شرط جدید و سخت برای ثبت‌نام در قرعه‌کشی ایران خودرو

مدیر عملیات فروش ایران خودرو با اشاره به تعداد بالای شرکت کنندگان در طرح فروش محصولات این شرکت گفت: تلاش می‌کنیم با دریافت مجوز‌های لازم در ثبت نام‌های بعدی تنها کسانی بتوانند شرکت کنند که وجه خودرو در حساب‌هایشان موجود است و از طریق بانک مسدود می‌شود.

شرط جدید و سخت برای ثبت‌نام در قرعه‌کشی ایران خودرو

درپی ثبت نام ۱۰ میلیونی در قرعه کشی قبلی محصولات ایران خودرو که شانس برنده شدن متقاضیان واقعی را به شدت کاهش داده است،  از این پس تنها افرادی می‌توانند در فروش خودرو توسط خودروسازان شرکت کنند که وجه خودرو در حساب‌هایشان موجود است و مبلغ خودرو از طریق بانک مسدود می‌شود.​

به گزارش عرشه آنلاین  این موضوع پیش از این برای شرکت سایپا اجرایی شده بود، به طوری که در هفته گذشته ۷۰ هزار دستگاه خودرو توسط گروه سایپا پیش‌فروش شد که فقط هشت هزار و ۵۰۰ نفر از آن استقبال کردند.

با توجه به اینکه شرط یاد شده در این عرضه رعایت شد و مشتریان ملزم به واریز پول برای ثبت‌نام شدند، شرایط مشابه قرعه کشی (لاتاری) ۱۰ میلیون نفری ایران‌خودرو را شاهد نبودیم و فقط مشتریان واقعی در این طرح شرکت کردند.

در عرضه جدید روز سه‌شنبه هفته جاری گروه سایپا و همچنین عرضه هفته آینده گروه صنعتی ایران‌خودرو، هر دو خودروساز ملزم به رعایت این ضابطه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت شدند.

بر اساس این گزارش؛ در طرح فروش فوق‌العاده چهار محصول ایران‌خودرو که از ۱۷ تا ۲۵ دی‌ماه برگزار شد، بیش از ۱۰ میلیون نفر برای خرید ۲۰ هزار دستگاه خودرو سورن پلاس دوگانه‌سوز، پژو پارس سال با موتور XU و رانا پلاس برای سه گروه متقاضی عادی، طرح مادران و خودرو‌های فرسوده ثبت‌نام کردند که برخی مسوولان عنوان «لاتاری ملی» را به آن دادند.

جزییات بیشتر از پیش شرط جدید شرکت در قرعه‌کشی خودرو

شرط جدید شرکت در قرعه‌کشی خودرو، این است که خریدار کل پول مورد نیاز را در یک حساب بانکی معروف به حساب وکالتی داشته باشد و این پول در زمان قرعه‌کشی مسدود شود تا در صورت برنده شدن، بانک پول را به‌حساب کارخانه واریز کند. در دوره‌های گذشته قرعه‌کشی خودرو، افراد تنها به‌صرف اینکه گواهینامه رانندگی دارند، پلاک فعالی به اسمشان ثبت نشده یا از سال ۱۳۹۸ به این طرف از دو کارخانه داخلی خودرو نخریده بودند، می‌توانستند به سایت مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند. در مواردی یک‌فرد، برای کل اعضای خانواده اسم‌نویسی می‌کرد و گزارشاتی درباره وقوع تخلفات سازمان‌یافته مثل اجاره کارت ملی جهت ثبت‌نام در قرعه‌کشی خوردو بودیم.

شرط جدید شرکت در قرعه‌کشی خودرو، باعث می‌شود بخش قابل‌توجهی از این تخلفات کاهش پیدا کند و سیاهی‌لشکر‌ها فرصت شرکت در قرعه‌کشی و کاهش شانس متقاضیان واقعی را نداشته باشند. این شیوه همچنین افرادی که رندانه قدم جلو می‌گذارند، ولی ناگهان به هیبت فروشنده حواله در می‌آیند را هم از دور خارج می‌کند و نهایتا یک هدف دارد؛ واقعی‌تر کردن تقاضا.

حساب وکالتی پیش از این، هنگام فروش خودرو در بورس کالا به گوشمان خورده بود. حساب وکالتی را می‌توان نزد بانک‌های معتبر کشور افتتاح کرد. بعد از آن لازم حساب را به اندازه حضور در قرعه‌کشی یا پیش‌پرداخت شرکت در عرضه‌های بورس، شارژ کرد. در زمان شروع عرضه (یا قرعه‌کشی) بانک به‌طور خودکار موجودی حساب وکالتی را اندازه رقم مورد نیاز بلوکه می‌کند و در صورتی که شخص برنده شود، همان مقدار پول را به حساب فروشنده انتقال می‌دهد. افرادی که شانس با آن‌ها یار نبوده و نتونسته‌اند در قرعه‌کشی برنده شوند یا پیشنهادشان پذیرفته نشده، می‌توانند ظرف مدت ۲۴ ساعت به پول خود دسترسی پیدا کنند.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو با اشاره به تعداد بالای شرکت کنندگان در طرح فروش محصولات این شرکت گفت: تلاش می‌کنیم با دریافت مجوز‌های لازم در ثبت نام‌های بعدی تنها کسانی بتوانند شرکت کنند که وجه خودرو در حساب‌هایشان موجود است و از طریق بانک مسدود می‌شود.

کیوان پناهی با بیان این که در طرح فروش فوق‌العاده ۴ محصول ایران خودرو، ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند، گفت: در این مرحله ۲۱ هزار دستگاه خودرو عرضه شد که ۵۰ درصد به طرح جوانی جمعیت و ۵۰ درصد هم به مشتریان عادی اختصاص یافت.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو افزود: در این دوره ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند که با توجه به تعداد خودرو‌های عرضه شده درصد برنده شدن را برای متقاضیان پایین می‌آورد.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با دریافت مجوز‌های لازم در ثبت نام‌های بعدی تنها کسانی بتوانند شرکت کنند که وجه خودرو در حساب‌هایشان موجود است و از طریق بانک مسدود می‌شود.

آقای پناهی ادامه داد: در میان خودرو‌های عرضه شده نظیر پژو پارس، سورن و رانا، خودروی پژو پارس با بیشترین استقبال از سوی متقاضیان مواجه شد.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو گفت: به دلیل مشکلات اینترنت در هفته گذشته و مشکلاتی که برای متقاضیان پیش آمد ما هم زمان ثبت نام را تمدید کردیم.

وی افزود: اعلام نتایج هم معمولا ۴۸ ساعت طول می‌کشد تا شرایط ثبت نام کنندگان مبنی بر داشتن گواهی نامه و پلاک فعال بررسی شود و اول بهمن ماه اسامی برندگان اعلام  و پیامک هم برای برندگان ارسال شد.

آقای پناهی در پایان گفت: تمامی خودرو‌های تولیدی ایران خودرو هم در بورس عرضه می‌شود و هم به صورت عادی عرضه می‌شوند

منبع : عرشه آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 67624

  • ناشناس

    آیا شرط جدید ایران خودرو شامل مادران هم میشود

  • متقاضی خودرو

    خیلی عالی شد این روش
    ماشین به دست اهلش میرسه

  • ناشناس

    خیلی کار درستیه عالیییی

  • اکبر

    افسوس وصدافسوس با این تصمیم اشتباه بزرگترین ضرر رو به قشر ضعیف تا متوسط وارد میکنید و طبق روال همیشگی راه برای سرمایه داران باز و بازتر میشود
    افسوس و صد افسوس

  • رحیم مرادقلی

    سلام حداقل برای مادر این شرط را نزارید برای جامعه فرزند آوردن و سختی کشیدن شما را به قرآن نکنید حداقل براي مادران

  • عبدالهیان

    با سلام من سال80گواهینامه گرفتم اما تا به حال نتونستم خودرو بگیرم لطفا پیگیری کنید تا کسانی که از زمان گرفتن گواهینامه نتونستن خودرو بگیرن وهم چنین خانواده هایی که اصلا خودروندارن بتونن ثبت نام کنن

  • اردشیر

    سلام طرح خوبیه برای کوتاه کردنه دسته دلال ها ولیکن بطور مثال من اسم می‌نوشتم سلام سلام اگر ب نامم در میومد پولمو سلام از بازار بیرون می‌کشیدم و واریز میکردم یا برادر خانمم بنامش ک در اومد رفتن طلاهای زنشو فروختند واریز کردن الان از بازار پولمو بکشم بیرون از در نیاد ب نامم را هم از سود و پولم بمونم هم از کار بیوفتم سلام هم برنده نشم خیلی مشکل داره این طرح اگه بگن آقا هر کسی که از مثلا 5سال پیش پلاک ماشین صفر از فلان کارخانه بنامش نخورده پول واریز کنه و ماشینشم فلان تاریخ بیاد تحویل بگیره

  • ناشناس

    سلام اگرمادران این مبلغ محاسبه شده را نداشته باشند نمی توانند شرکت کنند

  • رضا

    خداوکیلی این چه کاریه ما امیدمون به برنده شدن در قرعه کشی بود حالا اون که پول نقد نداره باید چیکار کنه شاید میخواد طلا بفروشه.الان بره طلا بفروشه بعد قیمت طلا بره بالا و منتظر بمونه تا قرعه کشی بیاد حالا شاید برنده بشه. این طرح برای پولدارا مناسبه. مملکت داره همه کار برای پولدار کردن ثروتمندان انجام میده

ارسال نظر