تهران اول بهار یخ می زند

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده،آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد شدید و خیلی شدید و احتمال خیزش گرد و خاک به‌ویژه در نیمه جنوبی و غربی وکاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

تهران اول بهار یخ می زند

هوای شب عید چطور است؟

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: دوشنبه اول فروردین ۱۴۰۱ در شمال غرب کشور بارش باران و برف و وزش باد خواهیم داشت و در سواحل خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 صادق ضیائیان افزود: از جمعه تا دوشنبه اول فروردین در شمال‌غرب کشور بارش باران و برف و وزش باد خواهیم داشت و در سایر نقاط کشور جو نسبتا پایدار است. از شنبه هم دمای هوا در اغلب نقاط کشور افزایش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت بارش‌ها نیز توضیح داد: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (‌یکم مهر ۱۴۰۰) تا ۲۰ اسفند امسال ۱۳۰ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۱۰۳ میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری ۲۶.۳ درصد بیشتر از سال گذشته است.

 بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران ،آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد شدید و خیلی شدید و احتمال خیزش گرد و خاک به‌ویژه در نیمه جنوبی و غربی وکاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران، طی پنج روز آینده آسمان کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد و گاهی ابری پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر دوشنبه (اول فروردین) با نفوذ زبانه یک سامانه بارشی به تدریج آسمانی ابری و به تدریج از سه‌شنبه (۲ فروردین) تا پنجشنبه (۴ فروردین) در بعضی ساعت‌ها وزش باد نسبتا شدید تا شدید به‌ویژه در بخش‌های جنوبی استان و رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق به‌ویژه در بخش‌های شمالی مورد انتظار است.

طی امروز و فردا (یکشنبه ۲۹ اسفند و دوشنبه اول فروردین) روند افزایش نسبی دما و عصر سه‌شنبه تا چهارشنبه (۲ و ۳ فروردین) کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (اول فروردین) نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد و در شب نیمه ابری و در بعضی ساعت‌ها ابری و وزش باد و گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه (۲ فروردین) نیمه ابری تا ابری از بعدازظهر وزش باد و گاهی رگبار باران با حداقل دمای۷ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 12391

ارسال نظر