برق|قطعی برق|مشکل برق

مشکلات قطع برق امسال کمتر خواهد بود!

وزیر نیرو از کاهش قطع برق در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته خبر داد.

مشکلات قطع برق امسال کمتر خواهد بود!

علی اکبر محرابیان در روز سه شنبه، در حاشیه بازدید از نیروگاه شهرستان زرند، در بین خبرنگاران اظهار داشت: فاصله بین تولید، مصرف و تقاضای برق عدد بالایی حدود ۱۵ هزار مگاوات بوده که برنامه ریزی کردیم بخشی از این فاصله با بهره برداری از ظرفیت های جدید و بخشی نیز با مدیریت تقاضا کم شود تا بتوانیم در تابستان سال جاری مشکلات کمتری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: برنامه ریزی شده تا نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستات زرند قبل از شرایط اوج بار مصرف امسال وارد شبکه برق کشور شود.

وزیر نیرو افزود: واحد یک نیروگاهی در زرند در حال راه اندازی است و واحد ۲ این نیروگاه نیز حداکثر با فاصله یک ماه راه اندازی می شود.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز در این بازدید از وزیر نیرو خواست پیگیر انتقال حساب شرکت‌ها به کرمان و پرداخت مالیات ارزش افزوده در این استان شد.

نیروگاه سیکل ترکیبی زرند با ظرفیت اسمی ۴۸۴ مگاوات در حال احداث است که شامل ۲ واحد نیروگاهی گازی ۱۶۲ مگاواتی و یک واحد ۱۶۰ مگاواتی بخار است.

وزیر نیرو به منظور بازدید از نیروگاه های زرند و فولاد بوتیا، شهید سلیمانی در شهرستان زرند و باغین به کرمان سفر کرده است.

شهرستان زرند در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 13043

ارسال نظر