اطلاعیه مهم ایران خودرو و سایپا درباره ثبت‌نام خودرو

2 گروه خودروسازی ایران خودرو و سایپا، در اطلاعیه‌هایی، جزئیات ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه خودرو و زمان تحویل خودروها را اعلام کردند.

اطلاعیه مهم ایران خودرو و سایپا درباره ثبت‌نام خودرو

آخرین اطلاعیه‌ها، اخبار و جزئیات مربوط به ثبت‌نام خودروهای ایران خودرو و سایپا اعلام شد. شرایط دور جدید ثبت‌نام بدون قرعه کشی خودروهای سایپا و ایران خودرو اعلام شد.

شرایط دور جدید ثبت‌نام بدون قرعه کشی سایپا و ایران خودرو

سخنگوی وزارت صمت در رابطه با ثبت نام دور دوم طرح یکپارچه عرضه خودرو، بیان کرد: از روز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ فرآیند ثبت‌نام متقاضیان در طرح یکپارچه عرضه خودرو آغاز می‌شود، متقاضیان خرید خودرو بعد از اعلام زمان‌ و شرایط ثبت نام، نسبت به افتتاح حساب وکالتی و ثبت نام در طرح مذکور اقدام کنند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هرگونه افزایش قیمت خودروهای مونتاژی منوط به اعلام قیمت شورای رقابت است و اگر شرکتی اقدام به افزایش قیمت کرده باشد، باید قیمت‌ها را به قبل بازگرداند.

بیشتر بخوانید: 

امید قالیباف اظهار داشت: بیش از 208 هزار نفر از متقاضیان ثبت‌نام کننده در مرحله اول طرح یکپارچه عرضه خودرو که نوبت تحویل خودروی آنها به سال 1403 موکول شد، در مهلت تعیین شده برای تغییر نوع خودرو به سامانه easalcar.ir مراجعه کرده و نسبت به تغییر نوع خودرو ‌برای تغییر اولویت بندی اقدام کردند.

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: نتایج نوبت دهی افرادی که در مقطع تعیین شده برای ویرایش نسبت به تغییر خودرو اقدام کردند، اواسط هفته آینده اعلام می شود.

او در رابطه با ثبت نام دور دوم طرح یکپارچه عرضه خودرو، بیان کرد: از روز 16 اردیبهشت 1402 فرآیند ثبت‌نام متقاضیان در طرح یکپارچه عرضه خودرو آغاز می‌شود، متقاضیان خرید خودرو بعد از اعلام زمان‌ و شرایط ثبت نام، نسبت به افتتاح حساب وکالتی و ثبت نام در طرح مذکور اقدام کنند.

قالیباف تاکید کرد: قبل از اطلاع رسانی برای آغاز فرآیند ثبت نام طرح یکپارچه عرضه خودرو، متقاضیان نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام نکنند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ‌پیش از اطلاع رسانی برای ثبت نام مرحله دوم طرح یکپارچه افتتاح حساب وکالتی مجاز نیست، بنابراین متقاضیان مرحله دوم در بازه زمانی که اعلام می‌شود نسبت به ایجاد حساب وکالتی اقدام کنند.

او همچنین با بیان اینکه هرگونه افزایش قیمت خودروسازان مونتاژی مجاز نیست، گفت: سازمان حمایت به این خودروسازان اعلام کرده است که اجازه تغییر قیمت خودرو را ندارند و شورای رقابت نیز به آنها اعلام کرده است تا زمانی که این شورا قیمت‌ها را اعلام نکرده است خودروسازان مونتاژی اجازه افزایش قیمت ندارند.

قالیباف تصریح کرد: ‌هر گونه افزایش قیمت خودروهای مونتاژی منوط به اعلام قیمت شورای رقابت است و اگر شرکتی اقدام به افزایش قیمت کرده باشد باید قیمت‌ها را به قبل بازگرداند.

اطلاعیه مهم درباره ثبت‌نام خودروهای ایران خودرو و سایپا

گروه خودروسازی ایران خودرو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که، در هفته پیش‌رو، ۲۵ هزار دستگاه خودرو، آماده عرضه به مشتریان خواهد بود؛ همچنین معاون بازاریابی گروه خودروسازی سایپا نیز اعلام کرده است که ۲۵ هزار دستگاه خودرو در یک هفته تحویل مشتریان داده است.

بیشتر بخوانید: خبر خوش برای متقاضیان ثبت‌نام خودروهای ایران خودرو و سایپا

ایران خودرو در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است:

«در پی افزایش ۸۰ درصدی تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو از ابتدای امسال تا هفتم اردیبهشت، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تولید بیش از ۴۲ هزار دستگاه خودرو و همچنین استقبال مشتریان از تحویل حضوری، گروه صنعتی ایران‌خودرو درنظر دارد در هفته پیش‌رو  ۲۵ هزار دستگاه دیگر از تعهدات خود به مشتریان را ایفا کند که در مجموع با احتساب ۲۵ هزار دستگاه هفته‌ای که گذشت، ظرف دو هفته ابتدایی اردیبهشت ماه، ۵۰ هزار دستگاه از محصولات این خودروساز وارد بازار می‌شود. 

در هفته آینده تحویل خودروهای فروش رفته در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو  نیز آغاز خواهد شد؛ افزایش عرضه توسط ایران‌خودرو  در روزهای اخیر حکایت از ایجاد روند کاهشی در قیمت‌های بازار خودرو دارد.

در همین حال، با توجه به محدودیت‌های موجود در ناوگان حمل‌ونقل کشور، این شرکت به مشتریان پیشنهاد می‌کند خودروها را به صورت حضوری دریافت کنند تا روند عرضه به بازار سرعت بیشتری بگیرد. امکان تحویل حضوری خودروها با ظرفیت روزانه ۱۵۰۰ دستگاه در تمامی سایت‌های تولیدی ایران‌خودرو در سراسر کشور فراهم شده و مشتریانی که تمایلی به تحویل حضوری دارند می‌توانند پس از دریافت پیامک، پاسخ مثبت خود برای تحویل حضوری را از طریق همان سرشماره اعلام کنند و مشمول دریافت هدیه یک میلیون تومانی هزینه سفر شوند.»

توضیحات سایپا درباره ثبت‌نام و افزایش سرعت تحویل خودروها

بر اساس اعلام دیگر خودروساز بزرگ کشور (سایپا)، حسین کاظمی طرقی، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در هفته‌ای که گذشت، ۲۵ هزار خودرو به نام مشتریان فاکتور و پلاک‌گذاری شده است، اظهار کرد: در هفته پیش‌رو نیز برای تخصیص و تحویل ۲۵ هزار دستگاه خودرو برنامه‌ریزی شده است. با افزایش تیراژ تولید محصولات در گروه سایپا، با همراهی و همکاری پلیس راهور فراجا تخصیص و تحویل خودرو به مشتریان سرعت گرفته است.

او افزود: در هفته‌ای که گذشت ۲۱ هزار خودرو تحویل مشتریان شد و به دلیل کمبود ناوگان حمل خودرو امکان ارسال ۴٠٠٠ خودرو به نمایندگی‌ها فراهم نشد.

کاظمی طرقی تاکید کرد: با توجه به محدودیت ناوگان حمل خودرو به شهرستانها مشتریانی که خودرو آن‌ها تخصیص و پلاک‌گذاری شده است، میتوانند با مراجعه به نمایندگی‌ها یا سایت اینترنتی، درخواست تحویل حضوری خودرو خود را ثبت تا با هماهنگی نسبت به مراجعه و تحویل خودرو از گروه سایپا اقدام کنند. در صورت تحویل حضوری، مشتریان از دو هفته بیمه بدنه رایگان و همچنین دریافت هزینه سفر به میزان هزینه حمل خودرو بهره‌مند خواهند شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84516

  • بهرام

    مافیای خودرو میگه، اگر واردات خودرو آزاد بشه و یا خودرو دست دوم خارجی بیاد، صنعت خودرو سازی ما دچار مشکل میشه و کارگران آن بیکار میشوند، این عوام فریبی هست.اگر هزینه بیکاری ۵ هزار کارگر را هم به هزینه واردات خودرو اضافه کنیم، باز هم از هزینه تحمیلی صنعت خودرو سازی ایران کمتر خواهد بود.این پولها خوردن نداره.بترسید.

  • خدازده

    ثبت نام جدید کی شروع میشه ایا لازمه دوباره حساب وکالتی داشته باشیم

ارسال نظر