دلار در تهران کم‌جان بالا رفت | دلار در انتظار یک نشست سیاسی

قیمت دلار دیروز به ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. این کاهش قیمت در حالی بود که معامله‌گران بازار معتقد بودند که سد حمایتی دلار رقم ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان است و اگر دلار این محدوده را از دست بدهد و در زیر این عدد بماند، احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار وجود دارد.

دلار در تهران کم‌جان بالا رفت | دلار در انتظار یک نشست سیاسی

قیمت دلار که روز گذشته وارد کانال ۵۰ هزار تومان شده بود، دوباره صعود کرد و امروز تا کانال ۵۲ هزار تومان پیش رفت. اما آیا روند افزایشی قیمت دلار ادامه دارد؟

به گزارش عرشه آنلاین ،قیمت دلار دیروز به ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. این کاهش قیمت در حالی بود که معامله‌گران بازار معتقد بودند که سد حمایتی دلار رقم ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان است و اگر دلار این محدوده را از دست بدهد و در زیر این عدد بماند، احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار وجود دارد.

اکو ایران در این باره نوشت  با شروع معاملات پشت خطی جمعه، دلار هرات خط روند نزولی که از سه هفته پیش شروع شده بود را شکست. دلار هرات روز شنبه هم باتوجه به شکسته شدن خط روند در روز قبل دوباره به سطح 51 هزار و 400 تومان رسید که بالای مرز حمایتی بود؛ اما قیمت دلار هرات بالای این مرز حمایتی نتوانست تثبیت دهد و دوباره در پشت خط به مرز 51 هزار و 200 تومان رسید.

از نظر معامله‌گران، این رفت و برگشت قیمت دلار نشان می‌دهد قیمت توان افزایش دارد اما کم‌جانی آن برای عبور از مرزهای مهم، به دلیل نبود نقدینگی و پول در بازار است. استدلال این گروه با توجه به پایان یافتن ثبت‌نام خودرو قوت یافت. این دسته از معامله‌گران معتقد بودند که پس از پایان ثبت‌نام خودرو و آزاد شدن پول‌های بلوکه‌شده، با ورود پول جدید به بازار، دلار می‌تواند شروع به رشد کند. با توجه به نرخ پس‌فردایی هرات در روز شنبه، که 51 هزار و 600 تومان بود، این دسته می‌گویند اگر این اتفاق شانتاژ اتاق نباشد، نرخ دلار می‌تواند در روز دوشنبه به سمت 52 هزار تومان حرکت کند.

در مقابل عده‌ای معتقدند تا نرخ دلار بالای 52 هزار و 200 تومان تثبیت ندهد همچنان روند کاهشی است و دلار می‌تواند حتی وارد دامنه 40 هزار شود. از نظر این دسته بازارساز با تزریق درهم جلوی رشد بازار را گرفته است.

بازار ارز از لحاظ بنیادی منتظر نشست اتحادیه اروپا در روز دوشنبه است و به عقیده معامله‌گران نتیجه این نشست چه مثبت و چه منفی، می‌تواند به بازار نوسان بدهد. در مقابل یکسری‌ها معتقدند باتوجه به تزریق بازارساز اگر هم نرخ بعد از این نشست بالا برود دوباره می‌تواند برگردد، پس مراقب معاملاتتان باشید. فقط در صورت ورود نرخ به 52 هزار و تثبیت آن به بالای 52 هزار و 200 تومان می‌توان گفت که روند صعودی شده است.

بازار دلار در انتظار یک نشست /پیش بینی قیمت دلار

اقتصاد نیوز نوشت :عده ای از تحلیلگران معتقدند که احتمالا در آخرین روز اردیبهشت؛ بازارساز فریب نقشه های نوسان گیران را نخورد و اساسا سعی کند که قیمت دلار را مانند روزهای‌گذشته در دامنه ی روز های گذشته دچار نوسانات رفت و برگشتی کند.

عده ای از تحلیلگران معتقدند که احتمالا در آخرین روز اردیبهشت؛ بازارساز فریب نقشه های نوسان گیران را نخورد و اساسا سعی کند که قیمت دلار را مانند روزهای‌گذشته در دامنه روزهای گذشته دچار نوسانات رفت و برگشتی کند. 

با این حال، عده ای دیگر می گفتند در صورتی که نرخ دلار در محدوده روز گذشته حمایت شود و از طرفی درهم و دلار در هرات صعودی شود این امر ممکن است کفه ترازوی افزایشی های بازار ارز تهران در روز جاری را سنگین کند.

از نظر معامله‌گران، این رفت و برگشت  قیمت دلار  نشان می‌دهد قیمت توان افزایش دارد اما عدم قدرت کافی برای عبور از مرزهای مهم، به دلیل نبود نقدینگی و پول در بازار است. عده ای هم مدعی بودند تزریق درهم  موجب شده نوسانات ارزی کم رمق شود.

اختیارات ارزی بانک مرکزی

از سوی دیگر شب گذشته هم خبر آمد که سران قوا، اختیارات ارزی بانک مرکزی را افزایش دادند، هنوز جزئیات زیادی از این خبر منتشر نشده، با این حال فعالان اقتصادی می گفتند ‌این اختیارات ممکن است احتیاط خریداران را افزایش دهد و در نتیجه سطح تقاضا را تا حدودی کنترل کند.

شرط مهم برای ورود قیمت سکه به کانال جدید /پیش بینی بازار سکه

بازار دلار در انتظار یک نشست

در شرایط فعلی؛ بازار ارز از لحاظ بنیادی منتظر نشست اتحادیه اروپا در روز دوشنبه است و به عقیده معامله‌گران نتیجه این نشست ممکن است به بازار نوسان بدهد. در مقابل یکسری‌ها معتقدند باتوجه به تزریق بازارساز اگر هم نرخ بعد از این نشست بالا برود دوباره می‌تواند برگردد، پس مراقب معاملاتتان باشید. فقط در صورت ورود نرخ به 52 هزار و تثبیت آن به بالای 52 هزار و 200 تومان می‌توان گفت که روند صعودی شده است.

حقابه هیرمند، بر قیمت دلار اثر می‌گذارد؟

تجارت نیوز هم نوشت : اما این تنها خبری نبود که از هرات به ایران مخابره شد. از روز جمعه ایران و افغانستان بر سر حقابه هیرمند وارد مذاکره شدند. مذاکره‌ای که چندان خوب پیش نرفت و حالا این نگرانی را ایجاد کرده که شکرآب شدن رابطه میان ایران و افغانستان تا چه حد بر قیمت دلار اثر می‌گذارد.

اما همزمان با این خبر، خبر داخلی دیگری منتشر شد که بر اساس آن قوه قضاییه اختیارات بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز را افزایش داده است. این خبر که البته جزئیاتش منتشر نشده است می‌تواند سیگنال جدیدی به بازار عرضه کند و اولین سیگنال، افزایش بگیر و ببند در بازار ارز و برخورد با این بازار است. افزایش اختیارات به خصوص زمانی معنا پیدا می‌کند که رئیس کل بانک مرکزی، هفته گذشته صادرکنندگان را متخلف خواند و عرضه دلار در بازار آزاد را قاچاق دانست.

با همه این اخبار، اخبار مثبتی هم از مذاکرات هسته‌ای به گوش می‌رسد که فعلا از طرف ایران است و تاکنون با واکنش مثبت طرف‌های اروپایی یا غربی همزمان نشده است. اما برخی می‌گویند این اخبار، حداقل معامله‌گران خرد را دست به عصا کرده و باعث شده که آنها با احتیاط بیشتری وارد بازار شوند.

البته تجربه نوسان بالای قیمت دلار و تاثیرگذاری اخبار سیاسی و مداخلات دولتی در این بازار سبب شده که بسیاری از سرمایه‌گذاران، زمین بازی خود را تغییر دهند و سعی کنند که وارد بازارهایی شوند که سودشان تضمین شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 88226

ارسال نظر