علائم کرونا امیکرون در میان افراد واکسینه شده چیست؟

علائم کرونا امیکرون در میان افراد واکسینه شده شامل آب‌ریزش بینی، گلودرد، عطسه مداوم، سرفه، سردرد، درد عضلانی و حالت تهوع است.

علائم کرونا امیکرون در میان افراد واکسینه شده چیست؟

علائم کرونا امیکرون در میان افراد واکسینه شده شامل آب‌ریزش بینی، گلودرد، عطسه مداوم، سرفه، سردرد، درد عضلانی و حالت تهوع است.

به گزارش عرشه آنلاین، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد واکسینه شده نیز در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند. واکسیناسیون خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری، بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. علاوه بر اینکه افراد باید اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند تا خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ کاهش پیدا کند، لازم است در مورد علائم رایج آن نیز آگاهی لازم را کسب کنند. با توجه به اینکه افراد زیادی در سراسر دنیا واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، کسب اطلاعات کافی درمورد علائم رایج بیماری حتی پس از واکسیناسیون از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه به بررسی علائم کرونا امیکرون در میان افراد واکسینه شده می‌پردازیم:

آب‌ریزش بینی

آب‌ریزش بینی یکی از علائم رایج در میان افراد واکسینه شده و واکسینه نشده است. با وجود اینکه آب‌ریزش بینی ممکن است به دلایل دیگر نیز بروز پیدا کند، اما شیوع آن در طول همه‌گیری کرونا قابل توجه بوده است. نتایج داده‌های ارائه شده، نشان می‌دهد زمانی که میزان شیوع بیماری کووید -۱۹ بالا باشد خطر بروز آب‌ریزش بینی به دلیل این بیماری نیز افزایش پیدا می‌کند، اما هنگامی که میزان ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ پایین باشد، می‌توان آب‌ریزش بینی را به مشکلات دیگر مانند سرماخوردگی یا آلرژی نسبت داد. توصیه شده است که حتی اگر واکسینه شده‌اید و از آب‌ریزش بینی رنج می‌برید، آزمایش کرونا انجام دهید.

گلو درد

یکی از علائم اصلی کرونا امیکرون گلو درد است، بسیاری از افراد واکسینه شده و واکسینه نشده که به ویروس کرونا آلوده شده‌اند، از خارش گلو نیز رنج می‌برند. با توجه به اینکه گلو درد در موج‌های قبلی شیوع ویروس کرونا مشاهده نشده است، به احتمال بسیار زیاد یک علامت هشدار دهنده کرونا امیکرون است.

عطسه مداوم

عطسه غیر قابل کنترل یا مداوم ممکن است نشانه آلرژی یا سرماخوردگی باشد، اما پس از شیوع گسترده امیکرون جزو علائم اصلی آن در نظر گرفته شده است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد واکسینه شده مبتلا به کرونا امیکرون بیشتر از دیگران درگیر این عارضه می‌شوند.

سرفه

سرفه نیز مانند حالت تهوع و سردرد، یکی از علائم اصلی بیماری کووید -۱۹ است که از زمان آغاز شیوع بیماری تاکنون مشاهده شده است. سرفه‌های خشک و مداوم که بارها در عرض یک ساعت یا در دوره‌های طولانی‌تری در عرض ۲۴ ساعت رخ می‌دهد، جز علائم ابتلاء به کرونا امیکرون در میان افراد واکسینه شده است.

سردرد

یکی از علائم اصلی کرونا امیکرون سردرد است که به صورت دردهای کوبنده یا نبض‌دار پدیدار می‌شود. افراد مبتلا به کرونا امیکرون سردردهای شدید تا بسیار شدید را تجربه می‌کنند. متخصصان معتقدند که سردرد یکی از علائم اصلی بیماری کووید -۱۹ است که معمولاً در اوایل دوره بیماری ایجاد می‌شود.

درد عضلانی

بدن درد و درد عضلانی جزو علائم کرونا امیکرون گزارش شده است. افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و به سویه امیکرون آلوده شده‌اند، درد شدید در قسمت پایین بدن خود را احساس می‌کنند. از هر سه فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹، یک نفر دچار دردهای عضلانی غیرعادی می‌شود. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ۴۱ درصد افراد بین ۱۶ تا ۶۵ سال، ۱۵ درصد کودکان و ۳۶ درصد افراد بالای ۶۵ سال پس از مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹، درد عضلانی را تجربه می‌کنند.

حالت تهوع

شایع‌ترین علامت کرونا امیکرون در مراحل اولیه عفونت در میان افراد واکسینه شده، حالت تهوع است. همچنین افرادی که پس از بهبودیافتن از بیماری کووید -۱۹، دوباره درگیر آن می‌شوند نیز حالت تهوع را تجربه می‌کنند.

منبع: ایمنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 10920

ارسال نظر