زلزله و اتفاق عجیب در بازار مسکن | قیمت خانه و آپارتمان نجومی شد! + جدول

هنوز جریان معاملات در بازار مسکن سال جدید عادی نشده است و در نتیجه اگرچه سطوح قیمت‌های پیشنهادی در فایل‌های موجود بسیار بالاتر از محدوده انتظار متقاضیان خرید مسکن است، اما به منزله رونق نیست.

زلزله و اتفاق عجیب در بازار مسکن | قیمت خانه و آپارتمان نجومی شد! + جدول

ورود فایل‌های نوساز به بازار فروش مسکن شهر تهران اتفاق تازه‌ای است که اگرچه در همه محله‌ها فراگیر نیست، اما می‌توان از آن به عنوان تازه‌ترین رخداد بازار مسکن یاد کرد.

قیمت‌های پیشنهادی فروش مسکن که از سوی سازنده‌ها و فروشنده‌های حاضر در بازار مسکن پایتخت عرضه می‌شود، نسبت به حدود سه ماه قبل جهش کرده است. هرچند تا زمانی که معلوم نشود این قیمت‌ها تا چه اندازه در معاملات قطعی نشسته، نمی‌توان از جهش قیمت مسکن خبر داد، اما آنچه مشخص است این است که دست کم فروشنده‌ها قیمت‌های اعلامی خود را بعضا تا ۴۰‌درصد نسبت به حدود سه ماه قبل افزایش داده اند.

بیشتر بخوانید: رکورد رشد اجاره بهای مسکن شکسته شد | این بحران تا کی ادامه دارد؟

بیشتر بخوانید: بازار مسکن مشتری ندارد | علت چیست؟

این شرایط سبب شده سازنده‌ها نیز به حضور در بازار و عرضه واحد‌های نوساز و آماده فروش خود ترغیب شوند. به این ترتیب ظرف چند روز اخیر و با آغاز به کار بازار مسکن پس از تعطیلات نوروز، تعداد واحد‌های نوساز عرضه شده برای فروش قدری افزایش یافته است. با این حال تحرکات جدید سازنده‌ها در بازار مسکن در همه مناطق فراگیر نبوده و فعالان بازار مسکن در مناطق پرمعامله چهار و پنج گزاره حضور پررنگ سازنده‌ها در بخش عرضه مسکن را تایید نمی‌کنند.

به نظر می‌رسد آن دسته از سازنده‌های فعال در سایر مناطق مصرفی که حجم معاملات در آن‌ها کمتر از مناطق پرتقاضا مثل چهار و پنج است، بیشتر تمایل به فروش واحد‌های تکمیل شده خود در این بازار دارند.

با این حال هنوز جریان معاملات در بازار مسکن سال جدید عادی نشده است و در نتیجه اگرچه سطوح قیمت‌های پیشنهادی در فایل‌های موجود بسیار بالاتر از محدوده انتظار متقاضیان خرید مسکن است، اما به منزله رونق نیست. به این ترتیب مشخص نیست آیا انتظار سازنده‌ها از فروش در بالاترین سطوح قیمت پیشنهادی برآورده می‌شود یا نه؛ به‌ویژه با توجه به اینکه رکود معاملات ملکی در ایام ماه مبارک رمضان یکی از سنت‌های همیشگی در این بازار است.

قیمت مسکن

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 81094

ارسال نظر