هشدار! افت شدید دما در راه است

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش دما و بارش باران و رعد و برق در ۱۴ استان خبر داد.

هشدار! افت شدید دما در راه است

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور گفت: امروز و فردا(۲۱ و ۲۲ اسفندماه) در استان‌ها چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، شرق و جنوب خوزستان، برخی مناطق یزد، اصفهان، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی این دو روز شدت بارش در چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد پیش‌بینی می‌شود که روز دوشنبه(۲۳ اسفندماه) با احتمال ریزش تگرگ همراه خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: دوشنبه بارش در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات و دامنه‌ای البرز در قزوین، البرز و تهران، برخی مناطق خراسان شمالی و خراسان رضوی، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۴ و ۲۵ اسفندماه) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: از یکشنبه دمای هوا در سواحل شمالی کشور کاهش خواهد یافت به‌ویژه با توجه به نفود توده هوای به نسبت سرد از سه شنبه دمای هوا در این مناطق بین ۵ تا ۸ درجه و از چهارشنبه در شمال غرب بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد و در دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

به گفته ضیاییان با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما از روز سه شنبه  بارش در دامنه‌ها و ارتفاعات شمالی و جنوبی البرز همچنین مناطق سردسیر و کوهستانی شمال غرب به شکل برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز آسمان برخی نقاط غرب و شمال غرب غبارآلود خواد بود و همچنین امروز و فردا شمال خلیج فارس مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۲ اسفندماه) کمی ابری و گاهی وزش باد و دربعد از ظهر نیمه ابری وگاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۳ و برای روز دوشنبه (۲۳ اسفندماه) کمی ابری همراه با وزش باد و از بعد از ظهر به‌تدریج ابری و گاهی رگبار باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ اسفند ماه) بندرعباس با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۲- و۴- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 11604

ارسال نظر