پیش‌بینی مهم درباره افزایش قیمت دلار و طلا | خریداران طلا بخوانند

برآیند بررسی شاخص‌ها نشان می‌دهد، در سال جاری افزایش قیمت دلار و به تبع آن افزایش قیمت طلا را داشته باشیم.

پیش‌بینی مهم درباره افزایش قیمت دلار و طلا | خریداران طلا بخوانند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه پیش‌بینی کرد، قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ افزایش حدود ۲۰ تا ۳۰ درصدی داشته باشد.

محمدسعید جعفری، رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با اشاره به چشم‌انداز بازار طلا در سال جاری، گفت: بازار طلا متاثر از شاخص‌های مختلف اقتصادی و حتی سیاسی و بین‌المللی است که تغییر در هریک از آنها می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار بدهد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه افزود: برآیند بررسی شاخص‌ها نشان می‌دهد، در سال جاری افزایش قیمت دلار و به تبع آن افزایش قیمت طلا را داشته باشیم که این افزایش حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد پیش بینی می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه درباره عواملی که می‌تواند جلوی این افزایش قیمت را بگیرد نیز عنوان کرد: قطعا احیاء برجام، رفع تحریم‌ها و توافقات سازنده بین‌المللی و همچنین سیاست‌های منظم اقتصادی در داخل کشور مانع افزایش قیمت طلا خواهد بود.

جعفری افزایش قیمت طلا و نوسانات آن را باعث بروز رکود در بازار دانست و خاطرنشان کرد: همین حالا نیز به دلیل نوسانات چند وقت اخیر بازار در رکود است و این رکود برای سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

او معتقد است، وقتی که قیمت‌ها نوسان داشته باشد، مردم به دلیل عدم اعتماد نسبت به آینده بازار از خرید خودداری می‌کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه یکی دیگر از دلایلی را که به رکود بازار دامن می‌زند، پایین بودن قدرت خرید مردم دانست و گفت: اکنون که قیمت فروش هر گرم طلا برای مشتری حدود سه میلیون تومان است، مردم توان خرید چندانی ندارند.

جعفری از افت حدود ۷۰ درصدی فروش طلا به دلیل گرانی نسبت به چند سال گذشته خبر داد که افزایش قیمت به این افت فروش دامن خواهد زد.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 80675

ارسال نظر