سن بازنشستگی در کشورهای مختلف | مردان این کشور با 14 سال سابقه بازنشسته می شوند

مدت بازنشستگی بر اساس کشور متفاوت است و بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، در حال حاضر افراد بالای ۶۵ سال بیشتر از افراد زیر پنج سال هستند همچنین، پس‌انداز بازنشستگی باید برای تضمین نتایج بهتر بازنشستگی در نظر گرفته شود.

سن بازنشستگی در کشورهای مختلف | مردان این کشور با 14 سال سابقه بازنشسته می شوند

میانگین زمان مورد انتظار برای بازنشستگی در کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سال‌های اخیر عمدتا ثابت مانده و در حدود ۲۳ سال برای زنان و ۱۹ سال برای مردان است. با این حال، با توجه به عواملی مانند سن بازنشستگی یک کشور یا امید به زندگی، زمان آن می‌تواند در کشورهای مختلف، متفاوت باشد.

به نقل از ویفروم، مدت بازنشستگی بر اساس کشور متفاوت است و بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، در حال حاضر افراد بالای ۶۵ سال بیشتر از افراد زیر پنج سال هستند همچنین، پس‌انداز بازنشستگی باید برای تضمین نتایج بهتر بازنشستگی در نظر گرفته شود.

تعداد کمتری از جوانان برای حمایت از تعداد فزاینده بازنشستگان در سراسر جهان وجود دارد و بسیاری از افراد مسن باید دیرتر از آنچه برنامه‌ریزی کرده بودند بازنشسته شوند.

آمارهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نشان می‌دهد که بازنشستگان یونان و فرانسه بیشترین زمان را در بین تمام کشورهای این سازمان برای رسیدن به دوران بازنشستگی می‌گذرانند. زنان یونانی ۲۸.۴ سال و مردان یونانی ۲۳ سال کاری را می‌گذرانند در حالی که در فرانسه، زنان کمی بیش از ۲۷ سال و مردان ۲۳.۵ سال را برای رسیدن به بازنشستگی سپری می‌کنند.

دولت فرانسه در تلاش است تا سن بازنشستگی را از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش دهد اما این اقدام اعتراضات زیادی به دنبال داشت. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اظهار کرد که این تغییر برای جلوگیری از کسری سیستم بازنشستگی، در بحبوحه کاهش نرخ تولد و افزایش امید به زندگی ضروری است.

اسپانیا، اتریش، بلژیک و ایتالیا نزدیک به فرانسه هستند و بازنشستگان زن در این کشورها ۲۵ سال کاری را برای بازنشستگی طی می‌کنند. مردم کره جنوبی می‌توانند حدود پنج سال کمتر از همتایان فرانسوی خود با میانگین ۲۳.۲ سال برای زنان و ۱۸.۴ سال برای مردان انتظار برای بازنشستگی داشته باشند.

سن معمول بازنشستگی در کره نیز بالاتر و حدود ۶۸ سال برای مردان و ۶۷ سال برای زنان است. همچنین انتظار می‌رود کره یکی از مسن‌ترین جمعیت‌ها را در میان کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی داشته باشد. تا سال ۲۰۵۰ حدود نیمی از این کارگران ۵۰ ساله و بیشتر خواهند بود.

لتونی و مکزیک در انتهای فهرست قرار دارند؛ مردان در لتونی، می‌توانند بعد از ۱۴ سال کار بازنشستگی داشته باشند، در حالی که زنان به‌طور متوسط ۲۰.۱ سال زمان کاری را سپری می‌کنند. در مکزیک میانگین سنی مردان ۱۶ سال و زنان ۲۰.۶ سال است.

اگرچه بسیاری از افراد بیشتر از آنچه برنامه‌ریزی می‌کنند باید کار کنند اما بازنشستگی طولانی‌تر همیشه نمی‌تواند شکاف پس‌انداز بازنشستگی را پر کند.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82464

ارسال نظر