پنج میلیارد رمز ارز در البرز به سرقت رفت

کاربران در استفاده از ارز دیجیتال حتما از کیف پول دیجیتال مطمئن استفاده کنند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

پنج میلیارد رمز ارز در البرز به سرقت رفت

 رئیس پلیس فتای البرز گفت: فردی که با شیوه‌ای خاص از حساب یکی از ساکنان البرز به صورت غیرمجاز ارز دیجیتال برداشت کرده بود در این استان دستگیر شد.

به گفته سرهنگ رسول جلیلیان، در پی ارجاع پرونده‌ای به پلیس فتای البرز مبنی بربرداشت غیرمجاز ارز دیجیتال از حساب کاربری یکی از شهروندان بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او می گوید: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که شخصی ناشناس به صورت کاملا حرفه‌ای با خرید سرور اختصاصی از یکی از کشور‌های غربی اقدام به ورود به حساب کاربری مالباخته دریکی از صرافی‌ها کرده و پس از چند دقیقه تعدادی رمز ارز به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال از حساب وی سرقت کرده است.

سرهنگ جلیلیان گفت: علی رغم محدویت‌های موجود در دسترسی به نحوه انتقال رمز ارز‌ها با انجام اقدامات کارشناسی موفق به شناسایی متهم اصلی پرونده که اقدام به انتقال رمز ارز‌ها کرده بود شد و باشناسایی مخفیگاه وی نامبرده را در شهرستان کرج دستگیر کردند.

به گفته او با دستور مقام قضایی رمز ارز‌های به سرقت رفته به حساب کاربری مالباخته بازگشت و متهم با حکم مقام قضایی با صدور قرار سنگین روانه زندان شد.

کاربران استفاده از ارز دیجیتال حتما از کیف پول دیجیتال مطمئن استفاده تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

برخی افراد متاسفانه رمز عبور۱۲ کلمه رمز دیجیتال خود را در گوشی تلفن همراه خود ذخیره می‌کنند که این پیامد‌های منفی ایجاد می‌کند.

درچنین شرایط امکان سرقت و یا هک گوشی وجود دارد که با وجود رمز در گوشی سارقان می‌توانند به راحتی به کیف پول و تمام موجودی حساب کاربران دسترسی و مبالغ حساب را سرقت کنند.

به گفته رئیس پلیس فتای البرز، برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی اقدام به مشاوره یا راهنما در زمینه ارز دیجیتال می‌کنند که توصیه می‌شود به هیچ وجه فریب این افراد را نخورید تا گرفتار درگاه فیشینگ و یا مورد هک قرارنگیرند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 7716

ارسال نظر