گوشت قرمز گران ماند؟

مسئولان از اقداماتی خبر دادند که طبق وعده آن‌ها قرار بود قیمت گوشت قرمز را در هفته جاری کاهش دهد، اما به گفته رئیس اتحادیه صنف تهیه و توزیع گوشت گوسفندی، کاهش قیمت گوشت قرمز اتفاق نیفتاده و فقط قیمت‌ها ثبیت شده است.

گوشت قرمز گران ماند؟

 در هفته‌های اخیر گوشت قرمز یکی از کالا‌های اساسی پر مصرف بوده که با افزایش قیمت زیادی روبه رو شده است. با نزدیک شدن به نوروز و آغاز ماه رمضان و تشدید نگرانی مردم برای تأمین گوشت قرمز برای این ایام دولت اعلام کرد چند اقدام اثر‌گذار برای کاهش قیمت گوشت قرمز را در دستور کار دارد.

از جمله این اقدامات، توزیع گسترده گوشت منجمد داخلی و خارجی و ورود و عرضه گوشت گرم گوسفندی با روش‌های مختلف مانند توزیع در میادین میوه وتره بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و با کامیون‌های سیار بوده است.

در همین ارتباط مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ابتدای هفته گذشته خبر دادند که در میدان بهمن تهران لاشه گوشت با قیمت ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود. همچنین گوشت مخلوط گوسفندی وارداتی با قیمت ۲۲۰ هزار تومان، گوشت چرخ کرده گوساله ۱۷۰ هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله ۱۹۲ هزار تومان، ران و سردست ۲۱۵ هزار تومان در حال توزیع است و واردات تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

در پایان هفته نیز شاهپور علایی مقدم، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، در نشست خبری وعده کنترل قیمت گوشت در یک هفته را داد.

پیش از آن نیز محمد آقامیری، رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفته بود: با واردات گوشت به کشور، طی هفته آینده قیمت گوشت به‌شدت کاهش پیدا خواهد کرد به‌طوری که برآورد می‌شود بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان قیمت آن کاهش یابد.

حالا در میانه هفته‌ای هستیم که مسئولان وعده کاهش قیمت گوشت قرمز را دادند. اما این وعده چقدر محقق شده است؟

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه صنف تهیه و توزیع گوشت گوسفندی، در پاسخ به این پرسش به اقتصاد آنلاین گفت: کاهش قیمت گوشت قرمز اتفاق نیفتاده و فقط قیمت‌ها ثبیت شده است.

وی معتقد است؛ شرایط حاکم بر بازار گوشت قرمز به گونه‌ای است که تلاش مسئولان بیش از هر چیز متمرکز بر جلوگیری از افزایش قیمت در ماه پایانی سال جاری و ماه ابتدایی سال آینده، مصادف با ایام نوروز و ماه رمضان است.

ملکی قیمت امروز هر کیلوگرم شقه گوسفندی را ۳۲۰ هزار تومان اعلام کرد که این قیمت نسبت به هفته گذشته تغییر نداشته است.

وی بدون تغییر ماندن قیمت شقه گوسفندی نسبت به هفته گذشته را در حالی اعلام کرد که به اعتقاد این فعال بازار گوشت قرمز، وضعیت تقاضا در بازار گوشت قرمز بسته و مسکوت بوده و خرید‌ها اندک است.

ملکی همچنین قیمت گوشت‌های قرمز وارداتی را اینگونه اعلام کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گرم گوسفندی وارداتی با قیمت ۲۴۰ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت گوساله وارداتی ۲۱۹ هزار تومان و هر کیلوگرم چرخ کرده گوساله وارداتی ۱۷۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تصریح کرد: عرضه گوشت گرم گوسفندی وارداتی در میادین میوه و تره بار و گوشت گوساله وارداتی در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال انجام است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 71065

ارسال نظر