پیش بینی قیمت دلار برای ۸ اسفند / ترس در بازار دلار ایران /قیمت سکه ریزش کرد

بازار ارز امروز دو نیمه متفاوت را تجربه کرد و در حالی معاملات صبح را با کاهش قیمت آغاز کرد و به قیمت ۲۶هزار و ۲۴۰ تومان هم رسید؛اما در ادامه با افزایش قیمت همراه شد و در این ساعات از معاملات قیمت دلار در بازار آزاد برابر با ۲۶هزار و ۳۱۰ تومان است.

پیش بینی قیمت دلار برای ۸ اسفند / ترس در بازار دلار ایران /قیمت سکه ریزش کرد

بازار ارز امروز دو نیمه متفاوت را تجربه کرد و در حالی معاملات صبح را با کاهش قیمت آغاز کرد و به قیمت ۲۶هزار و ۲۴۰ تومان هم رسید؛اما در ادامه با افزایش قیمت همراه شد و در این ساعات از معاملات قیمت دلار در بازار آزاد برابر با ۲۶هزار و ۳۱۰ تومان است.

اقتصادآنلاین نوشت بازار ارز معاملات امروز را نسبت به روز گذشته با اندکی کاهش آغاز کرد. به این ترتیب دلار آزاد در معاملات صبح، ۲۶هزار و ۲۴۰تومان قیمت خورده بود. اما در ادامه معاملات، دلار اندکی گران شد. در این ساعت از معاملات بازار ارز، دلار آزاد در قیمت ۲۶هزار و ۳۱۰هزارتومان معامله می‌شود.

کانون صرافان نیز قیمت دلار را ۲۴هزار و ۴۵۹تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۷۶۰تومان برای فروش قیمت زده است. این درحالیست که روز پنجشنبه کانون صرافان قیمت دلار را ۲۴هزار و ۴۲۲تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۷۱۸تومان برای فروش اعلام کرده بود. 

یورو نیز در صرافی‌ها با قیمت ۲۷هزار و ۳۸۷تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۷۰۸تومان برای فروش معامله می‌شود. آخرین قیمت معاملاتی یورو در صرافی‌ها در روز پنجشنبه، ۲۷هزار و ۴۴۴تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۷۱۸تومان برای فروش بود.

صرافی ملی نیز قیمت دلار را حدود ۱۰۰تومان کاهش داده است. به این ترتیب دلار در صرافی‌ها با قیمت ۲۴هزار و ۵۳۱تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۲۸۷تومان برای خرید قیمت زده است. روز ۵شنبه قیمت دلار در صرافی‌ ملی ۲۴هزار و ۶۳۶تومان‌برای فروش و ۲۴هزار و ۳۹۱تومان برای خرید اعلام کرده بود.

یورو نیز در تابلوی این صرافی با قیمت ۲۷هزار و ۶۴۸تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۳۷۳تومان برای خرید نمایان شده است درحالی که اخرین قیمت خرید و فروش این ارز در صرافی ملی روز ۵شنبه، ۲۷هزار و ۸۳۷تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۵۶۰تومان برای خرید بود.

هر چقدر که مذاکرات به روزهای پایانی نزدیک می شود، کار به نقطه سخت تر می رسد و مذاکرات پیچیده تر. بازگشت باقری کنی به تهران و برگزاری جلسات پشت درهای بسته خود گواهی از شرایط سخت و پیچیده مذاکرات است؛ شرایطی که بر نااطمینانی ها می افزاید؛ توافق همانقدر که دست یافتی شده، همانقدر هم دور است. 

تمامی این عوامل موجب شده، بازار ارز نیز بسیاری محتاط عمل کند و همانقدر که در پایین آمدن مقاومت می کند در افزایش نیز قدرتی ندارد. نتیجه آنکه دلار به نوسان های کم بسنده کرده و شاید تا اعلام رسمی اخبار توافق یا عدم توافق نباید انتظار تغییری محسوسی در بازار باشیم.

درحالی که پیش بینی به نظر می‌رسد بازار ارز نسبت به اخباری که امروز صبح از پیشرفت مذاکرات به گوش رسید واکنش مثبتی نشان دهد کاهش بیشتری را تجربه کند، اما به نظر می‌رسد بازار ترجیح داده با حفظ ثبات قیمت‌ها منتظر اخبار جدی‌تری از وین بماند تا پس از آن تصمیم جدی‌تری برای تغییر قیمت‌ها بگیرد.

البته به نظر می‌رسد بازار نسبت به نتیجه مذاکرات خوشبین است و به همین دلیل است که طی روزهای گذشته در قیمت‌ها شاهد ثبات بودیم تا نتیجه نهایی از سوی مذاکره‌کنندگان در وین مشخص شود.

صرافان دلار و یورو را چند خریدند ؟ 

صرافی ملی امروز  قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز ۲۴ هزار و ۴۶۵ و نرخ فروش آن ۲۴ هزار و ۷۱۱ تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو ۲۷ هزار و ۱۲۹ تومان و قیمت فروش آن ۲۷ هزار ۴۰۲ تومان بود. نرخ حواله درهم امروز سرنوشتی مشابه نرخ دلار امریکا داشت. قیمت درهم امروز با ۷هزار و ۱۷۰ تومان معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه ثبات را نشان می دهد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد  ۲۶ هزارو ۳۳۵  تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.

قیمت سکه ریزش کرد

قیمت اونس طلا روز پنجشبه تا بالای ۱۹۷۰ دلار هم پیشروی کرد. این فلز گران بها  امروز با ۱۸۸۹ دلار معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه   افت چشمگیری داشت اما نسبت به دیروز ۵ دلار بالا تر بود. در بازار داخلی ایران هم امروز قیمت سکه و قیمت طلا ریزش کردند. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان ارزان تر از دو روز پیش بود و با ۱ میلیون و ۲۰۴ هزار  تومان مبادله شد. قیمت سکه هم امروز ۷۰ هزار تومان ریزش کرد و با ۱۲ میلیون و ۴۰ هزار تومان معامله شد.  با احتساب قیمت ۲۶ هزار و ۲۲۰  تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۷۱۶ هزار تومان به دست آمد و  حباب آن ۲.۷۶  درصد به دست می‌آمد.

ترس برجامی در بازار ارز 

اقتصادنیوز گزارش دادبازار ارز تهران و معامله گران دلار این روز ها شاهد سیگنال های ضد و نقیض از مقر مذاکرات وین هستند. بنابراین آنها از این اخبار ترسیده و ترجیح می دهند بیشتر نظاره گر باشند و با احتیاط  دست به خرید و فروش بزنند. آنها در  انتظار اخبار قطعی تر هستند .از  طرفی خبر ها حکایت از پیشرفت در روند مذاکرات و احتمال توافق هسته ای  دارد و از طرفی هم به نظر می رسد که مسائل  حساس هنوز حل نشده است. امروز محمودوند؛ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اخباری که پیرامون توافقات به ما رسیده خوب نیست.  منافع ملت ایران باید رعایت شود.اگر قانون راهبری مجلس رعایت نشود قطعا دولت باید پاسخگو باشد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 9872

ارسال نظر