خبر خوش برای مادران متقاضی خرید خودرو بدون قرعه‌کشی | شرایط ثبت‌نام خودرو برای مادران اعلام شد

شرایط و نحوه ثبت‌نام خودرو برای مادران بدون قرعه‌کشی، در سامانه فروش یکپارچه خودرو اعلام شد.

خبر خوش برای مادران متقاضی خرید خودرو بدون قرعه‌کشی | شرایط ثبت‌نام خودرو برای مادران اعلام شد

شرایط و نحوه ثبت‌نام خودرو برای مادران بدون قرعه‌کشی، در سامانه فروش یکپارچه خودرو اعلام شد. مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو درباره شرایط و نحوه ثبت‌نام خودرو برای مادران بدون قرعه‌کشی، در سامانه فروش یکپارچه خودرو توضیحاتی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: خبر مهم درباره ثبت‌نام خودرو بدون قرعه‌کشی ویژه مادران

با توجه به تردیدهای مطرح‌شده در رابطه با شرط داشتن یا نداشتن گواهینامه برای مادران متقاضی شرکت در طرح‌های فروش یکپارچه، مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با بیان اینکه داشتن گواهینامه برای این گروه هیچوقت شرط نبوده و نخواهد بود، تاکید کرد که تنها شرط در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام این متقاضیان، داشتن دو فرزند و بیشتر طبق قانون جوانی جمعیت و مسدود داشتن وجه ۱۰۰ میلیون تومانی در حساب وکالتی آن‌هاست.

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در این رابطه تصریح کرد: شروطی همچون داشتن گواهینامه و سن ۱۸ سال و پلاک انتظامی همانطور که در طرح‌هایی که خود خودروسازان با روش قرعه‌کشی اجرا می‌کردند، ملاک نبود و اعمال نمی‌شد، در طرح‌های فروش یکپارچه هم مدنظر نیست و اعمال نمی‌شود؛ ضمن اینکه در مرحله نخست فروش‌های یکپارچه هم مدنظر نبود.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو تاکید کرد: تنها شروطی که برای مادران متقاضی شرکت در این طرح‌های فروش یکپارچه هستند، احراز داشتن دو فرزند و بیشتر که فرزند دوم به بعد از ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱ به‌ بعد متولد شده باشد، در نتیجه استعلام از سازمان ثبت احوال، عدم شرکت طرح‌های حمایت از قانون جوانی جمعیت است؛ در حقیقت نباید قبلا خرید اینگونه (از مسیر طرح ویژه مادران) داشته باشند. همچنن مادران متقاضی هم بایستی در موعد مقرر (۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت ماه) حساب وکالتی تعریف و ۱۰۰ میلیون تومان را در این حساب مسدود می‌کردند.

تقدسی تاکید کرد: شرط پلاک انتظامی فعال برای مادران وجود ندارد.

 شرط گواهی‌نامه برای ثبت‌نام خودرو مادران در طرح جوانی جمعیت 

یک مقام مسئول در وزارت صمت، گفت: مادران مشمول در طرح جوانی جمعیت بدون داشتن گواهینامه رانندگی می‌توانند برای ثبت‌نام خرید خودرو از سامانه یکپارچه اقدام کنند.

کاربران با ثبت پویشی با عنوان «شرط داشتن گواهینامه از ثبت‌نام خودرو برای مادران حذف شود» و «ارائه گواهینامه برای مادران در طرح فروش یکپارچه خودرو حذف شود» عنوان کردند که مجلس در آبان 1400 در طرح جوانی جمعیت، تخصیص خودرو داخلی به مادران دارای نوزاد دوم به بعد را تصویب کرد. این بند از قانون تا اسفند 1401 به خوبی اجرا می‌شد اما وزارت صمت از اسفند ماه با اجرای اولین دوره عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه و تخصیص خودرو به صورت نوبت‌دهی این شرط را حذف کرده است. 

کاربران عنوان کردند که در صفحه نهایی ثبت‌نام طرح مادران در سامانه یکپارچه فروش خودرو، بدون تایید داشتن گواهینامه، ثبت‌نام انجام نمی‌شود. 

آنها عنوان کردند، مادرانی که دارای گواهینامه نیستند و خانواده‌ آنها نیز خودرو ندارند با این شرط نمی‌توانند از سهمیه تعیین شده بهره‌مند شوند و خودرو را به قیمت کارخانه خریداری کنند، لذا با توجه به اینکه قانونگذر این تسهیلات را برای مادران قائل شده است نه مادران دارای گواهینامه از مسئولان می‌خواهیم تا شرط داشتن گواهینامه مادران مشمول، برای خرید خودرو از سامانه یکپارچه حذف شود. 

با توجه به پیگیری‌ها از وزارت صمت، یک مقام مسئول در وزارت صمت در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: طرح جوانی جمعیت از حدود 2 سال پیش تاکنون بدون شرط داشتن گواهینامه برای مادران در حال اجرا است.  

او افزود: بنابراین اسامی مشمولان طرح؛ براساس پالایشی که سازمان ثبت‌احوال از بین ثبت‌نام‌کنندگان انجام می‌دهند، به وزارت صمت جهت اقدامات لازم ابلاغ می‌شود. 

این مقام مسئول اظهار داشت: تاکنون به بیش از 500 هزار نفر در قالب طرح جوانی جمعیت، خودرو تخصیص داده شده است .

او تاکید کرد: این نکته نیز قابل توجه است که  ظرفیت اختصاص یافته بیشتر از مقدار مذکور است، اما در مورد خودروهایی که اختلاف قیمت کارخانه با بازار وجود نداشته استقبال بسیار کم بوده و عمده ظرفیت خالی می‌ماند. 

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 88215

ارسال نظر