کلاهبرداری|کلاهبرداری اینترنتی|کلاهبرداری اطلاعات بانکی

کلاهبردارهای سو استفاده‌گر از نوروز!+توضیح

رئیس پلیس فتای استان البرز از شیوه خاص و جدید کلاهبرداران گفت!

کلاهبردارهای سو استفاده‌گر از نوروز!+توضیح

سرهنگ « رسول جلیلیان» خبر داد: کلاهبرداران با سوء استفاده از فرصت سفر در ایام عید نوروز، اقدام به فریب مسافران و گردشگران می کنند و  کاربران باید با دقت بیشتری نسبت به خرید بلیط های خود اقدام کنند.

او در ادامه گفت: یکی از شگردهای کلاهبرداران انتشار آگهی جعلی رزرو (ذخیره، اجاره) اماکن اقامتی یا هتل، تهیه بلیط،  تورهای نوروزی، ارسال پیامک های جعلی حاوی لینک مخرب، ارسال اپلیکیشن های جعلی در شبکه اجتماعی است تا اقدام به سرقت اطلاعات کاربران کنند.

وی اضافه کرد: افراد سودجو با استفاده  از ترفند آگهی‌های بی اساس و تبلیغات جذاب تلاش می‌کنند کاربران خود را  افزایش داده تا  بتوانند به اهداف مجرمانه خود دست یابند.

رییس پلیس فتای البرز خاطرنشان کرد: تبلیغات جذاب یکی از ترفندهایی است که مجرمان سایبری با نصب نرم افزارها و با اقناع  کاربران را فریب می‌دهند.

او اظهار داشت: یکی از جرایم  سایبری سرقت اطلاعات شخصی  افراد از طریق اکانت‌ و صفحات مجازی است که کلاهبرداران از این طریق با ورود  به حریم خصوصی افراد آنها  را برای منافع خود تهدید می کنند.

جلیلیان اضافه کرد: در چنین  شرایطی  کلاهبردار با  تبلیغات ارزان  قیمت و اغوا کننده  کاربران را  فریب داده و  برای  پرداخت مبلغ ، آنها را به صفحات  جعلی  درگاه‌های  اینترنتی  (فیشینگ)  هدایت  می‌کند و  پس از وارد کردن  اطلاعات بانکی در  صفحه  جعلی  درگاه  بانکی که  توسط  کلاهبردار  طراحی  شده  است ، اطلاعات حساب بانکی  به  سرقت می‌رود.

رییس پلیس فتای البرز با تاکید بر این که کاربران قبل از ورود به درگاه اینترنتی، آدرس دقیق اینترنتی را کنترل کنند، تاکید کرد: کاربران  هنگام ورود به صفحات پرداخت الکترونیکی قبل از خرید یک بار اطلاعات بانکی خود را به اشتباه وارد کنند تا درگاه اصلی بانک مشخص شود و سپس اقدام به خرید کنند.

وی گفت: با توجه به افزایش تقاضای سفر کاربران حتما از شرکت ها و سایت های مورد تایید خرید کنند تا مورد سواستفاده کلاهبرداران قرار نگیرند.

وی از کاربران خواست اطلاعات شخصی و بانکی خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهند.

رییس پلیس فتا البرز از شهروندان خواست که در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا  و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 13594

ارسال نظر