خبر مهم از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی | جزئیات فروش فوق‌العاده و خرید کالاها با تخفیف اعلام شد

جزئیات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی و فروش فوق‌العاده اصناف و خرید کالاها با تخفیف ۵ الی ۱۵ درصدی اعلام شد.

خبر مهم از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی | جزئیات فروش فوق‌العاده و خرید کالاها با تخفیف اعلام شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا از اجرای طرح «کالا برگ» در این شهرستان خبر داد و گفت: حدود ۸۰ واحد صنفی و فروشگاه زنجیره‌ای و بزرگ آماده اجرای این طرح هستند.

حسن آهنی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا در جمع خبرنگاران از اجرای طرح «کالابرگ الکترونیکی» در شهرستان آستارا خبر داد و افزود: حدود ۸۰ واحد صنفی، فروشگاه زنجیره‌ای و بزرگ آماده اجرای این طرح هستند که نقش پررنگی در کنترل قیمت‌ها و افزایش قدرت خرید مردم خواهد داشت.

او با اشاره برنامه ریزی‌های صورت‌گرفته برای تنظیم بازار در ایام پایانی سال افزود: اقدامات ویژه ای برای تنظیم بازار در ایام پایانی سال نظیر؛ طرح نظارتی فجر تا فطر که با همکاری تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته است.

آهنی از برگزاری نمایشگاه بهاره در آستانه نوروز برای عرضه کالاهای مورد نیاز مردم خبر داد و ادامه داد: این نمایشگاه در محیطی رقابتی و توسط اداره صمت و اتاق اصناف از ۱۸ اسفند تا ۲۸ اسفند برگزار می‌شود.

او به اجرای فروش فوق‌العاده در برخی صنوف همچون پوشاک، شیرینی، گوشت و مرغ و… با تخفیف ۵ الی ۱۵ درصد اشاره کرد و گفت: ۵۰ واحد صنفی از نیمه دوم اسفند این کار را زیر نظر اتاق اصناف انجام می‌شود.

رئیس صمت آستارا تصریح کرد: برنامه ریزی برای حضور گشت‌های مشترک بازرسی بر اساس جدول زمانی تعیین و به ادارت ذیربط اطلاع رسانی شده است تا در مراکز عرضه و توزیع کالا حاضر شده و در صورت برخورد با گران‌فروشی و احتکار احتمالی کالا برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده در شهرستان گفت: ۵۷۰۰ واحد اقتصادی در طول سال مورد بازرسی قرار گرفته شده که طی آن ۴۴۰ پرونده در سال جاری به تعزیرات حکومتی ارسال شده است و همچنین ۶۰ فقره گزارش و شکایت مردمی دریافت شده است.

آهنی اضافه کرد: همچنین در راستای تنظیم بازار ۲۳ تن شکر خانوار، صنف و صنعت با قیمت ۲۱۵ هزار ریال، هفت تن مرغ منجمد سهمیه با نرخ ۴۲۰ هزار ریال، ۲۹ تن برنج هندی با قیمت ۳۵۰ هزار ریال در کنار چهار تن گوشت منجمد گوسفندی و ۱۰ تن گوشت منجمد گوساله با قیمت یک میلیون و ۳۵۰ تا یک میلیون و ۵۵۰ هزار ریال در شهرستان آستارا توزیع شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 75712

ارسال نظر