افزایش شدید قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۸۴ درصد افزایش به ۲۰۲۰ دلار و ۴۹ سنت رسید.

افزایش شدید قیمت جهانی طلا

 قیمت طلا در شرایطی در روز چهارشنبه افزایش یافته که سرمایه‌گذاران منتظرند اطلاعات تورم آمریکا هستند تا روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را مشخص کنند.

 قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۸۴ درصد افزایش به ۲۰۲۰ دلار و ۴۹ سنت رسید.

 گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا قرار است امروز منتشر شود و سرنخ‌های بیشتری در مورد مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد.

 از طلا همواره به‌عنوان پشتوانه‌ای ایمن در برابر تورم بالا یاد می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری این سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۲/۰۱/۲۲

 تحلیلگران با پیش‌بینی آرام‌تر شدن تورم در آمریکا تخمین می‌زنند روند افزایش قیمت طلا ادامه داشته باشد.

 طبق گفته مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی‌ایندکس، گزارش تورم پایین‌تر آمریکا می‌تواند قیمت طلا را به بالاتر از 2032 دلار برساند.

 پاتریک پارکر، رئیس بانک فدرال رزرو فیلادلفیا در روز سه‌شنبه گفت انتظار می‌رود فدرال رزرو بزودی سیاست افزایش نرخ بهره را متوقف کند. اما جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک عقیده دارد سیاست این بانک بستگی به اطلاعات آینده دارد.

 آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو هم می‌گوید بانک مرکزی باید نسبت‌به افزایش نرخ بهره در بحبوحه مشکلات اخیر بانکی محتاط باشد. قیمت طلا پس‌از ورشکستگی ناگهانی دو بانک آمریکا در ماه مارس به بالاتر از 2000 دلار رسید.

 قیمت نقره امروز با 1.45 درصد افزایش به 25 دلار و 55 سنت رسید و پلاتین با 0.83 درصد افزایش 1006 دلار و 55 سنت معامله می‌شود.

منبع: اقتصاد ۱۰۰

دیگر رسانه ها

کدخبر: 81734

ارسال نظر