بازگشت «ایرانگرد» از امشب به تلویزیون

جواد قارایی کارگردان مستند "ایرانگرد" از آغاز پخش فصل جدید آن خبر داد و گفت: جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ۵ استان کشورمان در این فصل به نمایش درآمده است.

بازگشت «ایرانگرد» از امشب به تلویزیون

تیرماه ۱۴۰۰ بود که جواد قارایی کارگردان مجموعه مستند «ایرانگرد» در گقت‌وگو با تسنیم برای اولین بار از تولید ایرانگرد ۵ خبر داد. او گفته بود که: «ایرانگرد ۵ برای نوروز ۱۴۰۱ آماده می‌شود و با ایرانگردی جدید وارد قرن جدید می‌شویم. امیدوارم که بتوانیم ایرانگردی جدید را نشان مخاطبان بدهیم.»

با این حال، ساخت این فصل از ایرانگرد بنابر دلایلی بیشتر طول کشید و در نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن نرفت. حالا و در مهرماه ۱۴۰۱، جواد قارایی از آماده و پخش شدن ایرانگرد ۵ از شبکه یک سیما خبر می‌دهد.

قارایی گفت: فصل جدید ایرانگرد به ۵ استان خراسان رضوی، هرمزگان، گیلان، فارس و بوشهر رفته و تصاویری دیدنی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این ۵ منطقه از کشورمان را به نمایش می‌گذارد.

وی اضافه کرد: در این فصل علاوه بر نمایش جاذبه‌های طبیعی گردشگری کمتر دیده شده، سعی کردیم مردم بومی و محلی را هم بیشتر در قاب دوربین خود داشته باشیم و سراغ اماکن تاریخی فرهنگی هر استان رفته‌ایم. از سویی دیگر، نریشن هر قسمت کمی متفاوت از فصول قبلی و به شیوه‌ای عمیق‌تر خوانده شده است.

قارایی درباره زمان پخش ایرانگرد ۵ گفت: این مجموعه در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای آماده شده و هر جمعه ساعت ۲۳ از شبکه یک سیما پخش می‌شود. هم‌چنین ۳ بازپخش برای قسمت‌های آن درنظر گرفته شده است.

او درباره روند تولید این مجموعه گفت: نزدیک به یک سال و نیم درگیر تولید این مجموعه بودیم و خوشبختانه بار دیگر مهمان خانه‌های مردم هستیم.

براساس این گزارش، نخستین قسمت از فصل جدید ایرانگرد امشب ساعت ۲۳ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

 

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 45651

ارسال نظر