خبر مهم سازمان جهانی بهداشت درباره زمان پایان کرونا

سازمان جهانی بهداشت در حال بررسی زمان و چگونگی اعلام پایان وضعیت اضطراری کووید-۱۹ است.

خبر مهم سازمان جهانی بهداشت درباره زمان پایان کرونا

کارشناسان بهداشت عمومی در سازمان جهانی بهداشت بحث در مورد چگونگی و زمان اعلام پایان بحران جهانی کووید-۱۹ را آغاز کرده‌ و به بررسی آنچه که نقطه عطف طی دو سال از ظهور ویروس به حساب می آید، پرداخته‌اند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: در حال حاضر چنین اعلامیه ای را در دستور کار ندارد. درحالیکه موارد ابتلا در بسیاری از نقاط کاهش یافته است، مرگ و میرها در هنگ کنگ افزایش یافته و این هفته چین بیش از ۱۰۰۰ مورد جدید ابتلا را طی یک روز گزارش کرده است. به همین دلیل بحث‌ها بر این موضوع متمرکز است که چه شرایطی در نهایت نشان می‌دهد که وضعیت اضطراری اعلام شده در ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ به پایان رسیده است؟

این سازمان در ایمیلی اعلام کرده است: کمیته اضطراری مقررات بین المللی بهداشت در مورد کووید-۱۹ در حال بررسی معیارهای مورد نیاز برای اعلام پایان وضعیت اضطراری بین‌المللی است و در حال حاضر، ما در این موقعیت قرار نداریم.

بسیاری از کشورها در جهان اقداماتی را برای بازگشت شرایط عادی، لغو الزام استفاده از ماسک و دستورالعمل های قرنطینه و باز کردن مرزها به روی مسافران انجام داده اند. با این حال، بسیاری از کشورهای آسیایی و همچنین در آلمان موارد ابتلا روند افزایشی داشته است. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که در هفته گذشته بیش از ۱۰ میلیون مورد جدید ابتلا به کووید و ۵۲ هزار مورد مرگ و میر ثبت شده است.

به گزارش بلومبرگ، متخصصان همچنین هشدار داده‌اند که حتی اگر موارد ابتلا به کووید-۱۹ به سطوح پایین‌تر کاهش یابد، این بیماری برخلاف سایر بیماری‌های بومی مانند مالاریا و سل همچنان می تواند سالانه هزاران مورد مرگ به همراه داشته باشد و پتانسیل بروز سویه های جدید و خطرناک غیرقابل پیش بینی است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 11637

ارسال نظر