سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

با پدیده اجاره بهای دلاری مواجه هستیم

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته شاهد اتفاقات عجیبی در حوزه اجاره مسکن بودیم از قبیل اجاره پشت بام ها و خانه های اشتراکی و امروز با پدیده اجاره بهای دلاری مواجه هستیم.

با پدیده اجاره بهای دلاری مواجه هستیم

شفقنا نوشت: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته شاهد اتفاقات عجیبی در حوزه اجاره مسکن بودیم از قبیل اجاره پشت بام ها و خانه های اشتراکی و امروز با پدیده اجاره بهای دلاری مواجه هستیم.

عبدالجلال ایری در گفت وگویی با اشاره به گسترش اجاره خانه‌های دلاری گفت: بازار اجاره بها املاک مسکونی در سایه خلاء‌های نظارتی و نبود برنامه‌‌ مدون دستگاه‌های دولتی در وضعیت بسیار نامناسبی قرار گرفته است به حدی که اخیراً به دلیل نوسانات ارزی و گرانی دلار، برخی از مالکان به ویژه در مناطق شمالی تهران درخواست اجاره بهای دلاری می‌ کنند!

وی ادامه داد: در گذشته شاهد اتفاقات عجیبی در بازار اجاره بها همچون اجاره پشت بام و خانه‌های اشتراکی بودیم و هم اکنون نیز شاهد درخواست اجاره دلاری هستیم که واقعا تاسف آور است. لذا دستگاه‌هایی نظارتی از هم اکنون که این شیوه در کشور تسری پیدا نکرده جلوی آن را گرفته و عقد قراردادهای خارج از عرف و دلاری را علی رغم توافق موجر و مستاجر در بنگاه‌های معاملات ملکی ممنوع کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی کمیسیون عمران مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی به هیات رئیسه مجلس ارسال خواهد شد. این طرح تا حدودی به بازار آشفته اجاره بها مسکن، سامان می‌دهد اما کنترل نوسانات اقتصادی و بازارهای دیگر از جمله موارد بسیار ضروری بوده و تاثیر آن نیز بر بازار ملک اجتناب ناپذیر است لذا تا زمانی که این طرح به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان نرسیده دولت باید احساس مسئولیت بیشتری کرده و جلوی ورود پدیده های جدید را در بازار مسکن بگیرد.

منبع: شفقنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74369

ارسال نظر