هجوم خریداران به بازار سکه | دلایل افزایش قیمت سکه | حمله احتمالی روسیه به اوکراین یا نرخ دلار

برخی از معامله گران بازار سکه معتقدند که با توجه به اینکه قیمت دلار در معاملات پشت خطی دیشب بالا رفت احتمال صعود قیمت سکه در بازار امروز وجود دارد

هجوم خریداران به بازار سکه | دلایل افزایش قیمت سکه | حمله احتمالی روسیه به اوکراین یا نرخ دلار

قیمت طلا و سکه دیروز را با رشد سریعی آغاز کرد و امروز نیز به رشد خود ادامه داد، به این ترتیب قیمت سکه طرح جدید به ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. این افزایش قیمت‌ها ادامه دارد؟

اقتصادنیوز نوشت: قیمت سکه در اولین روز هفته جاری با یک جهش سنگین روانه بازار شد و توانست بعد از تقریبا یک هفته کانال  ۱۲ میلیون تومان را بدست بیاورد. قیمت سکه دیروز ۲۹۵ هزار تومان افزایش را تجربه کرد  و با ۱۲ میلیون و ۴۵ هزار تومان بسته شد. این افزایش قیمت درحالی اتفاق افتاد که قیمت دلار و قیمت اونس طلا نیز در حال پیشروی بودند.

روز گذشته طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون ۹۵۰ هزار تومان است.در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۱۷ هزار ۷۳۳ تومان اعلام شد.نیم‌سکه، شش میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

دنیای اقتصاد درخصوص روند قیمت سکه آورده است:بازار طلا و سکه روز یکشنبه پس از پشت سر گذاشتن فشارهای هیجانی واردشده از سوی اخبار برجامی و نوسانات اونس طلا در پی آمار اقتصادی ایالات متحده، افزایش چشمگیری را تجربه کرد؛ به طوری که سکه امامی در ساعاتی از روز گذشته نوسانات زیادی را شاهد بود.اما در ادامه داد و ستد‌ها در واکنش به بسته بودن بازار جهانی و نبود قیمت برای اونس طلا اندکی آرام‌تر شد. اما به دلیل رشد نرخ دلار در بازارداخلی در بالای مرز ۱۲‌میلیون و ۱۵۰‌هزار تومان باقی ماند.

کارشناسان بر این باورند که هیجانات معامله‌‌‌گران تحت شرایط رشد نرخ دلار از سر گرفته شده است. آنها همچنین اذعان دارند، تا زمانی که قطعیتی بر کنترل یا حتی کاهش نرخ دلار در بازار ایجاد نشود، همچون خبر نهایی شدن مذاکرات هسته‌ای، بهای فلز ارزشمند داخلی روند رو به رشدی را طی خواهد کرد.

شیپور جنگ در بازار سکه

برخی از گمانه زنی های درباره احتمال جنگ روسیه با اوکراین بازار طلا را بهم ریخته و قیمت این فلز گران بها را به پرواز در اورده است.  معامله گران  تصور می کنند که شیپور جنگ به صدا در آمده  و با هدف خرید به بازار حمله شده است.

این تنش ها تا جایی پیش رفته که برخی از مقامات خارجی تصمیم به خروج نیروها و شهروندان خود از خاک اوکراین گرفتند. با این حال روز گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  و ولادیمیر پوتین  در یک تماس تلفنی  برای جلوگیری از وقوع جنگ در اوکراین و ادامه حضور نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین گفتگو کردند.

از طرفی هم مذاکرات برجام در هاله از ابهام قرار گرفته و طرف های مذاکره کنند در سکوت خبری در حال رایزنی هستند.دیروز توییتر نورنیوز که گفته می شود دیدگاه شورای عالی امنیت ملی را منعکس می کند مطرح کرده بود که دلیل طولانی تر شدن مذاکرات هسته ای، «اختلافات داخلی آمریکاست که نشان می دهد دولت بایدن در امر مذاکره بی اختیار است» برهمین اساس برخی از معامله گران می گویند با این وجود احتمال رسیدن قیمت سکه به ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود دارد. 

اما معامله گران قیمت سکه را برای امروز ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ چگونه پیش بینی کرده اند؟

هجوم خریداران به بازار سکه

برخی از معامله گران بازار سکه معتقدند که با توجه به اینکه قیمت دلار در معاملات پشت خطی دیشب بالا رفت احتمال صعود قیمت سکه در بازار امروز وجود دارد. آنها معتقدند که در صورتی که بازار ارز تهران میزبان معامله گران افزایشی باشد قیمت سکه هم جان میگیرد  و می تواند بخشی از ضرر های هفته قبل را جبران کند.  

از طرفی هم قیمت اونس طلا دیشب تا  بالای  مرز ۱۸۶۰ دلار پیشروی کرد و این می تواند بازار سکه امروز ۲۳ بهمن را تحت تاثیر بگذارد. سکه بازان افزایش بهای اونس طلا را ناشی از افزایش تنش ها در مرز اوکراین می دانند.  

یک رسانه آمریکایی به‌نقل از منابع نظامی غربی مدعی شد که پوتین  تصمیم خود را برای حمله نظامی به اوکراین گرفته است و این حمله هفته آینده آغاز خواهد شد. یک خبرنگار آمریکایی مدعی شد آنتونی بلینکن  وزیر امور خارجه آمریکا  هم گفته ، شش مقام آمریکایی و غربی به من می گویند که ایالات متحده انتظار دارد حمله هفته آینده آغاز شود. همین خبر باعث شد که شب گذشته خریداران به بازار سکه هجوم ببرند و قیمت سکه را بالا ببرند.  

 

صعود قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه در  معاملات پشت خطی دیشب بر روی 12 میلیون و 110 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی  جمعه شب 230  هزار  تومان افزایش را نشان می دهد.  قیمت سکه در معاملات پشت خطی  جمعه شب بر 11 میلیون و 880 هزار تومان قرار داشت.

قیمت سکه کانال عوض کرد

قیمت جهانی اونس طلا دیشب توانست 1860 دلار را لمس کند و در بازا امروز هم با همین قیمت معامله شد. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا و سکه در واکنش به این افزایش قیمت وارد فاز صعودی شدند.

قیمت طلا 18 عیار امروز 36 هزار و 900 تومان گران شد و به 1 میلیون و 201 هزار و 200 تومان رسید. قیمت سکه هم امروز وارد کانال 12 میلیون تومان شد. این فلز گران بهای داخلی امروز  295 هزار تومان گران شد و با 12 میلیون و 45 هزار تومان معامله شد. با احتساب قیمت 26 هزار و 670 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 11 میلیون و 679 هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز  2.96 درصد بود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 8378

ارسال نظر