کاهش عجیب قیمت طلا | طلا در پایین‌ترین قیمت دو هفته اخیر

قیمت طلا امروز (پنجشنبه) پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح بیش از دو هفته اخیر کاهش یافت و این در حالی است که سرمایه‌گذاران با احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره بانک‌های مرکزی برای مهار فشارهای تورمی مقابله می‌کردند.

کاهش عجیب قیمت طلا | طلا در پایین‌ترین قیمت دو هفته اخیر

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ صبح به وقت شرقی با ۱.۸ درصد کاهش به ۱۹۹۳ دلار و ۳۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۰۹ درصد افزایش به ۱۹۹۴ دلار و ۳۰ سنت رسید.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت که با توجه به قیمت طلا که روز گذشته به ۱۹۸۰ دلار رسید، سرمایه‌گذاران قیمت‌ها را سریع به سطح حمایت کلیدی برگرداندند. جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت که تورم هنوز در سطوح مسئله‌آفرین است و فدرال‌رزرو برای کاهش آن اقدام خواهد کرد.

فزایش نرخ‌ها جذابیت طلای بدون بهره را کاهش می‌دهد زیرا هزینه فرصت این فلز را افزایش خواهد داد. اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز اظهار کردند که فدرال رزرو در ماه مه افزایش نهایی نرخ بهره را ۲۵ واحد ارائه خواهد کرد و سپس نرخ بهره را تا پایان سال ۲۰۲۳ ثابت نگه خواهد داشت.

تورم قیمت مصرف‌کننده بریتانیا در ماه مارس در محدوده دو رقمی باقی ماند، در حالی که تورم منطقه یورو در ماه گذشته کاهش یافت.

شاخص دلار ثابت بود و دلار قوی‌تر، هزینه طلا را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند، افزایش می دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۵.۱۲ دلار رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۰۸۵ دلار و ۸۱ سنت رسید و پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۶۰۷ دلار و ۴۹ سنت رسید

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 83128

ارسال نظر