آدم ربایی عجیب باند لیسانسه‌های بیکار از میان مهاجران غیرمجاز

اعضای باند لیسانسه‌های بیکار که با ربودن اتباع غیرمجاز از خانواده‌های آن‌ها اخاذی می‌کردند، در دام پلیس گرفتار شدند.

  آدم ربایی عجیب باند لیسانسه‌های بیکار از میان مهاجران غیرمجاز

اوایل بهمن سال گذشته مردی تبعه افغانستان با حضور در شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از اعضای یک باند آدم‌ربایی شکایت کرد.

پس از این شکایت پرونده به پلیس آگاهی تهران ارسال شد و شاکی در تحقیقات گفت: با پرداخت پنج‌میلیون تومان به یک باند قاچاق‌بر، غیرقانونی وارد خاک ایران شدم تا در اینجا کار کنم. وقتی به تهران رسیدم می‌خواستم سراغ دوستم بروم که یک خودروی ون که یک خودروی سمند و یک موتورسیکلت آن را اسکورت می‌کردند، مقابلم قرار گرفتند. سرنشینان خودروی سمند پیاده شده و سمتم آمدند. خودروهایشان چراغ‌گردان پلیس داشت. خودشان هم مجهز به شوکر، کلت و دستبند بودند و لباس‌های پلیسی به تن داشتند. پول‌ها و ساعتم را گرفتند. حتی کارت‌بانکی که برادرم از یک مرد معتاد خریده و به من داده بود را از من گرفتند و مجبورم کردند رمزش را به آن‌ها بدهم.

متهمان با دستگاه کارتخوان سیار، موجودی آن را برداشت کردند. کتکم زده و با بستن دست‌وپا و چشمانم مرا داخل ون انداخته و حرکت کردند. صدای هموطنان دیگرم را هم از داخل خودرو می‌شنیدم. ما را به خانه‌ای مخروبه برده و با تهدید از خانواده‌هایمان اخاذی کرده و بعد از دو روز رهایمان کردند.

ماموران در جست‌وجوی متهمان فراری بودند که ۹ گروگان رهاشده دیگر نیز به پلیس آگاهی تهران آمده و از متهمان شکایت کردند. با گذشت بیش از دو ماه از این ماجرا، رد گروگانگیران در مناطق جنوبی پایتخت به‌دست‌آمد و آن‌ها دو روز پیش بازداشت شدند.

در تحقیقات معلوم شد سرکرده باند و همدستانش در زمینه سرقت، زورگیری و جعل اسناد و مدارک و فروش آن سوابق کیفری داشته اند.

سهیل ۳۵ساله سرکرده باند در تحقیقات گفت: بعد از بیکار شدن، کار خلاف را آغاز کردم. چند بار به اتهام سرقت، جعل و ... به زندان افتاده بودم. در زندان با فرید و محسن که از دوستان قدیمی و خلافکارم بودند هم‌سلول شدم. همه اعضای باندم لیسانسه‌های بیکار بودند. در زندان نقشه کشیدیم بعد از آزادی آدم‌ربایی و اخاذی را شروع کنیم.

به قاچاقچیان انسان پول می‌دادیم و آن‌ها محل پیاده‌کردن اتباع افغانستان را به ما می‌گفتند. با پوشیدن لباس پلیس خود را مامور معرفی کرده و مسافران غیرقانونی را ربوده و به یک سوله می‌بردیم. اموال باارزش آن‌ها را سرقت کرده و بعد از اخاذی هشت تا ۲۰میلیونی از خانواده‌هایشان، آزادشان می‌کردیم.

در ادامه تحقیقات مشخص شد متهمان تاکنون ۳۰ نفر را به این شیوه ربوده و از خانواده‌هایشان اخاذی کرده‌اند.

مصطفی واحدی، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران  گفت: متهمان به اتهام مشارکت در آدم‌ربایی، استفاده و نگهداری سلاح غیرمجاز، اخاذی، جعل عنوان پلیس، سرقت و حبس غیرقانونی شاکیان روانه بازداشتگاه پلیس آگاهی شدند.

منبع: روزنامه جام جم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 15193

ارسال نظر