معامله‌گران سکه فرار کردند | دلار به تعطیلات رفت

معامله‌گران  سکه فرار کردند | دلار به  تعطیلات رفت

دلار به استقبال تعطیلات رفت 

قیمت دلار امروز نوسانی است و به دنبال خود قیمت طلا و سکه را هم نوسانی کرده است. مسیر پر افت و خیز بازار طلا طی روزهای گذشته، معامله‌گران را فراری داده و به فاز احتیاطی هدایت کرده است.

امروز هم مانند هفته گذشته، طلا و سکه در مسیری ناهموار حرکت می‌کنند. قیمت‌ها در این بازار عموما کاهشی است اما قیمت سکه بهار آزادی رشد خفیفی را تجربه کرده است.در حالی بازار طلا شاهد این مسیر نوسانی است که قیمت دلار نیز از ابتدای روز، در کف کانال ۵۱ هزار تومانی رفت و برگشت داشته است. به این ترتیب قیمت طلا و سکه نیز به تبع قیمت دلار بین نزول و صعود سرگردان است.

حجم معاملات دلار امروز شنبه ۱۳ خرداد ماه در بازار ارز تهران به واسطه تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد کم بود. بررسی های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار حکایت از نوسان محدود نرخ دلار  و درهم دارد.

قیمت دلار در هرات در حدود ۵۱ هزار ۲۰۰ تومان به فروش رسید. تحلیلگران فنی باور دارند حمایت ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان مهم است. به عقیده آنها در صورتی که  بازار زیر این سطح تثبیت دهد احتمال برگشت تا مرز ۴۹ هزار تومان محتمل می شود. برخی هم باور دارند اگر دلار بالای ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان ماندگار شود احتمال تقویت نوسانات صعودی وجود دارد.

در سمت رسمی بازار، مرکز مبادله ارز و طلا امروز شاهد درجا زدن نرخ دلار و درهم بود.

مرکز مبادله ارز و طلای ایران  قیمت دلار و درهم امارات  را نسبت به روز پنجشنبه تغییر نداده اما یورو با افزایش نسبتا قابل توجهی مواجه شده است.

قیمت دلار  در این مرکز امروز شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ در همان عدد ۴۲ هزار و ۱۳۵ تومان باقی مانده است.

در این مرکز  قیمت درهم امارات نیز همچنان قیمت دلار  بدون تغییر مانده و ۱۱ هزار و ۴۷۳ تومان را نشان می‌دهد.

اما  قیمت یورو  در مرکز مبادله با افزایشی حدودا ۳۰۰ تومانی نسبت به پنجشنبه مواجه شده و رقم ۴۵ هزار و ۱۸۱ تومان برای آن اعلام شده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۸ هزار و ۳۰۴ تومان، ۴۱ هزار و ۷۴ تومان و ۱۰ هزار و ۴۳۰ تومان درج شده است.

سیگنال طلا جهانی به بازار سکه ایران 

قیمت طلا، سکه را زمین زد

قیمت سکه امامی امروز به ۳۰ میلیون و ۳۱۴ هزار تومان کاهش یافته است. قیمت سکه بهار آزادی اما افزایشی است و در سطح ۲۷ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان قرار گرفته است.

قیمت نیم‌سکه نیز امروز ۱۶ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان است و ربع سکه با قیمت ۱۱ میلیون و ۱۹۰ هزار تومام معامله می‌شود. در همین حال قیمت سکه گرمی نیز به ۶ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان رسیده است.

امروز قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار تا سطح دو میلیون و ۴۸۰ هزار و ۷۰۰ تومان افت کرده و مثقال طلا نیز به ۱۰ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان کاهش یافته است. گفتنی است هر گرم طلای دست دوم نیز امروز دو میلیون و ۴۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود.

در این بین قیمت انس جهانی طلا نیز امروز تا سطح هزار و ۹۴۸ دلار پایین آمده است. به این ترتیب قیمت طلا و سکه از هر دو جهت دلار و قیمت طلای جهانی تحت فشار قرار گرفته و به این ترتیب فاز احتیاط در بازار تقویت شده است.

 

منبع: اقتصادنیوز- تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90306

ارسال نظر