سیگنال سبز اخبار به بازار | سکه و طلا سقوط کرد

قیمت سکه و طلا سقوط کرد و سکه وارد کانال قیمتی جدید شد.

سیگنال سبز اخبار به بازار | سکه و طلا سقوط کرد

قیمت سکه و طلا امروز «چهارشنبه، ۱۷ خرداد ماه» بار دیگر کاهش یافت و به کمترین سطح سالانه خود رسید. قیمت سکه و طلا سقوط کرد و سکه وارد کانال قیمتی جدید شد. از اوایل هفته گذشته، شاهد روند کاهشی قیمت سکه و طلا در بازار بودیم. احتمالا تا پایان هفته نیز قیمت سکه و طلا باز هم کاهش خواهد یافت. آخرین قیمت سکه و طلا اعلام شد.

احتمال تداوم ریزش قیمت سکه و طلا

سایه سیگنال‌های سیاسی بر بازار سکه  همچنان سنگین است و همچون اهرمی مانع روند صعودی در بازار فلز زرد شده است. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به شرایط کنونی، احتمالاً تا پایان هفته مجدد کاهش یک تا ۳ درصدی در قیمت‌ طلا و سکه داشته باشیم.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد بازار طلا و سکه اظهار داشت: از اوایل هفته گذشته روند کاهشی قیمت‌ها را در بازار طلا و سکه داشتیم؛ کاهش تقاضا، کاهش قیمت ارز و نوسانات بازار انس جهانی که حدوداً با ۳۰ دلار کاهش همراه بود، عواملی بودند که منجر به افت قیمت‌ها در بازار شدند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: در ابتدای هفته جاری نیز انس جهانی ۱۴ دلار افزایش یافت اما نتوانست تأثیر زیادی روی بازار ایران بگذارد. انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی همچون سفر سلطان عمان به ایران، آزادی پول‌های بلوکه شده ایران و البته اخبار مثبت از مذاکرات موجب شد که بازار تحت تاثیر افزایش قیمت جهانی طلا قرار نگیرد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: از ابتدای هفته گذشته تاکنون، ۲ تا ۷ درصد کاهش قیمت را در بازار طلا و سکه داشتیم.

بذرافشان در مورد اینکه آیا ریزش قیمت تداوم خواهد داشت یا خیر، نیز گفت: از حدود ۲ ماه و نیم پیش بازار طلا به ثبات رسیده بود و احتمال افزایش قیمت وجود ندارد؛ منتهی با توجه به شرایط احتمالاً تا پایان هفته کاهش یک تا ۳ درصدی در قیمت‌ها داشته باشیم.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با بیان اینکه روال بازار خوب است و التهابی وجود ندارد، افزود: فعلاً نمی‌توان در مورد آینده بازار طلا و سکه صحبت کرد زیرا باید منتظر وضعیت انس جهانی، نرخ ارز و اخبار سیاسی- اقتصادی باشیم.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: البته از سویی دیگر باید توجه داشت که تأثیر این مؤلفه‌ها هم بر بازار طلا و سکه زیاد نیست زیرا بازار از ابتدای سال به ثبات رسیده است بنابراین اگر مردم قصد معامله طلا دارند به بازار مراجعه کنند.

قیمت طلا و سکه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز چهارشنبه «۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۲» اعلام شد. 

قیمت سکه و طلا امروز «چهارشنبه، 17 خرداد ماه» بار دیگر کاهش یافت و به کمترین سطح سالانه خود رسید. بر این اساس، قیمت سکه امامی به ۲۹ میلیون و ۸۲ هزار تومان رسید. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲ میلیون و ۴۱۲ هزار تومان قیمت خورد.

قیمت سکه امامی امروز «چهارشنبه، ۱۷ خرداد سال ۱۴۰۲» مانند روزهای قبل به افت قیمت ادامه داده و در آخرین معاملات وارد کانال ۲۹ میلیون تومان شده است.

بر همین اساس امروز قیمت سکه (تا لحظه تنظیم گزارش) به ۲۹ میلیون و ۸۲ هزار تومان رسیده است.

همچنین حباب این سکه روی رقم ۵ میلیون و ۷۲۶ هزار تومان قرار دارد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز تا به این لحظه ۲ میلیون و ۴۱۲ هزار تومان معامله شده است.

همچنین قیمت طلا و سکه مربوط به دیروز ۱۶ خرداد نیز از اینجا قابل مشاهده است.

قیمت سکه (تا لحظه تنظیم گزارش)  سکه قیمت امروز (تومان)    حباب (تومان)

سکه امامی (طرح جدید) ۲۹.۰۸۲.۰۰۰       ۵.۷۲۶.۰۰۰

سکه بهار آزادی ۲۶.۲۰۱.۰۰۰        ۲.۸۲۳.۰۰۰

نیم سکه ۱۶.۲۰۰.۰۰۰                   ۴.۵۱۴.۰۰۰

ربع سکه ۱۰.۸۰۰.۰۰۰                ۴.۹۵۵.۰۰۰

سکه گرمی ۶.۴۰۰.۰۰۰           ۳.۵۲۳.۰۰۰

قیمت طلا (تا لحظه تنظیم گزارش)    طلا قیمت امروز (تومان)

۱۸ عیار   ۲.۴۱۲.۰۰۰

۲۴ عیار     ۳.۲۱۷.۵۰۰

طلای دست دوم    ۲.۳۰۸.۰۰۰

مثقال طلا   ۱۰.۴۵۰.۰۰۰

انس طلا   ۱۹۶۰ دلار و ۹ سنت

همچنین قیمت انس طلا نیز در بازار جهانی ۱۹۶۰ دلار و ۹ سنت است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90907

ارسال نظر