ایران‌‌چک ۲۰۰ هزار تومانی چاپ شد | عکس پول جدید در شب عید

ایران‌‌چک‌‌های ۲۰۰هزار تومانی چاپ شده و به احتمال بسیار زیاد تا عید امسال به بازار عرضه خواهد شد.

ایران‌‌چک ۲۰۰ هزار تومانی چاپ شد | عکس پول جدید در شب عید

فارس نوشت:ایران‌‌چک‌‌های ۲۰۰هزار تومانی چاپ شده و به احتمال بسیار زیاد تا عید امسال به بازار عرضه خواهد شد.

توزیع ایران‌‌چک‌‌های ۲۰۰ هزار تومانی که بنا بود به همراه ۱۰۰ هزار تومانی به بازار عرضه شود، به دلیل اشباع بازار از ایران‌‌چک‌‌های ۱۰۰ و ۵۰ هزار تومانی به زمان دیگری موکول شد تا در آستانه نوروز و در جهت تنظیم نیاز مردم به بازار عرضه شود.

بیشتر بخوانید بانک مرکزی ایران‌چک‌های ۲۰۰ هزار تومانی را منتشر کرد + عکس و ویژگی‌های امنیتی

مجید صنیعی، رئیس سازمان چاپ اسکناس و ضرب مسکوک بانک مرکزی در این باره ابراز داشت: آمادگی برای چاپ ایران‌‌چک‌‌های ۲۰۰ هزار تومانی وجود دارد و بخشی از این ایران‌‌چک‌‌ها هم‌اکنون چاپ شده و آماده توزیع است.

وی افزود: دستور توزیع ایران‌‌چک‌‌ها را باید بانک مرکزی و اداره نشر اسکناس و مسکوک صادر کند که هنوز دستوری برای توزیع صادر نشده است.

5823520

رئیس سازمان چاپ اسکناس و ضرب مسکوک بانک مرکزی از اعلام میزان ایران‌چک‌‌های ۲۰۰ هزار تومانی آماده توزیع امتناع کرد و گفت: به میزان نیاز جامعه ایران‌‌چک‌‌های ۲۰۰هزار تومانی منتشر شده است، اما هنوز توزیع نشده و در آینده با توجه به سیاست‌‌های بانک مرکزی توزیع خواهد شد.

وی در خصوص ویژگی‌‌های ایران‌‌چک‌‌های ۲۰۰هزار تومانی، گفت: روی ایران‌‌چک‌‌های ۲۰۰ هزار تومانی طرح سد کارون ۳ چاپ شده است و رنگ اصلی این ایران چک سبز است.

رئیس سازمان چاپ اسکناس و ضرب مسکوک بانک مرکزی در خصوص اسکناس‌‌های ۱۰هزار تومانی نیز ابراز داشت: طرح این اسکناس آماده است، اما از آنجایی که مردم به ایران‌‌چک‌‌های ۱۰۰ و ۵۰ هزار تومانی اقبال زیادی نشان دادند، بنابراین در حال حاضر سیاست چاپ این اسکناس‌‌ها مطرح نیست.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 77076

ارسال نظر