واکنش دلار به توافق ایران و عربستان /موج جدید کاهشی

دلار به توافق ایران و عربستان واکنش نشان داد/موج جدید کاهش دلار آغاز شد

واکنش دلار به توافق ایران و عربستان /موج جدید کاهشی

دلار به توافق ایران و عربستان واکنش نشان داد/موج جدید کاهش دلار آغاز شد

 با اعلام رسمی آغاز روابط ایران و عربستان نرخ دلار در بازار غیررسمی بازهم کاهشی شد و وارد کانال ۴۸هزارتومان شد.

بیشتر بخوانید

 باید منتظر ماند به صورت رسمی فردا بازار دلار چه واکنشی به این توافق نشان می‌دهد.

در کانال‌های تلگرامی که قیمت دلار بازار آزاد و غیررسمی اعلام می شود، بعدازظهر جمعه پیش قیمت فروش نقدی دلار به کانال ۴۷ هزار تومان رسید.

بر اساس اعلام این کانال ها، قیمت فروش نقدی دلار ۴۷ هزار و ۸۹۰ تومان است.

قیمت دلار در معاملات فردایی این کانال‌ها هم در میانه کانال ۴۸ هزار تومان قرار دارد.

از ساعاتی پیش با اعلام توافق سیاسی ایران و عربستان و انتشار اخباری درباره عرضه انبوه ارزهای پتروشیمی از صبح فردا (شنبه) به بازار، قیمت دلار در معاملات فضای مجازی نزولی شده است.

همچنین به گفته کارشناسان، فردا با عرضه ویژه ارز توسط بانک مرکزی در بازار و عرضه طلا و اوراق نفتی در بورس پیش‌بینی می شود که قیمت دلار کاهش محسوسی داشته باشد.

آغاز روابط ایران و عربستان می‌تواند مبدا تحولات مثبت و مهمی در منطقه باشد.

به‌ دنبال سفر بهمن‌ ماه آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به پکن، «علی شمخانی» از روز دوشنبه ۱۵ اسفند ماه با هدف پیگیری توافقات سفر رئیس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به‌منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فیمابین تهران - ریاض با همتای سعودی خود در چین آغاز کرد.

در پایان این مذاکرات، روز جمعه ۱۹ اسفند ماه، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر و توافق تهران - ریاض برای ازسرگیری روابط دوجانبه و بازگشایی مجدد سفارتخانه‌های دو کشور بعد از هفت سال قطع رابطه اعلام شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 76672

ارسال نظر