انتقاد یک نماینده مجلس از دولت رییسی؛

بلایی که حذف ارز ترجیحی سر سفره‌های مردم آورد

نماینده تربت‌جام در مجلس گفت: دولت قبل با سیاست ارز ترجیحی توانست بازار کالاهای اساسی را کنترل کند، حذف ارز ترجیحی از طرف دولت سیزدهم تبعات گرانی همچون کوچکی سفره‌‌های مردم را به دنبال داشت.

بلایی که حذف ارز ترجیحی سر سفره‌های مردم آورد

خانه ملت نوشت: نماینده تربت‌جام در مجلس گفت: دولت قبل با سیاست ارز ترجیحی توانست بازار کالاهای اساسی را کنترل کند، حذف ارز ترجیحی از طرف دولت سیزدهم تبعات گرانی همچون کوچکی سفره‌‌های مردم را به دنبال داشت.

جلیل رحیمی جهان آبادی با انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت مرغ و سایر کالاهای اساسی، گفت: طی کوتاهی‌های صورت گرفته جهت تامین نهاده‌های دامی برای تولید مرغ، شاهد کاهش این کالای اساسی هستیم همین مسئله منجر به نجومی شدن گوشت مرغ و فرآورده‌های آن شده است.

به گزارش عرشه آنلاین، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از افزایش بی‌رویه بسیاری از کالاهای اساسی، یادآور شد: امروز تنها شاهد نجومی شدن قیمت مرغ نیستیم بلکه سایر کالاهای اساسی با افزایش قیمت روبرو بوده است که متاسفانه نه دولت و نه سازمان تعزیرات به عنوان اصلی ترین نهاد نتوانسته اند این مسئله را کنترل کنند. تمام این سیر صعودی گرانی‌ها را می‌توان در عوامل اصلی حذف ارز ترجیحی و کاهش ارزش پول ملی کشور و ضعف مدیریت خلاصه کرد.

نماینده تربت‌جام در مجلس ادامه داد: امروز بسیاری از کالاهای اساسی که از قبل تولید شده در سایه سوء مدیریت به قیمت نجومی و امروزی در بازار عرضه می‌شود این مسئله منجر به احتکار کالاهای اساسی شده است. از طرفی شاهد گرانی کالاهایی هستیم که ارتباطی به واردات و ارز ندارند، تمام این مسائل خبر از چرخه معیوب در اقتصاد می‌دهد که در مولفه‌هایی همچون ضعف مدیریت، کاهش ارزش پول ملی و حذف ارز دولتی شدت می گیرد.

وی در ادامه یادآور شد: دولت قبل با سیاست ارز ترجیحی توانست بازار کالاهای اساسی را کنترل کند، حذف ارز ترجیحی از طرف دولت سیزدهم تبعات گرانی همچون کوچکی سفره‌‌های مردم را به دنبال داشت، سیاست ارز دو نرخی اگر چه فساد آور بود اما نتایج حداقلی داشت هر چند که بحث مربوط به فساد را نیز باید مورد رسیدگی قرار می گرفت.

او تاکید کرد: یکی از راهکارهای کنترل تورم همراهی با اقتصاد جهانی است؛ مسئولان باید تکلیف ما را در این حوزه مشخص کنند؛ اگر متمایل به همراهی با این مسئله هستیم بحث ارز و دلار دو نرخی بودن آن را مشخص کنند؛ با اقتصاد دستوری نمی‌توان تورم را مهار کرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 83260

ارسال نظر