قیمت تمام خودروهای سامانه یکپارچه فروش خودرو

قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه مشخص شد + جدول مهرماه ۱۴۰۲

قیمت تمام خودروهای سامانه یکپارچه فروش خودرو

فهرست قیمت خودروهای مرحله سوم  ثبت‌نام خودرو  در  سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ، اعلام شد براساس اخبار بدست آمده  ثبت‌نام خودرو  در مرحله  سوم از ۲۴ مهرماه بصورت ناگهانی آغاز شد  در ثبت‌نام خودرو مشخص شد. متقاضیان در این مرحله باید براساس قیمت های اعلامی نسبت به واریز پول در زمان اعلام شده توسط شرکت های خودروساز اقدام کنند  

ادامه فرایند ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش جهت خرید خودروهای وارداتی از فردا (۲۳ مهرماه ۱۴۰۲) آغاز شده و تا سه روز (۲۵ مهرماه) ادامه دارد. در همین راستا، قیمت ۶ خودروی وارداتی در این سامانه مشخص شده است، هرچند قیمت‌ها به صورت «علی‌الحساب» هستند و بدون شک در آینده تغییر می‌کنند.

این مرحله ثبت‌نام، مخصوص آن دسته افرادی است که قبلا در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده و در حقیقت، ثبت‌نام جدیدی برای خرید خودروی وارداتی انجام نمی‌شود. ثبت‌نام کنندگان در این سه روز می‌توانند خودروی دلخواه خود را انتخاب کنند. پس از تخصیص خودرو، متقاضی با پرداخت ۵۰ درصد قیمت علی‌الحساب، قرارداد میان خود و واردکننده را به ثبت رسمی می‌رساند.

قیمت قطعی خودروها پس از ارائه مدارک و مستندات لازم توسط واردکنندگان اعلام می‌شود. قیمت‌های درج‌شده در سامانه یکپارچه، به صورت علی‌الحساب بوده و هزینه‌های جانبی در آن‌ها لحاظ نشده است. ملاک قیمت قطعی خودرو، رقم اعلامی و مصوب توسط شورای عالی رقابت خواهد بود. قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه فروش را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو

 سامانه یکپارچه فروش خودرو از دوشنبه‌شب ۲۴ مهر بازگشایی شد و تا ساعت ۲۴ پنجشنبه در دسترس متقاضیان قرار دارد. در این دور از فروش یکپارچه خودرو خبری از ایرانخودرو و سایپا نیست و چهار شرکت مونتاژکار یعنی مدیران‌خودرو، کرمان‌خودرو، صنایع خودروسازی ایلیا و سانیارموتور پارسیان روی هم با ۹ محصول مختلف در قالب سه طرح عادی، جوانی جمعیت (مختص مادران) و خودرو فرسوده رقابت می‌کنند.

بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو برخلاف چیزی که در رسانه‌ها انعکاس پیدا کرده، طبق صحبت‌های مسئولان وزارت صمت ارتباطی به مرحله سوم فروش خودرو ندارد و اساسا بحث شیوه جدید عرضه محصولات توسط خودروسازان مطرح است.

مهدی تقدسی به‌عنوان مدیر سامانه یکپارچه گفته: این نوع جدیدی از عرضه در سامانه است که در آن خودروساز بر اساس مازاد تولید خود می‌تواند خودرو عرضه کند.

از یک طرف دیگر منوچهر منطقی که معاون حمل و نقل وزارت صمت است، در تشریح این اتفاق می‌گوید: در عرضه‌های قبلی فرآیند نوبت‌دهی توسط سامانه انجام می‌شد و بقیه کار‌ها توسط خودروساز صورت می‌گرفت، اما از این پس تمام این کار‌ها در سامانه یکپارچه توسط خودروساز انجام می‌شود و سامانه یکپارچه صرفا نظارت بر شیوه عرضه را برعهده خواهد داشت. همین تفاوت‌ها باعث می‌شود بازگشایی سامانه یکپارچه خودرو نسبت به مراحل قبلی تفاوت‌های جزیی داشته باشد.

سامانه یکپارچه فروش خودرو در دسترس کدام متقاضیان قرار می‌گیرد؟

سامانه یکپارچه فروش خودرو برای سه گروه از متقاضیان بازگشایی شده است. طبق اطلاعیه‌ای که عصر دوشنبه ۲۴ مهر در سامانه یکپارچه قرار گرفت، جمعیت هدف اول این مرحله آن دسته از متقاضیانی هستند که در ادوار گذشته محصولی از مونتاژکاران حاضر در طرح انتخاب کردند و حالا دنبال تغییر گزینه انتخابی هستند. تبصره مهم، اما این است که اگر متقاضی از سوی همین شرکت‌ها دعوتنامه دریافت کرده، دیگر امکان تغییر محصول ندارد.

سامانه یکپارچه فروش خودرو در قدم بعدی در دسترس متقاضیانی قرار گرفته، که درجریان دور دوم یعنی اردیبهشت امسال مرحله ثبت‌نام در سامانه را پشت‌سر گذاشتند، اما تا الان انتخابی نداشتند و محصولی به آن‌ها تعلق نگرفته است. آخرین گروه هم متقاضیان جدیدی هستند که تا الان مراحل ثبت‌نام را طی نکردند. وزارت صمت برای تشویق متقاضیان جدید بابت ثبت‌نام در سامانه، از شروطی مثل افتتاح حساب وکالتی و واریز پول به حساب وکالتی صرف‌نظر کرده، اما نکته مهم این است که ظرفیت قابل عرضه به این دسته از متقاضیان بعد از تعیین‌تکلیف متقاضیان گروه اول و دوم مشخص می‌شود.

قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه فروش در مهرماه ۱۴۰۲

سامانه یکپارچه فروش خودرو‌های داخلی با عرضه ۹ محصول مختلف از چهار مونتاژکار بازگشایی شده است. از بین این ۹ محصول، دایون Y۷ و تیگارد X۳۵ برای اولین بار عرضه می‌شوند و شورای رقابت اخیرا تکلیف قیمت آن‌ها را مشخص کرده است.

قیمت دایون Y۷ در کارخانه یک میلیارد و ۶۰۶ میلیون تومان اعلام شده و خرید تیگارد X۳۵ یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان خرج برمی‌دارد. مدل‌هایی که هنوز پای آن‌ها به بازار آزاد باز نشده است. اما این وسط دوتا از مدل‌های عرضه‌شده توسط در بستر سامانه یکپارچه در بازار آزاد با قیمت کمتری خریدوفروش می‌شوند. اولی ام‌وی‌ام X۵۵ پرو مدیران‌خودرو است و دومی جک J۴ کرمان‌موتور.

قیمت ام‌وی‌ام X۵۵ پرو در بازار آزاد حدود ۲۰ میلیون تومان کمتر از قیمت کارخانه است و جک J۴ کرمان‌موتور در بازار آزاد حول‌وحوش ۲۶ میلیون تومان کمتر از نرخ مصوب کارخانه دست به دست می‌شود. فونیکس FX و چری آریزو شش دیگر محصولات مدیران‌خودرو در این مرحله به‌حساب می‌آیند که حاشیه سود خرید آن‌ها به‌ترتیب حدود ۷۵ میلیون تومان و ۱۴۱ میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

جک S۳ یکی دیگر از مدل‌های عرضه‌شده توسط کرمان‌موتور است که در سامانه یکپارچه تقریبا ۶۰ میلیون زیر قیمت بازار آزاد فروخته می‌شود. تفاوت قیمت جک S۵ در کارخانه و بازار کمی بیش از ۸۳ میلیون تومان است و خریداران J۷ از سامانه یکپارچه حدود ۳۶۸ میلیون تومان کمتر از بازار آزاد هزینه می‌کنند.

خودرو

کارخانه

بازار آزاد

ام‌وی‌ام X۵۵ پرو

یک میلیارد و ۲۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان

فونیکس FX

یک میلیارد و ۷۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان

چری آریزو شش

یک میلیارد و ۲۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان

جک S۳

۹۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان

۹۷۰ میلیون تومان

جک J۴

۷۶۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان

۷۴۰ میلیون تومان

جک S۵

یک میلیارد و ۲۴۶ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان

یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان

کی‌ام‌سی J۷

یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان

یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان

دایون Y۷

یک میلیارد و ۶۰۶ میلیون تومان

نامشخص

تیگارد X۳۵

یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان

نامشخص

سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، در اطلاعیه‌ای از بازگشایی مجدد سامانه یکپارچه از محل ظرفیت‌های مازاد برخی خودروسازان خبر داد. بر همین اساس:

سامانه یکپارچه از روز دوشنبه، ۲۴ مهرماه ۱۴۰۲ تا روز پنجشنبه، ۲۷ مهرماه در دسترس است.

خودروهای این مرحله از محل ظرفیت‌های مازاد شرکت‌های کرمان موتور، مدیران خودرو، صنایع خودروسازی ایلیا و سانیار موتور پارسیان در قالب فروش فوق‌العاده (تحویل ۳ ماهه) تامین می‌شود.

در این مرحله افرادی که تاکنون از طریق سامانه یکپارچه اقدام به ثبت‌نام خودرو نکرده‌اند نیز امکان شرکت در طرح جدید را دارند.

متقاضیان محصولات شرکت‌های خودروسازی اعلام‌شده که تا کنون فراخوانی دریافت نکرده‌اند نیز می‌توانند در این طرح خودروی اعلام شده قبلی را به محصولات عرضه شده در این مرحله تغییر دهند.

این متقاضیان پس از ورود به حساب کاربری باید سفارش قبلی خود را حذف کنند تا بتوانند خودروی جدید را انتخاب کنند.

در صورت انتخاب خودرو بیش از ظرفیت موجود در فصل‌های اعلام شده، تخصیص به ترتیب اولویت‌های تعیین شده قبل انجام می‌شود.

در صورت عدم لغو سفارش قبلی، کماکان اولویت قبلی این افراد حفظ می‌شود.

متقاضیان جدید که تاکنون در سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند اول باید در سامانه ثبت‌نام کرده و با تشکیل حساب کاربری اطلاعات مندرج مورد نیاز را تکمیل کنند.

ظرفیت قابل عرضه به متقاضیان جدید، از محل عدم تکمیل ظرفیت بعد از تخصیص به متقاضیان مراحل قبلی اختصاص می‌یابد.

قیمت خودرو در مرحله دوم سامانه یکپارچه فروش که پیش از این انجام شد را هم در جدول زیر ببینید

قیمت خودرو در مرحله دوم سامانه یکپارچه فروش

دیگر رسانه ها

کدخبر: 88855

ارسال نظر