ممنوعیت استفاده از این دارو در روزهای ابتدایی ابتلا به کرونا

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: با مرطوب کردن فضا تغییری در شرایط بیماران مبتلا به کرونا ایجاد نمی‌شود.

ممنوعیت استفاده از این دارو در روزهای ابتدایی ابتلا به کرونا

پیام طبرسی، با اشاره به اینکه مبتلایان به کرونایی که درمان‌ها را از منزل پیگیری می‌کنند هیچ نیازی به استفاده از بخور سرد ندارند، اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های بخور سرد ضمن اینکه برای فرد هیچ فایده‌ای ندارد باعث افزایش انتقال بیماری می‌شود.

وی افزود: با مرطوب کردن فضا تغییری در شرایط بیماران مبتلا به کرونا ایجاد نمی‌شود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری تاکید کرد: آنتی بیوتیک در گلودردهای ناشی از کووید ۱۹ هیچ تأثیری ندارد ضمن اینکه مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها علاوه بر عوارض، مقاومت دارویی نیز ایجاد می‌کند.

طبرسی با بیان اینکه کرونا دارو و درمان اختصاصی ندارد، به افرادی که به مدل‌های خفیف کرونا مبتلا شده‌اند توصیه کرد: تا جایی که امکان دارد از مصرف دارو خودداری کنید و با استفاده از مایعات و استراحت در منزل بیماری را پشت سر بگذارید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، استفاده خودسرانه کورتون و داروهای استروئیدی در درمان کرونا خصوصاً در روزهای ابتدایی را آفت درمان این بیماران دانست و تاکید کرد: این داروها می‌تواند وضعیت مبتلایان را به مراتب حادتر کند چراکه سیستم ایمنی بسیاری از افراد به صورت طبیعی می‌تواند با کرونا مبارزه کند، این در شرایطی است که داروهای حاوی کورتون سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری به افرادی که علامت‌های سرماخوردگی دارند نیز استفاده از مایعات و استراحت کافی را توصیه کرد و افزود: بهترین درمان‌ها در مراحل اولیه و خفیف ابتلاء به کرونا، همچنان همان درمان‌های متداول مربوط به سرماخوردگی است.

طبرسی با اشاره به اینکه بیماری کرونا برای برخی گروه‌ها می‌تواند بسیار خطر آفرین باشد، گفت: افرادی که واکسن نزده‌اند باید هرچه سریع‌تر در برابر کرونا واکسینه شوند، دسته دوم هم افراد دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند، حتی با زدن واکسن هم در معرض ابتلاء به ویروس هستند و در برابر کرونا ایمنی کافی ندارند، گفت: خطرات ابتلاء و عوارض ناشی از کرونا برای گروه‌های در معرض خطر همچنان پا برجاست این افراد باید ضمن انجام واکسیناسیون همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که کوچک‌ترین بی احتیاطی می‌تواند مشکلات جدی برای این گروه‌ها در پی داشته باشد.

طبرسی ادامه داد: اگر واکسن زده‌اید و مجدداً به کرونا هم مبتلا شده‌اید به مراتب احتمال انتقال به سایرین کمتر خواهد بود، چرا که لود ویروس پایین‌تر است.

به گفته رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، افرادی که به رغم واکسیناسیون در برابر کرونا مجدداً به این ویروس مبتلا شده‌اند، معمولاً فرم خفیف‌تری از بیماری را تجربه کرده‌اند، موضوعی که به وضوح در موج ششم دیده شده است./ فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 12482

ارسال نظر