خبر مهم برای مادران و متقاضیان خرید و ثبت‌نام خودروهای ایران خودرو و سایپا

جزئیات جدید درباره مرحله اول و مرحله دوم ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو و زمان اعلام اولویت‌بندی متقاضیان خرید خودرو اعلام شد.

خبر مهم برای مادران و متقاضیان خرید و ثبت‌نام خودروهای ایران خودرو و سایپا

ثبت‌نام خودرو در مرحله دوم طرح سامانه یکپارچه فروش خودرو‌های داخلی و مونتاژی به پایان رسید. زمان قرعه‌کشی نوبت‌دهی مرحله دوم ثبت‌نام خودرو بدون قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه فروش و نتایج اولویت‌بندی‌ها متقاضیان ثبت‌نام خودرو اعلام شد. اولویت‌های اعلامی مرحله اول ثبت‌نام خودرو، مجاز به ثبت‌نام خودروی انتخابی در سامانه یکپارچه در این دوره هستند. نتایج اولویت‌بندی‌های متقاضیان خرید و مرحله دوم ثبت‌نام خودرو هفته دیگر اعلام می‌شود. 

بیشتر بخوانید: خبر خوش سایپا برای متقاضیان خرید و ثبت‌نام خودرو

متقاضیان مرحله نخست ثبت‌نام خودرو و اسامی اعلام‌شده برای اولویت تابستان ۱۴۰۲، می‌توانند برای واریز وجه خودروی خود، مطابق بخشنامه اقدام کنند. جزئیات جدید درباره مرحله دوم ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو و زمان اعلام اولویت‌بندی متقاضیان خرید خودرو اعلام شد.

ثبت نام خودرو

خبر مهم برای متقاضیان مرحله اول ثبت‌نام خودرو

برای متقاضیان عادی و مادرانی که در مرحله نخست فروش یکپارچه خودروها، بخش سوم اولویت تابستان ۱۴۰۲ را برای خودروی پژو ۲۰۷ TU۳ کسب کرده‌اند، از روز چهارشنبه «۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۲» به مدت ۱۲ روز «تا روز یکشنبه ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۲» امکان واریز وجه فراهم شده تا مبلغ خودرو را واریز کنند.

متقاضیانی که در مرحله نخست فروش یکپارچه خودروها از طریق سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده و اسامی آن‌ها به عنوان بخش سوم اولویت تابستان ۱۴۰۲ برای دریافت خودروی پژو ۲۰۷ TU۳، به گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام و توسط این گروه صنعتی، پیامک ارسال شده است، می‌توانند از روز «چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه» تا روز یکشنبه «۲۸ خرداد ماه» برای واریز وجه خودروی خود، مطابق بخشنامه اقدام کنند.

اولویت‌های اعلامی، مجاز به ثبت‌نام در خودروی انتخابی در سامانه یکپارچه در این دوره، هستند و تغییر خودرو امکان‌پذیر نیست.

متقاضیان می‌بایست به منظور خرید محصولات ایران‌خودرو صرفاً از طریق سامانه ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir اقدام کنند و از ثبت‌نام در سایت‌های غیر معتبر و با نشانی‌های مشابه، پرهیز کنند.

ثبت نام خودرو

 

ثبت نام خودرو

قیمت این محصولات قطعی و ۳۲۳ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۷۰۰ تعیین شده است.

جزئیات این بخشنامه برای متقاضیان عادی از این لینک و برای مادران از این لینک قابل مطالعه است.

اطلاعیه مهم برای متقاضیان مرحله دوم ثبت‌نام خودرو

لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت‌نام اولیه، براساس برنامه تولید اعلام‌شده از سوی خودروسازان داخلی، زمان تحویل خودروی مدنظر به متقاضی در سامانه اعلام می‌گردد.

البته اعلام زمان‌بندی براساس لیست نوبت‌دهی (لیست انتظار هر محصول) در خردادماه 1402 و در سامانه https://www.esalecar.ir انجام می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه و خبر مهم برای خریداران و متقاضیان ثبت‌نام خودرو

چهارشنبه هفته گذشته (۱۰ خرداد ماه) بود که مهلت هشت‌روزه ثبت درخواست خودرویی برای متقاضیان مشارکت در مرحله دوم سامانه یکپارچه که از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت ماه برای تعریف حساب وکالتی و واریز وجه ۱۰۰ میلیون تومان و مسدود کردن آن در همین حساب وکالتی اقدام کرده بودند، به پایان رسید و افراد ثبت‌نام کننده در لیست نوبت‌دهی قرار گرفتند تا قرعه‌کشی نوبت‌دهی امروز (چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه) انجام شود.

یادآوری می‌شود که متقاضیان از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت برای این منظور (تعریف حساب وکالتی و واریز وجه) می‌توانستند اقدام کنند؛ پس از آن طی پنج روز، کار پایش و ارسال اطلاعات متقاضیان از بانک به سامانه انجام و فرآیند ثبت درخواست خودرویی از سوم خرداد ماه آغاز شد؛ بر این اساس، با ارسال اطلاعات متقاضیان واجد شرایط به سامانه، سایت سامانه از چهارشنبه سوم خرداد ماه فعال شد تا مشتریان بتوانند برای انتخاب پنج اولویت خودرویی مورد نظر خود اقدام کنند، هر چند که حدود یک روز و نیم سامانه دچار اختلال بود، اما از بعد از ظهر روز پنجشنبه (چهار خرداد ماه) رسما سایت فعال شد و متقاضیان توانستند برای ورود و ثبت درخواست خودرویی خود اقدام کنند.

طی این مدت مشتریان حائز شرایط که در موعد مقرر حساب وکالتی تعریف و وجه مورنظر را مسدود کرده بودند و طبیعتا بانک‌ها اسامی آن‌ها را در اختیار سامانه قرار داده بودند، برای ثبت پنج اولویت خودرویی مورد نظر خود از میان ۲۳ محصول عرضه شده توسط چهار شرکت سایپا، مدیران‌خودرو، کرمان‌موتور و فرداموتورز با قیمت کارخانه‌ای (مصوب شورای رقابت)، اقدام کردند؛ پس از آن، پایش اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان که در لیست نوبت‌دهی قرار گرفته‌ بودند، آغاز شد و طی هفته جاری تکمیل شد تا امروز ( ۱۷ خرداد ماه) قرعه‌کشی اولویت‌بندی با حضور دستگاه‌های نظارتی انجام شود.

از روز پنجشبه «18 خرداد ماه 1402» تا روز جمعه «۱۹ خرداد ماه 1402»، پایش‌های بعدی انجام و سپس لیست نوبت‌دهی در اختیار خودروسازان قرار خواهد گرفت تا بر اساس برنامه تولید، ۲۴ خرداد ماه زمان تخصیص نهایی و در نهایت لیست اولویت مشتریان و نوبت تحویل خودروها مشخص شود.

نکته مهم موضوع اینجاست که تمام این فرآیند در حالی تاکنون انجام شده است که قیمت برخی خودروها (به ویژه خوروهای مونتاژی) مشخص نیست. قیمت خودروهای مونتاژی همچنان کلاف سردرگمی است که هنوز مشخص نیست، کجا باز خواهد شد؟ از یک سو شورای رقابت بر مصوبه خود تاکید دارد از سوی دیگر شرکت‌های خودروساز از موضع قیمتی که خودشان تعیین کرده‌اند، پایین نیامدند.

گفتنی است که به سبب لجبازی خودروسازان، متقاضیان مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها در حالی برای ثبت‌نام اقدام کردند که هنوز قیمت خودروهای مونتاژی را نمی‌دانستند و شرکت‌ها با وجود اینکه مسئولان وزارت صمت، ضوابط قیمت خودروهای مونتاژی را تعیین تکلیف کرده‌اند، می‌گویند ابلاغیه یا لیست قیمت مصوب را دریافت نکرده‌اند؛ در حالی مصوبه شورای رقابت در مورد قیمت خودروهای مونتاژی لازم‌الاجرا است که خودروسازان خصوصی همچنان از موضع قیمتی خود کوتاه نیامده‌اند؛ این موضوع در حقیقت خلاف قانون تلقی می‌شود؛ بنابراین در صورتی که وجه اضافه از مردم توسط شرکت‌ها طلب شود، می‌توانند شکایت خود را به وزارت صمت، تعزیرات و سازمان صمت استان‌ها گزارش کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90955

ارسال نظر