خوردن فلفل سیاه باعث لاغری می‌شود؟

شناخت ارزش غذایی بهترین ادویه‌ها، فلفل سیاه و خاصیت‌ها در طب سنتی، آشنایی با طبع گرو خشک و خواص دارویی فلفل سیاه، طریقه مصرف فلفل سیاه برای سلامتی بدن، نقش مصرف این ادویه در لاغری افراد و ۱۰ خاصیت دارویی شگفت‌انگیز فلفل سیاه را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

خوردن فلفل سیاه باعث لاغری می‌شود؟

شناخت ارزش غذایی بهترین ادویه‌ها، فلفل سیاه و خاصیت‌ها در طب سنتی، آشنایی با طبع گرو خشک و خواص دارویی فلفل سیاه، طریقه مصرف فلفل سیاه برای سلامتی بدن، نقش مصرف این ادویه در لاغری افراد و ۱۰ خاصیت دارویی شگفت‌انگیز فلفل سیاه را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش عرشه آنلاین، فلفل سیاه برای سلامتی بدن خواص بسیار زیادی دارد، فلفل یکی از رایج‌ترین ادویه‌ها در سراسر جهان است و به عنوان پادشاه ادویه‌ها شناخته می‌شود. که از قدیم الایام به عنوان یکی از گیاهان دارویی در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته است و هنوز هم کاربردهای فراوانی دارد.

فلفل سیاه به صورت هم تازه، دانه و پودر شده موجود است و بیشتر در غذاها به عنوان یک ادویه خوش طعم به کار می‌رود و بوی کهنگی غذا را هم می‌گیرد. این ادویه از قدیم در طب سنتی بیشتر کشورها بوده و به عنوان یک ادویه گران قیمت و با خواص درمانی فلفل سیاه به فروش می‌رسید. فلفل سیاه در بعضی از کشورها به عنوان سیاه دانه شناخته می‌شود.

ارزش غذایی ۱۰۰ گرم فلفل سیاه؛ انرژی :۲۵۵ کالری، کربوهیدرات: ۶۴.۸۱ گرم، پروتئین :۱۰.۹۵ گرم، چربی: ۳.۲۶ گرم و فیبر: ۲۶.۵ گرم است. خواص دارویی و درمانی فلفل سیاه بسیار زیاد است برخی از این خواص چون پیشگیری از پیری زودرس، خواص ضد سرطانی، بالا بردن گردش خون در پوست، رفع شوره سر و آکنه و جلوگیری از چاقی زیاد را دارد و با داشتن مواد معدنی مغذی چون آهن، پتاسیم، کلسیم، فسفر، فیبر و ویتامین‌های K، C و B۶ برای سلامتی پوست، مو و بدن مفید است.

فلفل سیاه دارای طبعی گرم و خشک، تقویت کننده معده و ضد نفخ است. این ادویه با پیپرین موجود در خود رنگدانه پوست را تحریک کرده و جایگزین مناسبی برای درمان‌های شیمیایی است. البته تندی فلفل سیاه هم به خاطر وجود ماده شیمیایی پیپرین در آن هست.

طریقه مصرف فلفل سیاه برای سلامتی بدن و لاغری

- فلفل سیاه چون طبعی گرم و خشک دارد بهتر است به همراه غذاهای سرد و نفاخ مصرف شود تا از سردی و مضرات آن کاهش یابد.

- به صورت معمول می‌توانید فلفل سیاه را به رژیم غذایی تان اضافه کنید و میل کنید.

- بهتر است فلفل سیاه در اواخر پخت غذا افزوده شود و اضافه کردن آن در حین پخت منجر به آزاد شدن روغن‌های فرار و عطر و طعم آن می‌شود.

- برای غذاهایی مثل سوپ و خورش که به ملایمت پخته می‌شوند اضافه کردن فلفل در زمان پخت بهتر است و به خوش طعمی آن هم کمک می‌کند.

- برای کاهش وزن با فلفل سیاه خوب است که یک نصف قاشق فلفل سیاه را در یک لیوان آب ولرم ریخته و کمی هم به آن عسل اضافه کنید و هر روز صبح آن را بنوشید که به لاغری شما کمک می‌کند.

- مقداری آب در قوری بریزید تا روی حرارت به جوش آید بعد مقداری دانه فلفل سیاه را به همراه زنجبیل با عسل به آن اضافه کنید تا به مدت ۵ دقیقه دم بکشد، سپس آن را میل کنید.

- به دمنوش فلفل سیاه هم می‌توانید کمی آب لیموی ترش تازه هم اضافه کنید.

فلفل سیاه بخورید تا لاغر شوید

خوردن فلفل تأثیر شگفت‌انگیز لاغر شدن دارد. شاید سراغ خیلی از مواد غذایی می روید تا لاغرتان کند، اما دانستن اینکه انواع فلفل چه تأثیری در کاهش وزن شما دارد برایتان جالب خواهد بود. هر کسی که فکر می‌کند فلفل سیاه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، درست فکر می‌کند معلوم می‌شود که فلفل سیاه، ادویه سیاهی است که فواید سلامتی زیادی دارد و کاهش وزن یکی از آنها است. این چاشنی کم چرب مملو از ویتامین، مواد معدنی، چربی‌های سالم و فیبر رژیمی است.

فلفل سیاه خاصیت تولید حرارت دارد و برای همین باعث افزایش دمای بدن می‌شود، همین مساله هم به لاغری کمک می‌کند، به دلیل اینکه متابولیسم بدن را بالا برده و با چاقی مفرط نیز مقابله می‌کند، اگر رژیم لاغری دارید و یا نمی‌خواهید چاق شوید از این ادویه در برنامه غذایی خود بیشتر استفاده کنید.

۱۰ خاصیت دارویی شگفت انگیز فلفل سیاه

عطر و طعم این ادویه غذاها را لذت بخش و بدن را سالم می‌کند و فواید این فلفل برای سلامتی بدن عبارتند از:

۱. سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است

رادیکال‌های آزاد مولکول‌های ناپایداری هستند که می‌توانند به سلول‌های شما آسیب برسانند. برخی از رادیکال‌های آزاد به طور طبیعی در زمان‌هایی مانند زمانی که ورزش می‌کنید و هضم غذا ایجاد می‌شوند. با این حال، رادیکال‌های بیش از حد آزاد با قرار گرفتن در معرض چیزهایی مانند آلودگی، دود سیگار و اشعه خورشید می‌توانند تشکیل شوند.

آسیب بیش از حد رادیکال آزاد ممکن است منجر به مشکلات عمده سلامت شود. به عنوان مثال، بیماری‌های التهابی، پیری زودرس، بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها از عوارض رادیکال‌های آزاد هستند. فلفل سیاه سرشار از یک ترکیب گیاهی به نام پیپرین است که خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد. در نتیجه به راحتی رادیکال‌های آزاد را تاحد زیادی از بین می‌برد.

۲. دارای خواص ضد التهابی است

التهاب مزمن در بسیاری از شرایط، مانند آرتروز، بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان می‌تواند یکی از علائم بسیار دردناک باشد. بسیاری از مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که پیپرین موجود در فلفل سیاه می‌تواند به طور مؤثر با التهاب مبارزه کند.

۳. باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود

نشان داده شده است که پیپرین عملکرد مغز را در مطالعات حیوانی بهبود داده است. بخصوص برای جلوگیری و درمان برخی بیماری‌های مغزی مثل آلزایمر و پارکینسون مفید است. به عنوان مثال، یک مطالعه در موش صحرایی با بیماری آلزایمر نشان داد که پیپرین حافظه را بهبود می بخشد.

۴. در کنترل قند خون مؤثر است

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که پیپرین می‌تواند به بهبود متابولیسم قند خون کمک کند. در یک مطالعه، موش‌های صحرایی که از عصاره فلفل سیاه تغذیه کرده بودند بعد از مصرف گلوکز در مقایسه با موش‌های گروه کنترل، دارای سنبله کمتری در سطح قند خون بودند. علاوه بر این، ۸۶ فرد دارای اضافه وزن که به مدت ۸ هفته از مکمل حاوی پیپرین و سایر ترکیبات استفاده کردند، پیشرفت‌های چشمگیری در حساسیت به انسولین تجربه کردند. در این افراد اندازه گیری ها نشان داد میزان هورمون انسولین به خوبی گلوکز را از جریان خون حذف می‌کند.

۵. سطح کلسترول را کاهش می‌دهد

کلسترول خون بالا با افزایش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی، که علت اصلی مرگ در سراسر جهان است همراه است. عصاره فلفل سیاه به دلیل پتانسیل کاهش سطح کلسترول در حیوانات مورد مطالعه قرار گرفته است. در یک مطالعه ۴۲ روزه، موش‌هایی که رژیم غذایی پرچرب داشتند عصاره فلفل سیاه باعث کاهش کلسترول خون، از جمله کلسترول LDL (بد) شد. علاوه بر این، اعتقاد بر این است که فلفل سیاه باعث جذب مکمل‌های غذایی می‌شوند که دارای اثرات احتمالی کاهش کلسترول مانند برنج و مخمر قرمز هستند.

۶. ضد سرطان است

اگرچه هیچ آزمایش آزمایشی در انسان انجام نشده است، مطالعات آزمایشی نشان می‌دهد که پیپرین باعث کاهش سرعت تکثیر سلول‌های سرطانی، بخصوص سرطان پروستات و روده بزرگ و مرگ ناشی از سرطان سلول می‌شود علاوه بر این، پیپرین در مطالعات آزمایشگاهی برای معکوس کردن مقاومت در برابر چند دارو در سلول‌های سرطانی اثرات امیدوارکننده ای را نشان داده است.

 

۷. جذب مواد مغذی را تقویت می‌کند

فلفل سیاه می‌تواند جذب مواد مغذی ضروری مانند کلسیم و سلنیوم و همچنین برخی ترکیبات گیاهی مفید مانند موارد موجود در چای سبز و زردچوبه را افزایش دهد.

۸. می‌تواند سلامت روده را ارتقا دهد

آرایش باکتری‌های روده شما با عملکرد سیستم ایمنی، خلق و خو، بیماری‌های مزمن و… مرتبط بوده است. تحقیقات مقدماتی نشان می‌دهد که فلفل سیاه می‌تواند باکتری‌های خوب موجود در روده شما را افزایش دهد.

۹. یک مسکن طبیعی درد است

اگرچه هنوز در انسان مورد مطالعه قرار نگرفته است، مطالعات انجام شده بر روی جوندگان نشان می‌دهد که پیپرین موجود در فلفل سیاه می‌تواند مانند یک مسکن عمل کند.

۱۰. اشتها را کاهش می‌دهد

در یک مطالعه کوچک، ۱۶ بزرگسال پس از نوشیدن یک نوشیدنی مبتنی بر فلفل سیاه در مقایسه با آب طعم دار در یک مدت مشخص کاهش وزن داشتند.

منبع: ایمنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 10892

ارسال نظر