دلار توافقی حذف شد | دلار بدون ثبت‌نام بگیرید

فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در توئیتی از دریافت ارز از صرافی ها بدون انجام ثبت‌نام خبر داد.

دلار توافقی حذف شد | دلار بدون ثبت‌نام بگیرید

فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در توئیتی از دریافت ارز از صرافی ها بدون انجام ثبت‌نام خبر داد.

وی در توئیتی نوشت:بانک مرکزی با حذف دلار توافقی به دنبال برچیدن رانت به‌وجود آمده بوده است.

بیشتر بخوانید ریزش شبانه قیمت دلار/ چه اتفاقی افتاد؟

از این به بعد از تمامی صرافی ها بدون انجام ثبت‌نام، ارز خود را دریافت کنید؛ به نرخ تابلو، بدون صف.

رئیس کل بانک مرکزی در توضیح چرایی حذف دلار توافقی گفت: از این پس امکان خرید ارز بدون نوبت و ثبت‌نام از تمام صرافی‌ها با نرخ تابلو وجود دارد.

رئیس کل بانک مرکزی ساعتی قبل در پاسخ به پرسش یکی از کاربران فضای مجازی درباره چرایی حذف دلار توافقی و مشکلات پیش آمده برای خریداران دلار توافقی طی روز گذشته، اعلام کرد: بانک مرکزی با حذف دلار توافقی به دنبال برچیدن رانت به وجود آمده بوده است.

او خطاب به متقاضیان خرید ارز تأکید کرد: از این به بعد از تمامی صرافی‌ها بدون انجام ثبت‌نام، ارز خود را دریافت کنید؛ به نرخ تابلو بدون صف.

چرا بانک مرکزی دلار توافقی را حذف کرد؟

گفتنی است که فرزین رییس کل بانک مرکزی در توییتی اعلام کرده، از امروز بانک مرکزی و صرافی‌ها اقدامات مشترکی در احیای ثبات اقتصادی در کشور انجام می‌دهند.او تاکید کرد که بانک مرکزی از این به بعد به بازار آزاد ورود پیدا خواهد کرد و نرخ‌ساز خواهد بود.

پیش از این نیازهای ارزی مردم در صرافی ها براساس معاملات توافقی دلار و یورو پوشش داده می‌شد.

دلار توافقی از معاملات بازار متشکل ارزی حذف شده و صراف ها می گویند هنوز بخشنامه ای از بانک مرکزی نیامده و‌ نمیدانیم ارز را با چه نرخی به مردم بفروشیم!

از امروز سه شنبه 4 بهمن عنوان توافقی از معاملات دلار و یوروی بازار متشکل ارزی حذف شده و همین امر خریداران ارز و صراف ها را دچار سردرگمی کرده است.

از اواخر خردادماه سال 1401 بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز و در تعامل با کانون صرافی‌ها، صرافی‌های معتبر و صادرکنندگان، بازار توافقی عرضه و تقاضای ارز را راه‌اندازی کرد و امکان معاملات توافقی ارز در صرافی‌ها و بازار متشکل ارزی نیز فراهم شده بود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 68419

ارسال نظر