نحوه و مدت توقیف خودروهای متخلف در نوروز

سرپرست پلیس راه کشور جزئیات توقیف خودروهای متخلف در ایام تعطیلات نوروزی را تشریح کرد.

نحوه و مدت توقیف خودروهای متخلف در نوروز

سرهنگ سیاوش محبی درباره توقیف خودروهای متخلف در اجرای طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها که از ۲۶ اسفندماه آغاز شده است، گفت: برابر تهمیدات و تدابیر اتخاذ شده پلیس در طول اجرای طرح نوروزی با تخلفات حادثه‌ساز برخورد خواهد کرد چرا که این تخلفات علاوه بر آنکه راننده مرتکب تخلف را دچار حادثه می‌کند، برای دیگر کاربران ترافیکی نیز خطرآفرین است.

وی با بیان اینکه تخلفاتی نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز، تردد از شانه خاکی، تجاوز به چپ، حرکت خلاف جهت، حرکت مارپیچ و ... جزو این تخلفات محسوب می شود، گفت: ماموران پلیس در صورت رویت چنین خودروهایی نسبت به توقیف آن اقدام خواهند کرد. اگرچنانچه در سوابق خودرو یا راننده‌ای پیش از این نیز ارتکاب تخلفات حادثه ساز ترافیکی وجود داشته باشد، این خودرو برای مدت زمان طولانی تر و حتی تا پایان تعطیلات توقیف خواهد بود.

محبی افزود: اما اگر راننده برای بار اول دست به چنین تخلفی زده باشد خودرو به صورت موقت و تا ۷۲ ساعت در توقیف خواهد ماند. البته علاوه بر توقیف، خودروی متخلف جریمه نیز شده و نمره منفی نیز برای گواهینامه راننده متخلف درج خواهد شد.

سرپرست پلیس راه کشور همچنین درباره تعداد خودروهای توقیف شده به دلیل تخلفات حادثه ساز نیز گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار دستگاه خودرو که تخلفات حادثه‌ساز داشتند توقیف شده که برخی از آنها به طور موقت و برخی دیگر نیز تا پایان تعطیلات در توقیف خواهند بود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 13558

ارسال نظر