جزئیات جدید لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان | بار مالی اصلاحیه همسان‌سازی 2 تا 3 برابر اصل همسان‌سازی است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: بر اساس قانون و در جهت احقاق حق بازنشستگان، همسان‌سازی را اصلاح کرده و از اوایل سال آینده آن را اجرا کنیم.

جزئیات جدید لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان | بار مالی اصلاحیه همسان‌سازی 2 تا 3 برابر اصل همسان‌سازی است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به اقدامات صندوق در سه ماه گذشته، نقش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در موفقیت‌های صندوق، بسیار حائز اهمیت دانست.

حسین عامریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در سخنانی در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت مردم گفت: برگزاری این نمایشگاه بیانگر آن است که در این مدت کوتاه، اقدامات مثبت متعددی در وزارت مردم و زیرمجموعه‌های آن صورت گرفته و در راستای جهاد تبیین که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب می‌باشد، دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی باید به خوبی برای مردم منعکس شود تا آن‌ها به آینده امیدوارتر باشند. 

عامریان با بیان اینکه مردم از دولت انقلابی آیت الله رئیسی، عدالت طلبی، توسعه، پیشرفت، داشتن روحیه انقلابی و مقابله با رانت خواری را انتظار دارند گفت: با حمایت‌های وزیر جهادی وزارت مردم تلاش کردیم که در این سه ماه تحول و پیشرفت را در صندوق بازنشستگی فولاد محقق کنیم. البته تغییر و تحول اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه فکرها و اندیشه‌ها متحول شود و لازمه این کار آن است که در ابتدا تغییر و تحول را در مدیران ایجاد کنیم زیرا صندوق فولاد با ادامه مسیر قبلی و با مدیران گذشته قادر به تحول و شکوفایی نبود. 

وی با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی فولاد با مدیران انقلابی و متخصص جان تازه‌ای گرفته است گفت: در این سه ماه تمام مدیران عامل شرکت‌ها و اکثریت اعضای هیات مدیره شرکت‌ها و مدیران میانی تغییر کرده اند. 

عامریان گفت: در ابتدای کارمان در صندوق فولاد وارث چالش‌هایی شدیم که از گذشته به ارث رسیده است که یکی از آن‌ها اضافه برداشت‌ها در پنج ماهه نخست سال بود که موجب کسری بودجه در نیمه دوم سال شد و ما باید این کسری را جبران می‌کردیم. همچنین در همان زمان آغاز کارمان، سازمان مالیاتی ۳۵۰ میلیارد تومان در رابطه با پرونده‌ای که مربوط به گذشته بود از حساب صندوق برداشت کرد که با تدابیر انجام شده فعلا متوقف شده و همچنین یک پرونده حقوقی با ذوب آهن اصفهان داریم که مربوط به هفت سال پیش است و اجراییه چهار هزار میلیاردی برای آن صادر شده که با تدبیر مقام عالی وزارت، موضوع متوقف شده است. 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد تصریح کرد: در همان هفته نخست کارمان، شاهد اعتراضات بازنشستگان به نحوه اجرای همسان‌سازی بودیم و با جلسات متعددی که در سه ماه گذشته با نمایندگان بازنشستگان برگزار کردیم در خصوص اصلاحیه همسان‌سازی به نتیجه رسیدیم. این اصلاحیه دو تا سه برابر اصل همسان‌سازی بار مالی برای صندوق خواهد داشت اما ما مصمم هستیم بر اساس قانون و در جهت احقاق حق بازنشستگان، همسان‌سازی را اصلاح کرده و از اوایل سال آینده آن را اجرا کنیم. 

عامریان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به موضوع رفاهیات بازنشستگان توجهی نشده بود گفت: برای رفاهیات و تکریم بازنشستگان برنامه‌های متعددی را در نظر داریم. در هفته جاری همایش تجلیل از ۳۸۰۰ جانباز بازنشسته صندوق را برگزار کردیم و بنا داریم هر دو ماه یک بار برنامه‌های تجلیل از گروه‌های مختلف بازنشستگان را برگزار کنیم. ضمن اینکه دیدار با بازنشستگان صعب العلاج و خانواده‌های شهدای بازنشسته صندوق و رسیدگی به مشکلات آن‌ها یکی دیگر از اقدامات ما در این مدت بوده است. 

وی ادامه داد: در گذشته در دفاتر امور بازنشستگی صندوق مشکلاتی وجود داشت و برخی مدیران نسبت به حل مشکلات بازنشستگان اهتمام لازم را نداشتند. درصدد هستیم فضای این دفاتر را متناسب باشان و شرایط بازنشستگان بهسازی نمائیم. ضمن اینکه بنا داریم مرکز تماس و پاسخگویی به بازنشستگان را ایجاد کنیم تا بازنشستگان بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها با تماس تلفنی پیگیر مسایل خود باشند. 

عامریان در بخش دیگری از سخنان خود به ساماندهی شرکت‌های صندوق در سه ماه گذشته اشاره کرد و گفت: علت زیان بودن اغلب شرکت‌های صندوق، ضعف و سوء مدیریت بوده اما اکنون تحول و حرکت رو به جلو در تمام شرکت‌های صندوق محسوس است. 

وی افزود: با انتصاب مدیری انقلابی و جهادی در شرکت دخانیات، تحولات خوبی را در این شرکت شاهد هستیم. اخیرا با رونمایی از بسته حمایتی از توتون‌کاران روح امید به ۳۰ هزار خانواده کشاورزان توتون کار دمیده شد که تا پیش از این بسیاری از شدت ناامیدی زمین‌های خود را رها کرده بودند. قطعا اجرای این بسته حمایتی موجب افزایش سطح زیرکشت توتون، اشتغالزایی و رشد تولید خواهد شد. اکنون تولید سیگار در شرکت دخانیات به بالاترین حد خود در هشت سال گذشته رسیده و برای اولین بار در دوماه گذشته محصولات دخانیات به خارج صادر شد. 

وی همچنین تبدیل وضعیت کارگران شرکتی و پیمانی دخانیات را یکی دیگر از اقدامات ارزشمند مدیریت انقلابی این شرکت عنوان کرد. 

عامریان گفت: در شرکت سنگ آهن مرکزی نیز به رغم فشارهای اهرم‌های قدرت و ثروت، یک مدیر نخبه و جهادی را منصوب کردیم زیرا به این نتیجه رسیده بودیم که این شرکت با ادامه روند گذشته تا دو سال آینده تعطیل می‌شد و اشتغال هفت هزار کارگر آن در معرض آسیب جدی قرار می‌گرفت. من با توجه به برنامه‌های تحول آفرین مدیریت جدید این شرکت نسبت به آینده آن بسیار امیدوار هستم. 

وی با اشاره به وضعیت شرکت زغالسنگ کرمان گفت: این شرکت بزرگترین و البته تنها شرکت زیان ده زغالسنگ در سطح کشور است که دلیل آن سیاسی کاری‌ها و سوءمدیریت بوده و در همان هفته نخست کارمان با اعتصابات کارگران شرکت مواجه شدیم که البته در حال رفع آن هستیم

عامریان شرکت معادن اسفندقه را نیز دارای ظرفیت‌های عظیم و یک ثروت گرانبها خواند و گفت صندوق برای شکوفایی این شرکت عزم جدی دارد. 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت املاک رها شده صندوق در دست اقدام است، گفت: صندوق در حال حاضر حدود ۸۰۰ پرونده حقوقی دارد که ردپای فرزندان برخی وزرای سابق نیز در میان آن‌هاست و ما قطعا به دنبال استیفای حقوق صندوق و بازنشستگان هستیم. 

وی افزود: قطعا اگر حمایت‌های دکتر عبدالملکی وزیر انقلابی وزارت مردم نبود، موفقیت‌های صندوق فولاد در این بازه زمانی کوتاه حاصل نمی‌شد و حمایت‌های ایشان مایه امید و حرکت ماست. ما به ایشان قول داده‌ایم که وابستگی صندوق به بودجه دولت را در سالهای آینده به حدقل ممکن برسانیم و بر همین اساس بنا داریم همه شرکت‌های صندوق را تا ۱۸ ماه آینده به سودآوری برسانیم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 11505

ارسال نظر