ثبت نام عتبات نوروزی فردا آغاز می‌شود

درنشست مسئولان حوزه حج و زیارت اعلام شد که ثبت نام عموم برای سفرهای عتبات نوروزی باردیگراز فردا امکان پذیر است.

ثبت نام عتبات نوروزی فردا آغاز می‌شود

درنشست مسئولان حوزه حج و زیارت اعلام شد که ثبت نام عموم برای سفرهای عتبات نوروزی باردیگراز فردا امکان پذیر است.

به گزارش عرشه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

دراین نشست حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته برای سفر ۱۳ هزار نفر در قالب کاروان های زیارتی عتبات نوروزی ظرفیت فراهم شده است، اظهار داشت: تاکنون حدود ۴۳۵۰ نفر از مشتاقان این سفرها ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

وی افزود: اولویت های ذخیره هفت و هشت که بیشترین تعداد پیش ثبت نام را انجام داده اند از امروز می توانند نام نویسی خود را قطعی کنند و در صورت باقی ماندن ظرفیت خالی از فردا امکان ثبت نام برای عموم فراهم خواهد .

معاون عتبات سازمان حج و زیارت درخصوص سفرهای نوروزی به سوریه نیز اظهار داشت: حدود ۱۴۰۰ نفر از۲۱ اسفند ماه تا یازدهم فروردین سال ۱۴۰۱ در قالب کاروان به دمشق اعزام خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با  تقدیر از تلاش دست اندرکاران سفرهای نوروزی به اعتاب مقدسه، خواستارآمادگی بخش های مختلف سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در صورت امکان بازشدن مرزهای زمینی برای سفر به عراق  شد.

در ادامه این جلسه، سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت به  برخی خبرهای منتشر شده در خصوص حج آینده که احتمال برگزاری آن با حضور زائران خارجی را تقویت می کند، اشاره کرد و اکبر رضایی معاون حج و عمره این سازمان افزود: خبرها حکایت از آن دارد که دعوتنامه از طرف کشور میزبان برای حضور برخی هیئت های خارجی درعربستان برای گفتگو و انعقاد تفاهم نامه در خصوص حج آینده درحال ارسال است.

وی افزود: درخصوص عمره نیز در روزهای اخیر شاهد گشایش و رفع محدودیت ها و حضور عمره گزاران بدون رعایت فاصله اجتماعی در صحن مسجدالحرام هستیم. 

برپایه این گزارش،  سرپرست حجاج ایرانی هم خواستار تشکیل نشست کارشناسی از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای بررسی جوانب مختلف موضوع        ثبت نام کنندگان درحج سال ۱۳۹۹ و پرداخت های صورت گرفته توسط آنان بعنوان بخشی از هزینه سفر و همچنین صدها هزار زائری شد که فیش های اولویت دار دراختیار دارند ولی درآن سال برای ثبت نام و پرداخت هزینه اقدامی نکردند. 

این جلسه با گزارش مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت درباره شبکه اجتماعی زیارت و امکانات و ویژگی های آن پایان یافت. 

وی گفت: هر یک از سامانه های مورد استفاده در سازمان حج و زیارت با توجه به نیازسنجی بخش های مربوطه تهیه شده است و موجبات رشد و ارتقای کیفیت در ارائه خدمات را فراهم خواهد کرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 11743

ارسال نظر