قیمت دلار در بازار آزاد دوباره نجومی شد

نرخ دلار در بازار آزاد تهران به بالاترین سطح در سه هفته گذشته رسید.

قیمت دلار در بازار آزاد دوباره نجومی شد

قیمت دلار از شروع به کار بازارها در سال جدید در روند صعودی قرار دارد. تحلیلگران بازار معتقدند خوشبینی سیاسی در روزهای پایانی سال گذشته قیمت دلار را در مسیر کاهشی قرار داد.

روند قیمت دلار با گذشت چهار روز کاری از آغاز سال جدید همچنان صعودی است. این در حالی است که قیمت کشف شده در مرکز مبادله طلا و ارز همچنان روی عدد ۴۰ هزار و ۲۰۰ تومانی باقی مانده است. کانون صرافان نیز امروز برخلاف قیمت دلار در بازار آزاد این اسکناس آمریکایی را ۱۵۰ تومان ارزان‌تر از روز گذشته اعلام کرد.

هرچند قیمت یورو در مرکز مبادله ارز و طلا کاملاً ثابت نیست اما با تغییراتی اندک امروز رقم ۴۳ هزار و ۳۷۲ تومان را نشان داد.

دلار پرچمدار بازارهای همسایه شد

امروز سیگنال بازارهای همسایه به تهران صعودی بود. این روز افزایشی قیمت دلار سلیمانیه را در کانال ۵۰ تومانی قرار داد و در لحظه نگارش این گزارش دلار سلمانیه با قیمت ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. قیمت دلار هرات نیز ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان شد. فعلا دلار تهران پرچمدار بیشترین قیمت در بازارهای همسایه است.

فعالان بازار ارز معتقدند موضوع افزایش انتظارات تورمی و سیگنال‌هایی درباره گرانی بنزین، گاز، آب و برق این تصور عمومی را تقویت کرده که افراد باید دارایی‌ ریالیشان را به دلار تبدیل کنند، زیرا روند قیمت‌ها صعودی است.

از سوی دیگر بازیگران ارزی با پشتوانه تجربه سال‌های گذشته معتقدند، وقتی در هفته اول فروردین‌ماه بازار ارز در روند صعودی باز می‌شود، در هفته‌های بعد هیجان و انرژی بیشتری وارد بازار می‌شود و شاهد بازار داغی در سال ۱۴۰۲ خواهیم بود.

قیمت ارز توافقی و خدماتی

بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران قیمت هر اسکناس دلار امروز (شنبه ۵ فروردین) ۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت حواله دلار ۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان کشف شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 79162

  • غلام

    نا کار آمد ترین دولت همین دولت رئیسی است

ارسال نظر