قیمت هر کیلو گندم اعلام شد

قیمت هر کیلوگرم گندم اعلام شد.

قیمت هر کیلو گندم اعلام شد

قیمت گندم چقدر افزایش یافت؟ قیمت هر کیلوگرم گندم اعلام شد. مناقشه سر افزایش قیمت گندم همچنان ادامه دارد. قیمت گندم و قیمت خرید توافقی هر کیلو گندم ۱۵ هزار تومان تعیین شده است. تعیین و اعلام قیمت گندم توسط شورای قیمت‌گذاری برای سال ۱۴۰۲ در حالی است که برخی از اعضای این شورا با قیمت گندم موافق نیستند. قیمت گندم مبنای قیمت‌گذاری برای ۳۲ قلم کالا در کشور است. 

بیشتر بخوانید: دستور ویژه رئیسی برای قیمت گندم | گندمکاران با آرامش محصولات‌ را تحویل دهند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خرید گندم از کشاورزان خوزستانی از مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن گذشت.

بیشتر بخوانید: جنجال سر قیمت گندم | گندم‌کاران چه می‌گویند؟

تورج نوروزی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگویی رسانه‌ای با بیان این مطلب که برداشت محصولات پاییزه در استان همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: تا کنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بیش از ۶۳۷ هزار و ۲۱۷ تن گندم از مراکز خرید به سیلوهای استاندارد داخل و خارج استان حمل و ارسال شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین به خرید گندم بذری در استان اشاره و تصریح کرد: علاوه بر این میزان گندم نان خریداری شده در استان تا کنون بیش از ۴۰ هزار تن گندم بذری در طبقات مختلف نیز از کشاورزان خریداری شده است.

نوروزی گفت: تا کنون بیش از ۹ هزار میلیارد تومان به صورت علی الحساب و از طریق بانک عامل به حساب کشاورزان واریز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم کار خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را همچون سال‌های قبل به نحو احسن انجام داده و استان خوزستان همچنان پیشتاز تولید گندم کشور باشد.

خبر مهم سرپرست وزارت جهاد درباره افزایش قیمت گندم

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی درباره افزایش قیمت گندم و قیمت خرید تضمینی گندم توضیحاتی ارائه کرد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: گندم مبنای قیمت‌گذاری برای ۳۲ قلم کالا در کشور است و تعیین قیمت غیرکارشناسی‌، بدون توجه به ابعاد آن، افزایش قیمت در سایر کالاها را به دنبال خواهد داشت.

سید محمد آقامیری، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی درباره قیمت خرید تضمینی گندم گفت: بر اساس قانون اصلاح شده مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۹، قیمت‌گذاری برای محصولات کشاورزی به شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی واگذار شده است.

قیمت گندم

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای این منظور جلسات مختلفی با حضور اعضا و ناظر شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی که نماینده مجلس در این شورا است، تشکیل شد و در نهایت برابر قانون، قیمت‌ گندم مصوب شد.

به گفته سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، اگر ناظر مجلس شورای اسلامی ابلاغ کند که این روند دچار خدشه شده و یا این که مورد قبول نبوده و غیرقانونی است، قطعا ما نیز مراتب قانونی مد نظر ناظر مجلس را انجام می‌دهیم، البته تاکنون مکاتبانی مبنی بر غیرقانونی بودن قیمت‌گذاری گندم دریافت نشده است.

بنابر اعلام وزارت جهادکشاورزی، وی افزود: بر اساس قانون، شورایی برای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل شده است، این شورا بر اساس خرد جمعی صلاحیت قانونی برای قیمت‌گذاری دارد و تصمیمات این شورا پس از تصویب، ابلاغ و قابل اجراست.

قیمت گندم

 آقامیری در پایان افزود: گندم مبنای قیمت‌گذاری برای ۳۲ قلم کالا در کشور است و تعیین قیمت غیرکارشناسی‌، بدون توجه به ابعاد آن، افزایش قیمت در سایر کالاها را به دنبال خواهد داشت.

قیمت هر کیلو گندم اعلام شد

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: هر کیلوگرم گندم امسال طبق آخرین اعلام رسمی ۱۵ هزار تومان در مراکز خرید از کشاورزان استان تحویل گرفته می‌شود.

سیدحسن رضوی، مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی  اظهار کرد: پیش‌بینی این است که امسال حدود ۱۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان تحویل مراکز خرید دولتی شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی افزود: کوتاه کردن دست دلالان و واسطه ها، حمایت از کشاورزان و تقویت تولید داخلی از اهداف دولت در زمینه خرید تضمینی گندم بوده و ماموریت شرکت‌های تعاون روستایی رشد تولید و افزایش بهره وری و کاهش هزینه تمام شده تولید روستاییان و کشاورزان بر پایه مشارکت آنان است.

بیشتر بخوانید: روز سرنوشت ساز برای تعیین قیمت گندم | حداقل و حداکثر قیمت اعلام شد

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی بیان کرد: هدف دولت از خرید تضمینی گندم حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی بوده و از ۱۷ مرکز خرید گندم استان ۱۵ مرکز خرید از تشکل‌های تحت نظارت تعاون روستایی استان هستند.

رضوی با اشاره به تجهیز  این مراکز، ادامه داد: مراکز خرید تعاون روستایی در دورترین نقاط روستایی مراکز تولید گندم نیز تجهیز و آماده سازی شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی از تحویل نزدیک به ۱۰ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان در سال زراعی گذشته خبر داد و یادآور شد: امیدواریم با آگاهی رسانی‌های انجام شده و حمایت از کشاورزان، خرید گندم طی امسال افزایش یابد.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87238

  • علی

    پس قیمت پایه که هفده هزارتومان شده چطور ایشون پانزده هزارتومان اعلام میکنه

  • احمد فداکار

    رو هم رفته 10نفر دلال گردن کلفت دارن کل کشاورزای ایران رو نابود میکنن. آقای رییسی براستی که خوب حمایت کردید از قشر مظلوم جامعه و شعارشما بجز دروغ چیز دیگری نبود.چرا همانند انتخابات گوش بحرف مردم نمیدهید.

  • فرهاد

    این قصه گندم عجب قصه ای شده گرگها ولکن نیستن عجب این بره بدبخت گیجش گردن تا ولو بیفته بازی سیاهی

  • کشاورز

    از امسال که گذشت، سال دیگه گندم نمیکارم. فقط صیفی جات اب بر میکارم. قیمت رو بازار تعیین بکنه. مطمئنن سال دیگه هم قیمتی میدن که بازم کشاورز سر گندم ضرر کنه

  • ناشناس

    ازبس خر تو خره یک کیلو گندم از کشاورز میخرن ۱۵ تومن اونوقت یک کیلو موز باید بخریم ۱۰۰هزارتومن

  • علی

    اگه یه کشاورزی بخاد گندمش تو بازار آزاد بفروشه چه میشه؟

  • ناشناس

    گندم ۱۵ تومن گوشت ۴۰۰ تومن همین گوشت پارسال ۱۲۰ تومن بوده کندم ۱۱۵۰۰بود.زوزشون ب گندمکار بیچاره میرسه،
    موز که با دلار وارد میشه از کیلو ۳۰ تومن رسیده ب ۱۰۰تومن که میشه نخوری،گندم درجا میزنه

  • بهزاد

    چرا باید گندم که هیچ سودی برای من کشاورز نداره بکارم.امسال سال آخری بود که گندم کاشتم..هنوز ذرت خیلی به صرفه تر هست

  • ناشناس

    به تبع همین، گندم خوراک دام میشه یا به قیمت ۲۵ تومن قاچاق میشه و شاهد کمبود گندم و گرانی شدید نان خواهیم بود

  • سردار ایرانی

    دیواری کوتاه تر از دیوار کشاوز پیدا نکردن

  • ناشناس

    گندم.....خداحافظ..من کشاورز میگم..کشاورز یعنی سرنوشت.

  • ناشناس

    گندم خداحافظ

  • ناشناس

    پس چطور قیمت اون ۳۲ قلا از پارسال تا الان حداقل ده برابر رشد داشته!؟قسم میخورم همیشه دنبال نون حلال بودم از ۳۰ تومن کمتر اعلام بشه هیچ تعهدی دیگه به این دولت نخواهم داشت.

  • حمید

    والله نمیدونم چی بکاریم ذرت نابود شد وضعیت گندم هم مشخصه کیلویی 15زدید که خرجش درنمیاد کشاورزان مجبورن دنبال کار غیر کشاورزی بگردن که اونم سفر به شهرهاست کشاورزی یعنی قیمت گذاریی مناسب

  • عزیز

    آقا میری سرپرست جهاد انشالله که وزير نشی. مردم بد بخت کردی با زورگویی

  • ناشناس

    بنظرتون دیگه وقتش نشده سکوت رو بشکنیم

  • کشاورز

    از موز و پیاز و غیره که بگذریم تو گرگان کلون کیلویی 30هزارتومان گوشت که کمتر کشاورزان توان خوردنشو دارن کیلویی 400هزارتومان. ولی کشاورز گلستانی با 3تن گندم کیلویی15هزار تومان یک تراکتور یک میلیارد وسود بانکی 40درصد چطور کمر خم نکند آقای رییس روزه که شما رفتی بشن بلندگوی صدا و سیما به این فکر بودیم درست می شده ولی خرابتر شد و از شما هم امیدی نیست با ید انتظار بعدی رو کشید

  • خرقه پور

    منی که شوهرم بیکاره... مریضه نمیتونه کار کنه.. با گرونی چی به بچه هام بدم... بشرف هاخودتون سفره مردم وجمع کردین

  • کشاورز

    خدا لعنت اونی بکنه که نگران اون ۳۲ وقلمیه که از پاییز تا حالا چند برابر شده ولی نگران کشاورز نیست که تا برداشت گندمش همه اقلام مربوط به داشت و براشت از جمله سم و شخم و درو و کود غیر...چند برابر شده و عوامل این گرانی شما مسئولینین که یک شبه این همه گرانی بوجود آوردین الانم میخواین از جیب کشاورز اونو ۳۲و قلم جبران کنیین.خدا از بانی و باعثش راضی نباشه

  • رضا

    واقعا برای کشاورز سنگ تمام گذاشتین فقط دارین کار میکنین برای دامداران

ارسال نظر