ثبت‌نام در سامانه ایران من قبل از سفر الزامی است؟

سفرهای نوروزی اگرچه مجاز اعلام شد اما صاحبان پلاک خودرو که واکسن نزده‌اند برای سفر محدودیت دارند. قرار است وضعیت واکسیناسیون و سلامتی این افراد از طریق سامانه ایران من استعلام شود. اما آیا صاحبان پلاک خودرو پیش از سفر باید در این سامانه ثبت‌نام کنند؟

ثبت‌نام در سامانه ایران من قبل از سفر الزامی است؟

حدود دو میلیون نفر که صاحب پلاک خودرو هستند، واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند. این افراد در صورت تردد برای سفرهای نوروزی یک میلیون تومان جریمه می‌شوند. اما آیا رانندگان لازم است پیش از سفرهای نوروزی در سامانه ایران من ثبت‌نام کنند؟

سفرهای نوروزی امسال از سوی ستاد مقابله با کرونا مجاز اعلام شد. اما به شرطی که مسافران حداقل دو دز واکسن کرونا دریافت کرده باشند. پیش از این قرار بود صاحبان پلاک خودرو در سامانه ایران من ثبت‌نام کنند تا وضعیت واکسیناسیون آنها از این طریق استعلام شود و اجازه سفر بگیرند. طولی نکشید که مقامات مربوط گفتند استعلام واکسیناسیون افراد به صورت خودکار در این سامانه انجام می‌شود. همین موضوع موجب سردرگمی برخی از مردم شد.

ثبت‌ پلاک خودرو قبل از سفر لازم نیست

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت به تجارت‌نیوز می‌گوید: «نیازی نیست مسافران قبل از سفرهای نوروزی در سامانه ایران من ثبت‌نام کنند.»

او می‌گوید: «وضعیت واکسیناسیون افراد و اینکه باید در قرنطینه باشند یا  نه از طریق سامانه ایران من استعلام می‌شود. دوربین‌های پلیس راهور پلاک خودروها را ثبت می‌کند. از طریق کد ملی صاحبان پلاک خودرو وضعیت واکسیناسیون آنها در این سامانه بررسی می‌شود.»

فرهادی ادامه می‌دهد: «دوربین‌های پلیس راهور به سامانه ایران من و این سامانه هم به وزارت بهداشت متصل است. استعلام بدون نیاز به هر گونه ثبت‌نام در هر سامانه‌ای توسط پلیس راهور انجام می‌شود.»معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت می‌گوید که اگر در استعلام مشخص شود که فرد دو دز واکسن را دریافت نکرده است یا باید قرنطینه باشد، جریمه می‌شود.

پیش از این حسین قاسمی، دبیر کمیته اجتماعی، امنیتی و انتظامی ستاد کرونا به ایسنا گفت: حدود هشت میلیون نفر در کشور واکسن نزده‌اند که از این میان حدود دو میلیون نفر از آنها صاحب پلاک خودرو هستند. جریمه هر کدام از آنها در صورت تردد برای سفرهای نوروزی یک میلیون تومان است.

سامانه ایران من چیست؟/ آدرس سامانه ثبت پلاک خودرو برای سفرهای نوروزی

متقاصیان با وارد کردن کد ملی و تلفن همراه خود وارد سامانه «ایران من» می‌شوند. سپس گزینه مجوز خودروهای شخصی را باید انتخاب کنند. این سامانه برای ثبت پلاک خودروهای شخصی برای سفرهای نوروزی است.

ستاد ملی مقابله با کرونا سفرهای نوروزی برای افرادی که سه دز واکسن را دریافت کرده‌اند را مجاز اعلام کرد.در همین حال صاحبان پلاک خودرو پیش از سفر باید در سامانه «ایران من» پلاک خود را ثبت کنند. اما آدرس این سامانه چیست؟

ستاد ملی مقابله با کرونا برخلاف سال گذشته سفرهای نوروزی را برای نوروز ۱۴۰۱ مجاز اعلام کرد. اما همه افراد امکان سفر ندارند. رانندگانی که صاحب پلاک خودرو هستند اگر قصد سفر نوروزی دارند باید در سامانه ایران من ثبت‌نام کنند. اما صاحبان پلاک خودرو چگونه می‌توانند در سامانه «ایران من» ثبت‌نام کنند؟

نحوه ثبت‌نام در سامانه ایران من

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت به تجارت‌نیوز می‌گوید: «صاحبان پلاک خودرو در صورتی که قصد سفر دارند باید در سامانه ایران من ثبت‌نام کنند. آنها می‌توانند به آدرس omid.gov.ir بروند و در این سامانه اطلاعات خود را وارد کنند.»

متقاصیان با وارد کردن کد ملی و تلفن همراه خود وارد سامانه «ایران من» می‌شوند. سپس گزینه مجوز خودروهای شخصی را باید انتخاب کنند. این سامانه برای ثبت پلاک خودروهای شخصی برای سفرهای نوروزی است.

سامانه ایران من

دیگر رسانه ها

کدخبر: 12773

  • رضا عباسپور

    سفری ایمن

ارسال نظر