بدون ضامن وام‌ 50 و 100 میلیونی بگیرید | کدام بانک‌ها وام بدون ضامن می‌دهند؟

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد جزئیات کامل دریافت وام بدون ضامن را تشریح کرد.

بدون ضامن وام‌ 50 و 100 میلیونی بگیرید | کدام بانک‌ها وام بدون ضامن می‌دهند؟

پرداخت وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان وام بدون ضامن از شنبه نهم بهمن ماه آغاز شد. احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی از تکلیف پرداخت وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان وام بدون ضامن به بانک‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد خبر داد و اعلام کرد: با بخشنامه ‎وزارت اقتصاد، بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه مکلف شدند تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان افراد حقوق‌بگیر و مستمری‌بگیر دارای رتبه اعتباری مناسب (از بانک محل دریافت حقوق خود) را بدون ضامن انجام دهند.

پیش از این، در نشست رئیس جمهور با مدیران عامل بانک‌ها مصوب شد تا پرداخت تسهیلات خرد به مردم با اعتبارسنجی جایگزین اخذ وثیقه شود و علی بهادری جهرمی_سخنگوی دولت نیز از تغییر نوع وثیقه‌ برای وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: در پی این تغییر، کسی که کارمند یا حقوق بگیر ثابت دولت است می‌تواند حقوق خود را وثیقه و اعتبار وامش کند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد طی گفت‌وگویی چگونگی و نحوه اجرای طرح حذف ضامن از فرایند اخذ تسهیلات خرد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای حقوق بگیران بخش دولتی و خصوصی را تشریح کرد.

سید عباس حسینی با اشاره به جلسه هفته گذشته تیم اقتصادی دولت و مدیران بانکی در خدمت رئیس جمهور و تأکید ایشان بر آسان سازی اعطای تسهیلات به مردم؛ گفت: ما در روز چهارشنبه هفته گذشته جلسه ای با مدیران عامل بانک های زیر مجموعه وزارت اقتصاد برگزار کردیم که طی آن محورهای مورد نظر آقای رئیسی و نحوه اجرایی شدن آن بررسی شد.

او اعلام کرد: بر این اساس، از همین امروز و در مرحله اول اجرای منویات رئیس جمهور، کلیه متقاضیان تسهیلات خرد شامل شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه های اجرایی اعم از وزارتخانه ها، سازمان ها و شرکت های دولتی (حتی سازمان تأمین اجتماعی)؛ همچنین شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی و نیز شرکت های بزرگ بخش خصوصی که از شعبات ذیربط بانک‌های خودشان، دریافت حقوق داشته و رتبه اعتباری آنها A، B و C  است، می توانند بدون ضامن نسبت به اخذ وام اقدام کنند. این امر در هیئت مدیره بانک های مذکور به تصویب رسیده و از امروز بخشنامه های آن از سوی دفاتر مرکزی به تمام شعب در حال ابلاغ است.

حسینی گفت: این متقاضیان تا سقف ۵۰ میلیون تومان می‌توانند، بدون ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق خود و نیز برای دریافت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، باز هم بدون نیاز به ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق به همراه یک سفته یا چک، اقدام کنند.

او در پاسخ به سؤالی در خصوص نحوه ارائه گواهی کسر از حقوق افراد، با تأکید بر اینکه این گواهی، مربوط به خود فرد وام گیرنده است، توضیح داد: ذیحسابی دستگاه ها و نهاد های مورد اشاره با تضمین گواهی کسر از حقوق این افراد، در این خصوص اقدام خواهند کرد و اگر رتبه اعتباری آن افراد، نزد بانکی که از آن حقوق دریافت می کنند،  A، B و یا C باشد، دیگر مشکلی برای دریافت وام وجود ندارد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد افزود: همچنین برای سایر کارکنان بخش های خصوصی کوچک که در زمره مشمولان اول ما قرار ندارند اما در بانک دریافت کننده حقوق خود دارای رتبه اعتباری A و B هستند نیز این امکان وجود دارد که بدون ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق و یا سفته و چک، تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام بگیرند. البته این دسته از افراد برای دریافت وام تا ۱۰۰ میلیون تومان، نیازمند ارائه یک ضامن نیز هستند.

حسینی ادامه داد: علاوه بر این، در بخشنامه ابلاغی تأکید شده است که چنانچه بانک های عامل، بتوانند شرایط سهل تری نیز برای مشتریان خود فراهم آورند، از آن استقبال کرده و آن مورد قبول و صیانت ما نیز دارد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد ابراز امیدواری کرد، این امکان برای سایر طبقات اجتماعی کشور نیز، بر اساس نظام رتبه بندی و با توجه به هماهنگی بسیار خوب فی مابین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، به سرعت فراهم شود.

وی در پاسخ به سؤالی، نحوه ارزیابی و رتبه بندی افراد را بر مبنای اعتبار آنها در بانکی که از آن حقوق دریافت می کنند؛ از میزان حقوق آنها گرفته تا اقساط و معوقات و میزان دارایی آنها، بر اساس شاخص های جهانی عنوان کرد.

حسینی تصریح کرد: من تصور می کنم، بخش زیادی از همکاران و مستمری بگیران ما در دستگاه های اجرایی در همین رتبه A، B و C قرار خواهند گرفت و می توانند به راحتی از تسهیلات استفاده کنند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص عدم تمکین احتمالی بانک ها در اجرای این بخشنامه، با تأکید بر پذیرش و تعهد کامل مدیران شبکه بانکی برای اجرای این قانون و در حال اجرا بودن فرایند ابلاغیه های داخلی آن به تمام شعب بانکی مذکور و اینکه تصاویر ابلاغیه های مذکور برای وزارت اقتصاد نیز ارسال شده است، تصریح کرد: همکاران ما در بخش نظارت و بازرسی وزارتخانه با جدیت در حال نظارت هستند و هر فردی هم شکایت و گلایه ای در این ارتباط داشته باشد، به مجرد اعلام آن به سیستم نظارتی ما، از طریق سامانه ارتباط مردمی روابط عمومی وزارتخانه، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

اعتبارسنجی جای خود را در بانک‌ها پیدا کرد. یک بانک بدون ضامن و تنها با بررسی سوابق مالی وام ۳۰ میلیون تومانی می‌دهد. وزیر اقتصاد وعده داده بود که اعتبارسنجی جایگزین ضمانت‌های بانکی در وام‌های خرد می‌شود. به نظر می‌رسد بانک‌ها پرداخت وام با این روش را آغاز کرده‌اند. بانک ملت در سامانه فرابانک خود، وام ۳۰ میلیون تومانی بدون ضامن پرداخت می‌کند.

زمان آغاز دریافت وام بدون ضامن

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تکلیف پرداخت وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن به بانک‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد خبر داد.

احسان خاندوزی اعلام کرد: با بخشنامه ‎وزارت اقتصاد، بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه مکلف شدند تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان افراد حقوق‌بگیر و مستمری‌بگیر دارای رتبه اعتباری مناسب (از بانک محل دریافت حقوق خود) را بدون ضامن انجام دهند.

پیش از این، در نشست رئیس جمهور با مدیران عامل بانک‌ها مصوب شد تا پرداخت تسهیلات خرد به مردم با اعتبارسنجی جایگزین اخذ وثیقه شود و علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز از تغییر نوع وثیقه‌ برای وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: در پی این تغییر، کسی که کارمند یا حقوق بگیر ثابت دولت است می‌تواند حقوق خود را وثیقه و اعتبار وامش کند.

شرایط دریافت وام بدون ضامن

سید عباس حسینی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه با مدیران عامل بانک‌ها در وزارت اقتصاد اظهار داشت: پیرو جلسه مدیران عامل بانک‌ها و تیم اقتصادی دولت با رئیس جمهور و و تأکیدهای ایشان بر ضرورت آسان سازی پرداخت تسهیلات بانکی به مردم، امروز جلسه‌ای با مدیران عامل بانک‌های دولتی و بانک‌هایی که دولت در آن‌ها دارای سهام است، تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: طرح مهم مجلس برای حذف ضامن وام بانکی | حمایت از مشاغل در دستورکار قرار گرفت

در این جلسه، محورهای مختلف دستورات رئیس جمهور در حضور مدیران عامل بانک‌ها مطرح و با استقبال همکاران بانکی مواجه شد و آن‌ها خود را متعهد به اجرای خواسته‌های رئیس جمهور اعلام کردند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد اظهار داشت: اولین موضوعی که در ادامه جلسه مطرح شد، مربوط به بحث پرداخت تسهیلات به کارکنان دولت، نهادهای عمومی و شرکت‌های بزرگ خصوصی بود که کارکنان آن‌ها وام‌های ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

وی اعلام کرد: بر اساس جمع بندی صورت گرفته در جلسه مقرر شد، از ابتدای بهمن ماه، شاهد پرداخت وام به کارمندان، بر اساس اعتبارسنجی شبکه بانکی و نیز تعهدات ذی حسابی‌ها باشیم.

حسینی ادامه داد: تأکید ما در وزارت اقتصاد از بدو شروع به کار دولت سیزدهم، این بود که هر اقدام، سامانه، فکر و ایده‌ای را که به تسهیل در فرآیند ارتباط و استفاده مردم از خدمات نظام بانکی کمک کند، سرلوحه کار خود قرار بدهیم.

وی تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات مردم در ارتباط با شبکه بانکی، مطالبه تضامین دشوار و پرتعداد از سوی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات بود که آن‌ها را با مشکلات بسیاری مواجه می‌ساخت.

حسینی افزود: بنابراین با توجه به دستور رئیس جمهور در دیدار با مدیران عامل بانک‌ها و تأکیدات وزیر اقتصاد در این ارتباط، فرآیند پرداخت وام به مردم، در اولین مرحله، برای کارکنان دولت، نهادهای عمومی، شرکت‌های بزرگ خصوصی و حتی سایر شرکت‌ها، بر اساس جدولی که در این ارتباط با مشارکت خود بانک‌ها تهیه شده، به اجرا گذاشته خواهد شد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد تصریح کرد: این اتفاق نشان می‌دهد اراده وزارت اقتصاد برای تسهیل در پرداخت وام به مردم، بسیار جدی است.

وی از جمله بحث‌های دیگر در حال پیگیری در وزارت اقتصاد را تقویت بانک‌های قرض‌الحسنه عنوان کرد و گفت: بخش زیادی از خدمات ارائه شده از سوی این بانک‌ها، به اقشار پایین جامعه و مردم نیازمند متقاضی دریافت وام‌های خُرد تعلق می‌گیرد که در این ارتباط هدف ما، این است که سقف وام‌های پرداختی را افزایش و هم اینکه نرخ‌های کارمزد وام را کاهش دهیم.

خبر مهم وزیر اقتصاد درباره حذف ضامن بانکی

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در روزهای آینده به بانک‌های دولتی تکلیف خواهد شد تا با اتکا به رتبه اعتبار افراد اعم از حقوق‌بگیران، بازنشستگان و کسانی که سوابق آن‌ها ثابت کند که توانایی بازپرداخت اقساط را دارند، پرداخت تسهیلات را بدون ضامن و وثیقه انجام دهند.

بیشتر بخوانید: خبر خوش وزیر اقتصاد درباره پرداخت وام به مردم/ جزییات حذف ضامن از وام‌های بانکی

اعلام وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره زمان اجرای حذف ضامن از وام‌های بانکی بیانگر این است که این موضوع از هفته آینده در بانک‌های دولتی اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: خبر مهم درباره نرخ سود بانکی | کدام بانک‌ به سپرده شما سود ۲۴ درصد می‌دهد؟

احسان خاندوزی درباره حذف ضامن از تسهیلات خرد بانکی گفت: در حال حاضر اراده جدی برای پرداخت تسهیلات بر مبنای اعتبارسنجی بین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد وجود دارد و در روزهای آینده به بانک‌های دولتی تکلیف خواهد شد تا با اتکا به رتبه اعتبار افراد اعم از حقوق بگیران، بازنشستگان و کسانی که سوابق آن‌ها ثابت کند که توانایی بازپرداخت اقساط را دارند، پرداخت تسهیلات را بدون ضامن و وثیقه انجام دهند.

وی افزود: پس از اجرای این امر و آغاز آسیب شناسی‌ها، چند ماه بعد برای تسهیلات با نرخ‌های بالاتر نیز نظام اعتبارسنجی و دریافت وام بدون ضامن و وثیقه اجرا خواهد شد.

همچنین، یاسر مرادی کارشناس امور بانکی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: با دستور امروز رئیس جمهور همه بانک‌های دولتی و نیمه دولتی در مرحله اول به افراد خوش حسابی که حقوق بگیر و مستمری بگیر هستند با اعتبارسنجی و بدون ضامن و یا با حداقل ضامن تسهیلات ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت خواهند کرد.

وی افزود: این دستور احتمالا از هفته آینده اجرایی خواهد شد.

گفتنی است که در نشست رئیس جمهور با مدیران عامل بانک‌ها مصوب شد تا پرداخت تسهیلات خرد به مردم با اعتبارسنجی جایگزین اخذ وثیقه شود و علی بهادری جهرمی_سخنگوی دولت نیز از تغییر نوع وثیقه‌ برای وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: در پی این تغییر، کسی که کارمند یا حقوق بگیر ثابت دولت است می‌تواند حقوق خود را وثیقه و اعتبار وامش کند. / ایسنا

 

رتبه اعتباری برای دریافت وام چیست و به چه صورت تعیین می‌شود؟

از شنبه هفته آینده (۹ بهمن) تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان براساس اعتبار سنجی به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

بانک

بنابر دستور رئیس جمهور و وزیر اقتصاد شنبه تسهیلات خرد زیر 100 میلیون تومان بر اساس اعتبارسنجی به متقاضیان پرداخت می شود. مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در توییتی از شرایط دریافت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان با اعتباری سنجی نوشت.

شرایط دریافت وام تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن طبق بخشنامه وزارت اقتصاد:

_ دریافت وام تا ۵۰ میلیون تومان تنها با نامه کسر از حقوق.

_ دریافت وام تا ۱۰۰میلیون تومان یک نامه کسر از حقوق همراه با چک یا سفته. 

رتبه اعتباری برای دریافت وام چیست و به چه صورت تعیین می‌شود؟

از رتبه‌بندی اعتباری و گزارش اعتباری در ابعاد حقیقی و به‌خصوص حقوقی به منظور تعیین اعتبار افراد و موسسات مالی و غیرمالی استفاده می‌شود و به نوعی بخش جدایی‌ناپذیر فعالیت‌های مالی و سرمایه‌گذاری و به‌ویژه بخش تسهیلات‌دهی است.

رتبه‌بندی اعتباری در واقع مشخصه‌ای از ریسک اعتباری است که به هر شخص یا نهاد مالی و تجاری براساس سوابق بازپرداخت آن، وضعیت مالی کلی، کیفیت دارایی‌ها، وضعیت نقدینگی، پایداری مالی و سایر شرایط اختصاص داده می‌شود.

در اعتبارسنجی و تعیین رتبه اعتباری، تمام رفتارهای مالی و قضائی هر فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد که تمام موارد زیر را شامل می‌شود:

اطلاعات کامل هویتی مشتری از شبکه بانکی، بر اساس تاریخ آخرین به روزرسانی اطلاعات هر بانک

تشریح کامل روند بازپرداخت کلیه تسهیلات دریافتی توسط مشتری در نظام بانکی کشور به تفکیک هر قرارداد

ترسیم وضعیت تعهدات آتی مشتری

اخذ گزارش کامل وضعیت ضامن بودن مشتری در قراردادهای مختلف

ارائه گزارش تعداد استعلام رتبه اعتباری مشتری توسط تمامی بانک ها

ارائه گزارش وام ها و تسهیلاتی که از شبکه بانکی و موسسات اعتباری دریافت شده است

بدهی های مالیاتی

بدهی ها به اداره گمرکات

صندوق دانشجویی

قوه قضائیه

دریافت تمامی موارد فوق الذکر توسط کد ملی و شماره موبایل مشتری پس از احراز هویت امکان پذیر خواهد بود.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت می گوید: کلیه متقاضیان وام که رتبه اعتباری آنها B ،A و C است، می توانند برای دریافت وام تا سقف ٥٠ میلیون تومان بدون ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق و برای دریافت وام تا سقف ١٠٠ میلیون تومان باز هم بدون نیاز به ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق به همراه یک چک یا سفته اقدام کنند.

رتبه های اعتباری  B ،A و C چیست؟

رتبه اعتباری عددی است بین ۰ تا ۹۰۰ که بر مبنای رفتار هر شخص در شبکه بانکی کشور به وی اختصاص می‌یابد. هرچه این عدد بیشتر باشد، وضعیت اعـتبـاری وی بهتـر بوده و ریسک معامله با ایشان کمتر خواهد بود.

رتبه اعتباری برای دریافت وام  چیست و به چه صورت تعیین می‌شود؟

با بررسی موارد بالا به هر فرد یک رتبه اعتباری تعلق می گیرد که براساس جدول زیر طبقه بندی می شوند؛

رتبه اعتباری برای دریافت وام  چیست و به چه صورت تعیین می‌شود؟

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 6668

  • جمیل شاهرخی

    سلام و عرض ادب... اگر به بازنشستگان و سایر کارمندهای دولتی بدون ضامن وام بدهند بسیار کار پسندیده است بنده بازنشسته دادگستری هستم برای ده میلیون تومان به کس نا کس رو انداختم ولی کسی کمکم نکرد مردم بی رحم شده اند بنده فردا به گفته خودتان به مراجعه میکنم اگر نگفتند برای ما دستور عمل نیامده سی سال خدمت صادقانه داشتم 4سال جبهه دارم ایثارگر هستم راست می‌گوید یک وام بیست میلیونی به بنده بی نوا بدهید همش دورغ است این یک سر گرمی دیگر...

    • ب

      سلام به بهانه‌های مختلف پرداخت نمیشه و می‌کن سپرده باید بزارید و موارد دیکه اگه بانگها همکاری کنند همجوره هم بانگ هم بقیه سود برده و همچی رونق میدا خواهد کرد

    • ناشناس

      جالبه پیامای دوستانو میخونم
      هر کسی را به نحوی دست به سر میکنن

  • علی جعفری

    با سلام بانک زیرا بار بخشنامه های دولت و بانک مرکزی نمیرن . و از دادن وام به مردم جلو گیری میکنن. نمونه اش وام سه فرزندی . بخشنامه اومده بانک مسکن . رییس بانک از دادن وام جلوگیری می‌کنه .یا بانک رفاه از دادن وام بازنشستگی جلوگیری می‌کنه . خواهشاً دولت بررسی کنه

  • رضا کشتی آراء

    از دولت مردان تقاضا میکنم اینقدر در مورد پرداخت وام بدون ضامن تبلیغ نکنند من خودم امروز با اشتیاق رفتم بانک رفاه گفتند برای وام 100میلیونی میبایست به مدت سه ماه مبلغ 100 میلیون در بانک سپرده گذاری کنید اگه ما 100 میلیون داشتیم که دنبال وام نمی رفتیم

  • یک ایرانی متضرر

    سلام. امروز رفتم بانک صادرات ساری شعبه میدان امام پیگیر وام بدون ضامن شدم گفتند هنوز به ما چیزی ابلاغ نشده است.ضمنا قبل از آن رفتم بانک مهر ایران شعبه بلوار آزادی ساری رییس شعبه به من گفت باید از قبل سپرده گذاری کرده باشی و ما باید ببینیم میانگین حساب شما چقدر می شود. و دریافتی خالص شما باید به اندازه چهار برابر اقساط باشد.1400/11/9

    • ناشناس

      سلام امروز تاریخ ۱۴۰۰_۱۱_۱۰ رفتم بانک ملت شعبه مراغه میگه باید سپرده داشته باشی در ضمن وام بدون سپرده یک ماهه جلوش بسته شده

  • ناشناس

    اصلا درست نیست بازم برای پول دارهاست میگه باید حسابت کار کرده باشه اگه پول داشتیم وام میخواستیم چه کنیم ده دفعه رفتیم بانک اخرشم ابلاغیه نشون داد که حساب باید کار کنه بازنشسته بدبخت از کجا بیار که حسابش کار کنه

  • بازنشسته

    رفتم بانک گفت برای گرفتن مبلغ ۵۰ م وام باید مبلغ ۵۰ م باید بمدت سه ماه سپرده قرض الحسنه بکنید مردم لازم نیست بری بانک اگر من ۵۰ م پول داشتم برای وام به بانک نمیرفتم

  • ناشناس

    هنوز هیچ خبری نیست بانکها وام نمیدن و نخواهد داد چون امروز رفتیم تا ساعت ۱۳:۱۵ داخل بانک بودیم

  • کیکاووس ۵۷

    تمام اینها حرفهای الکی بیش نیست . من از بانک صادرات حقوق میگیرم . امروز رفتم بانک صادرات میگه باید معدل حساب شما بیست میلیون تومان باشد . قشنگ دارن سلیقه ای و دلبخواه رفتار میکنن و هیچکس نیست به داد این مردم بدبخت برسه . هیچکس نیست بیاد گوش این بانکهای متخلف رو بپیچونه .

  • ناشناس

    عدالت رو درمورد تمامی اقشار جامعه اجرا کنید که همه بتونن از وعده وام ۱۰۰ تومنی استفاده کنند وگر نه جز نارضایتی وبی عدالتی چیزی به ارمغان نمیاره

  • ناشناس

    چی بگیم شما که اونهای پولدارم وام مدید کارگرها فقط نکا کنند من نمیدانم این چتور کشوری است هر کس پولدار پول بهش میدند من نمیدانم که شما آدم شدن یاد میگرید

  • نوری

    ما که هرجا رفتیم گفتن سپرده باید داشته باشی

  • مجیدمرجانی

    من پدرم بازنشسته رفتم بانک رفاه شهریار میکن همچین چیزی نداریم روز بعد رفتم بانک صادرات گفتن باید پول به حساب بذاری ۶ماه بمونه بعد بهت وام بدیم بانک صادرات سر ویره.برای وام ۵۰میلیونی همه مسخرم کردن ممنون از مملکت داریتون تلویزیون ما از خارج برنامه پخش میکنه

  • ناشناس

    همش الکیه دروغ میگن از وام خبری نیست

  • احمدی

    سلام من امروز فتم پست بانک برای وام رئیس بانک باتمسخرگفت جلوی وام بسته شده

  • یک ایرانی متضرر

    سلام. هر بانکی رفتم برای گرفتن وام ۵۰ و یا ۱۰۰ میلیونی گفتند برای ما که هنوز ابلاغیه ای نیامده مضافاً اینکه بانک مهر ایران گفت باید از قبل سپرده داشته باشید

  • ناشناس

    بانک ملت که گفت نمی دیم

  • کیوان

    مگه بانکا وامم میدن،من خودم کارمندم هر جا برای وام رفتم گفتن باید سپرده داشته باشی ای تف بع این شرف نداشتتون..

  • حسن خیامی

    دوتا بانک که خودم حساب داشتم رفتم و به من گفتن حساب باز کن حسابتم باید یا خوب کارکنه یا سپرده چند ماهه بزاری . گفتم خسته نباشین کمرتون درد نگیره . خب چرا اجرا نکنی.یا ازبیخ دروغه یا اینکه بانکها دروغ میگن یا دستور رییس جمهور اجرانمیشه یعنی برای حرف رییس جمهور بانکها احترام نمیزارن.تمام بانکها میگن ضامن وسپرده .خب چه فرقی کرده اقای خانزادی ؟؟!

  • حسن

    سلام .من روستا میشینم حتی خونه هم ندارم اما وام روستایی نمیدن .هیچ نوع وامی به روستاها نمیدن .خودم چندجا رفتم (هم بنیاد مسکن.هم بنیادمستضعفان هم بانک هیچی نمیدن .هیچکدوم

  • علی

    ما آدم ها بیچاره ومستمری بگیر کجا 100میلیون پول. داریم که توحساب باشد که50میلیون وام بدهند مگه داریم از اینها. مامستمری بگیران سپرده مان کجا بود

  • داود افراشته

    اقای رییسی یا وزیر اقتصاد این وام چگونه اسباب بازی است که ماراسرگرم کند دیگر بیشتر از این مردم را خر ونفهم نکنید مثل یارانه نود هزار تومانی گفته وباصطلاح اقای رضایی ووزیر اقتصاد که بامشت زد دهن کسی که این حرف را گفته دیگر این دروغها عادی شده و مردم را بازیچه حرفهای دروغتان کرده اید دیگر بس است همه ی وامها فقط برای پولدارها است

  • سیدافشین

    امروز رفتم بانک تجارت شعبه رسالت مشهد
    واسه وام بنیاد مسکن که برای ساخت خونه پیرامون شهر در نظر گرفتند
    برگه معرفی به بانک رو از بنیادمسکن گرفتم
    و رفتم بانک
    مسئول تسهیلات بانک چند تا بهونه الکی اورد و من رو ناامید برگردوند
    میخام بگم اقای رئیس جمهور ،باید با چند نفر ازاین افراد قاطعانه برخورد کنید
    یک شماره برای مردم بگذارید تا بتونند این افراد را معرفی کنند ودولت پیگیری کنه
    سیدافشین از مشهد

  • محمد

    باسلام من بازنشسته وحقوق بگیربانک رفاه هستم امروز مراجعه کردم به بانک مسئول تسهیلات وریس بانک گفتند فعلا درحدحرف وحدیث است فقط تنها کسانی که میانگین وضعیت مالی کارکرددارندقراربودوام بگیرنددرنوبت هستندازشون ضامن نمی خواهیم بودجه جدید برای افراد داده نشده که بخواهیم وام دهیم فقط با میانگین حساب این بود جواب پس چه کسی درست میگه وکدام درسته خداداندکاش مسایل رامبهم نگویندتاهرریسی بانکی سازبزند ومردم الاغ نشوند

  • علی

    سلام خواهشااا عدالت رو اجرا کنید کارمندها که از هر لحاظ تامین میشن ارامش دارن ما طبقه معمولی ها خصوصی ها چیکار کنیم چرا کسی ب فکر ماهاااا نیس مگه ما تواین مملکت زندگی نمیکنیم ب خدااا ماهم نیاز داریم اما کو مگه میشه ی وام ۵ میلیونی گرفت باید ۷ خان رد کنیم که اونم نمیدن

  • محمد

    فقط اخبار دروغ به خورد مردم میدید و هیچ بانکی وام نمیده و از بانکهای کرج استعلام گرفتیم و فقط میگن سپرده چندماهه بگذارید و معادل سازی کنیم و بعد اگه وام تعلق گرفت و تسهیلات بود بهتان وام ناچیزی میدیم، بسه بابا خسته نظدید اینفدر دروغ میگید

  • ناشناس

    من به با نک صادرات شهرارا که حقوق میگیرم رفتم گفتند گردش مالی شش ماه آخرتان باید صد میلیون باشد یا بست میلیون سپرده بگذارید سه ماه بعد وامی به شما بدهند یعنی بیست میلیون همان ضامنی است که میگویید نمی خواهد ونامه کسر حقوق کافی است دوروغ است ومردم را دولت وبانک سر کار گذاشته اند بانک به حرفهای دولت وزیر مسئولین هیچ اهمیتی نمی دهد هر کس پارتی ندارد بد بخت سر در گم است لطفا با مردم بازی نکنید آبروی باز نشسته با حقوق زیر خط فقر را پیش خانواده اش نبرید

    • Reza

      از وام صد میلیونی کسی جا نمونه ماشین داره می‌ره بدو بدو،،😄😃😃

  • ممکن رفتم بانک گفتم صد میلیون وام می‌خوام درجا ریختن ب حسابم گفتم برو خیالت راحت بعد هم فرصت داشتی بیا واسه پرونده سازی...بابا ولمون کنید تو روخدا .

    منم رفتم بانک گفتم صد میلیون وام می‌خوام درجا ریختن ب حسابم گفتم برو خیالت راحت بعد هم فرصت داشتی بیا واسه پرونده سازی...بابا ولمون کنید تو روخدا . بازنشسته شدم مستمری بگیر ماهی دو میلیون حقوق میدن

  • ناشناس

    همه دورغ بسته خسته نشدی این قدر دروغ می گید

  • علی

    سلام
    از روزی که این خبر رو اعلام کردن کلیه بانک های استان فارس وامهاشون رو تعطیل کردن

  • زهرا

    سلام خبر الکیه امروز رفتم بانک گفتن معدل حسابتون باید بالا باشه اینا منظورشون کارمندای دولتیه که حقوقاشون باالای ۱۰۰ میلیونه نه کارمندای معمولی

  • جواد اسماعیلیرفتم

    رفتم بانک جهت اخذ وام گفتن مبلغ ۱۶۰۰۰۰۰۰تومان از مبلغ وام را مسدود میکنییم پس نگن مبلغ وام ۱۰۰ تومانه بگن ۸۴۰۰۰۰۰۰ میلیون تومانه

  • بدبخت بیچاره

    سلام من درست خردادماه چهارصد،،،،مبلغ پنجاه میلیون کمیته امداد بخاطر تحصیلکرده بیکارمجرد که مادر تحت پوشش بود معرفی دادن تا الان یازده بهمن،، معرفی به پنج بانک شده ام هیچ بانکی بازنشسته قبول نکرد میگن دو تا کارمند رسمی با یک کاسب بیار،،،هر بانکی رفتم میشه باید کارمند رسمی تو بانک ما حقوق بگیره،الان که رفتم صادرات بازنشسته قبول میکنه دیگراعتبار تمام شده،،،،دروغه،،آخه بانک حقو ق بازنشسته درست آن است تنها وام میده که آن هم ظرفیت کم است، تمام بانکها نیست،درثانی به خود بازنشسته تنها میدن

  • ناشناس

    همه اش دروغه کلا برای سر گرمی مردم هستش

  • شیوا محرابی

    امروز به بانک صادرات مراجعه کردم گفتند هنوز هیچ اعتباری برای بانک نیومده و اصلا خبری نیست فعلا دولت داره مردم رو سنگ قلاب می‌کنه فقط برا مشغول شدن مردم برا مدتی

  • ناشناس

    من امروز به بانک رفاه شعبه اق قلا رفتم گفت تهران خودش مستقیما ب حسابتون کاریز میکنه گفت برو کانون در سامانه ثبت کن رفتم کانون گفتم میخوام ثبت نام کنم کارکنان کانون تعجب و حیران موندن گفت ما بی اطلاع هستیم

  • ناشناس

    بنده هلال از بانک آمدم گفت پول بگذر دربرابر برای سه ماه بعداز سه ماه

  • ناشناس

    من سه بار ب بانک رفاه شعبه اق قلا مراجعه کردم بار اول گفت باید پول در حسابت باشه ب مبلع ناقابل ۵۰ یا ۶۰ میلیون تومان بار دوم گفت برو هر جا دوست داری زنگ بزن امروز گفت یه سامانه باز میشه و تهران مستقیما واریز میکنه نیازی نیست ب بانک مراجعه کنید

  • ناشناس

    مردم بین بانک رفاه و کانون در رفت و امد هستن بدون نتیجه فقط وقت تلف میکنن

  • ناشناس

    اول باید سامانه را باز میکردین تا بازنشستگان ثبت نام کنند بلاخره فعلا ۸۰ هزارتومان کرایه دادم تا سه بار از روستا رفتم بانک بی نتیجه برگشتم خواهشا اول مشکل را حل کنید

  • ناشناس

    رئیس بانک رفاه میگه نیازی نیست ب بانک مراجعه کنید تهران مستقیما واریز میکنه موندیم حرف کی را باور کنیم کانون که از قافله عقب است اصلا اطلاعی نداره میگه سامانه چیه

  • ناشناس

    مردم را علاف نکنید فقط بین بانک و کانون در رفت و امد هستیم نمیدانیم سامانه را کی باید باز کنه

  • ناشناس

    همه اظهار بی اطلاعی میکنن بانک میری میگه برو کانون کانون میری میگه سامانه نیست تازه امروز کانون یه چیز جالب هم گفت فعلا برای ما بخشنامه نیومده عجیبه واقعا

  • ناشناس

    بلاخره تکلیف ما چیست کجا باید مراجعه کنیم یا اصلا نکنه کنسل شده باشه چون بانک میری میگه برو کانون کانون میری میگه سامانه نیست

  • ناشناس

    باسلام کدوم وام ملت سرکار گذشتید میری بانک بایی جواب سرناامیدکننده مواجهه میشی هنوزه بخش نامه نیومد معلوم نیست کیی بخش نامه ابلاغ بشه شاید برج 3 سال بعد این کل داستان وام بدون ضامن که اخبار هی تو بوق و کرنا کرده

  • امید فریدنی

    به بانک مراجعه داشتم بانک اعلام می‌کنه در نامه کسر حقوق قید شود که اگر بنده اخراج شدم یا ترک کارکردم یا حتی مردم شرکت مقید به پرداخت اقساط بشه این موضوع رو هیچ شرکتی در نامه کسر حقوق ثبت نمیکنه بعد از 10 سال سابقه کار نمی‌دونم چطوری ثابت کنم تا زمان تسویه حساب وام بنده نه میمیرم نه ترک کار میکنم

  • احمد

    دوستان اینا اصلا قبل ۱۴۰۱ وام دادن رو ممنون کردن تلاش نکنین برای اینور سال ....

  • حیدر

    سلام
    من دوستم خودش رئیس اعتبارات بانک هستش بهش گفتم برای وام ۱۰۰ میلیونی پدرم
    البته پدرم هم حقوق بگیر خودشان هست هم سهامدار بانک هستش بهم گفت اولا باید ۲۰ میلیون بلوکه کنیم بعد ۱۸درصد هم سود وام بدی که برای وام ۱۰۰ میلیونی ۳۰ میلیون سود میشه ۵۰ میلیون

  • ابراهیم میری

    با، سلام من خودم شخصآ، امروز رفتم بانک ملت، گفتن، اصلا، چنین بخشنامه ای، هنوز نیومده............

  • مصطفی کیان

    دروغی بیش نیست من همجا سر زدم بانک صادرات رفتم گفت به همه میگیم برن تو سامانه ثبت نام کنن اونم برای اینه که از سرمون باز کنیم ت

  • ناشناس

    سلام امروز ۱۷ یازده ۱۴۰۰
    مراجعه کردم به بانک صادرات شعبه ۰۱۴۸ تهرانپارس حسابی که حقوق دریافت میکنم حتی ۱۰۰ میلیون توحسابم بود که برا وام ۵۰ بدون ضامن پرسیدم گفت فقط به مستمری بگیران میدن این وام رفتم خونه پدرم و آوردم که از صادرات حقوق بازنشستگی می‌گرفت برگشته میگه درخواست کننده زیاده یه جور دست به سر مون کرد تا بریم و از وام خبری نبود .فقط هممون سر کار هستیم

  • عیدانی

    باسلام اهل ابادان هستم رفتم بانک رفاه میگه باید۱۰۰تومان سه ماه پس اندازکنی بعدازسه ماه ۲۰۰بهت میدیم اگه ۱۰۰داشتم که وام تقاضانمیکزدم

  • بدبخت بیکار

    مجلس ودولت خوب به فکر کارمندان وحقوق بگیران هست و اونهایی که ازاد کار میکنن یعنی جزئی از این مملکت نیستن

  • علیرضا راستجو

    سلام چرا دروغ میگویید شماچرا دروغهای، آنها راچاپ میکنید حالا اگر راست، مینویسید اینو بنویسید من بازنشسته بیمه درتبری دیروزرفتم شعبه مرکزی بانک ملی پیش مسئول وام خواستید اسمش مینویسم برای درخواست وام 50و100میلیونی؛ایشان باعصبانیت گفتند آقا پلاکادر،زدیم کسانی که بانک؟ملی حقوق میگیرند میتوانند وام بگیرند درست میگوقت بایک نوشته،3 و4متری،زده بودنددم درپس بانکها خودشان تصمیم میگیرند

  • مینا

    سلام بانک ملی شعبه فردیس کرج حقوق میگیرم. میگن همینجوری نمیدیم معدل حساب میگیریم‌ . خوب خدا نشناس من اگر معدل حسابم ۱۰۰ میلیون بود وام میخواستم چیکار

  • نبوی

    سلام بانک اعلام می‌کند سپرده گذاری بایدبکنید تا وام تعلق بگیرد خبر واقعیت داشته باشد وتحقیق بکنید ومراتبا اطلاع رسانی بجای چرندیات این رفت کجا حجاب برداشت برو تحقیق وخبرچاپ کن بجای خبرهای برای کل جامعه یک ریال ارزش ندارد

  • ایمانی

    من نمیدونم چرا بعضی ها بد میگیرن صحبت اینه که اگر کسی از نظر بانک شرایط احراز وام داشته باشد در خصوص ضامن آن وام بدون ضامن هم وام خواهند داد

  • گرفتار

    به خدا همش دروغ میگن بدون ضامن
    من دامدار هستم یک وام 9میلیونی از جهاد معرفی کردن به بانک کشاورزی،،به دروغی خاستن به دامداران حمایت کنن،،ولی بانک کشاورزی دو ضامن میخا،،برای وام نه میلیونی 5میلیون خرج داره
    خدا لعنت کنه مسولین

  • ناشناس

    آخه شما که نمیتونید سرحرفتون باشید وبرایه حرف شما کسی تره هم خورد نمیکنه چرایامردم بازی میکنید چرااونارو امیدوارمیکنید

  • محمدرضا

    با عرض سلام.درتاریخ،15/11/1400به بانک ملت وریاست کل بانک رفاه مراجعه کردم هر دوتا بانک اعلام کردن ما تسهیلات بدون ضامن نداریم هم ضامن وحقوق داشتم بازم جواب دادن که باید سپرده شش ماه داشته باشید.خلاصه آخرین امید در سال جدید این بود که ما بودجه نداریم.خواهشن رسیدگی بفرمایید .بنده سرطان دارم احتیاج صدرصد برای درمان خودم برای پرتو درمانی.نمیدونم به کدام بانک مراجعه کنم.یا ارگان دولتی .خداوکیل درمانده ودربدر حتی برای خرید دارو مشکل دارم.همسرم مشکل بیماری اعصاب و روان شدید.گرفتار تهیه دارو وکمبود. بعضی داروها اصلا گیر نمیاد

  • ناشناس

    من ناشنوا هستم 😞😞😞😞😞😞💔💔💔💔💔وام نگیر پول دیر شد منتظر ناراحت شدم دل شکسته ام بااشکال نداره

  • فیروزه کمال جو

    سلام من که هر بار رفتم بانک برای وام میگه وام نداریم میگه باید پول بزاری بعد از چند ماه میدن اخه اگه پول داشتیم چرا باید بزاریم که بعد از چند ماه همون پولو بدین لطفن رسیدگی کنید

ارسال نظر