خبر مهم برای متقاضیان مسکن ارزان دولتی | مسکن ملی متری چند؟

رییس بنیاد مسکن درباره جزئیات ساخت مسکن ارزان دولتی و قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن و مسکن ملی توضیحاتی ارائه کرد.

خبر مهم برای متقاضیان مسکن ارزان دولتی | مسکن ملی متری چند؟

رییس بنیاد مسکن گفت: تعداد طبقات، موقعیت منطقه‌ای، دستمزد، امکانات و مشاعات در قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تاثیرگذار است که بر این اساس نمی‌توان قیمت مشخصی را برای پروژه‌ها در نقاط مختلف تعیین کرد.

اکبر نیکزاد، رییس بنیاد مسکن  اظهار کرد: قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن به عوامل مختلف شامل، کیفیت مصالح تزئینی، امکانات، مشاعات، موقعیت جغرافیایی و برخی دیگر از مولفه‌های اقتصادی بستگی دارد. به طور مثال ساختمانی که در یک روستا ساخته می‌شود یک طبقه است، آسانسور و راه پله ندارد. بنابراین قیمت آن ارزان‌تر از بلوک‌های چند طبقه تمام می‌شود؛ زیرا در بلوک‌های آپارتمانی آسانسور، راه پله و سایر مشاعات باید ایجاد شود.

او افزود: یکی دیگر از شاخص‌های اثرگذار، وضعیت اقتصادی مناطق است. مثلا ممکن است در یک نقطه از کشور دستمزدها پایین‌تر از نقطه‌ای دیگر باشد که طبیعتا به کاهش قیمت تمام شده‌ی مسکن می‌انجامد.

رییس بنیاد مسکن تاکید کرد: کیفیت مصالحی که به کار می‌بریم نیز موثر است. به عنوان نمونه کاشی از متری ۱۰ هزار تومان تا متری چند صد هزار تومان در بازار وجود دارد. این موارد را بر اساس وضعیت پروژه‌ها، آورده متقاضیان و نظر متقاضیان تغییر می‌دهیم.

نیکزاد با بیان این‌که برنامه‌ریزی‌ها بعضا بر اساس توان متقاضیان نهضت ملی مسکن تعیین می‌شود گفت: ممکن است در یک روستا با مردم مذاکره کنیم و متوجه شویم توان چندانی برای تامین آورده ندارند. به همین دلیل به جای موزاییک کامل کف، دور سالن را موزاییک می‌کنیم و وسط را بتن می‌ریزیم. متقاضی می‌تواند در آینده کف را موکت یا پارکت کند. در جایی دیگر مردم علاقه دارند واحدشان سرامیک شود که بر اساس سلیقه‌ی آنها عمل می‌کنیم.

او تصریح کرد: در حال حاضر با تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی ۲۲۸ هزار واحد توسط بنیاد مسکن به مرحله‌ی ساخت رسیده است. هم‌چنین بیش از ۱۰۱ هزار واحد شهری و ۱۱ هزار واحد را در شهر تهران به مرحله‌ی اجرا رسانده‌ایم که جمع آن به ۳۴۱ هزار واحد مسکونی  رسیده است.

رییس بنیاد مسکن تاکید کرد: افرادی که توانایی مالی دارند با وام ۲۰۰ میلیون تومانی و آورده خود صاحب خانه می‌شوند. کسانی هم که از نظر مالی مقداری ضعیف هستند نهادهایی مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بسیج سازندگی و بنیاد مستضعفان به تامین مسکن آنها کمک می‌کنند. در سالروز تاسیس کمیته حضرت امام (ره) تعداد ۲۳ هزار واحدها مسکونی برای اقشار کم‌درآمد بهره‌بردرای می‌شود که باعث خوشحالی است.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 76054

ارسال نظر