خبر مهم اوجی برای مشترکان گاز تربت جام؛ قبض تان را شرکت گاز پرداخت می کند

وزیر نفت گفت: قبض دی ماه مشترکان تربت‌ جامی که دچار قطعی گاز و مشکل شدند را شرکت گاز پرداخت خواهد کرد.

خبر مهم اوجی برای مشترکان گاز تربت جام؛ قبض تان را شرکت گاز پرداخت می کند

وزیر نفت گفت: قبض دی ماه مشترکان تربت‌ جامی که دچار قطعی گاز و مشکل شدند را شرکت گاز پرداخت خواهد کرد.

جواد اوجی یکشنبه، ۲۵ دی ماه، در ستاد مدیریت بحران فریمان با تاکید بر راه‌اندازی پویش هر خانه یک اتاق گرم در سراسر کشور اظهار کرد: این پویش الگویی برای سراسر کشور است و کمک می‌کند شهری مثل فریمان با دمای ۲۸ درجه زیر صفر مشکلی در تامین سوخت نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان فریمان در شمال شرق کشور در دمای ۲۸ درجه سانتیگراد زیر صفر در کنار شهرستان سراب در شمال غرب با ۲۶ درجه زیر صفر قرار دارد اما با همت مردم و مسئولان، وضع تامین سوخت گاز این شهرها پایدار است.

وزیر نفت اظهار کرد: هوای سردی که در کشور شکل گرفت، بی‌سابقه بود و موجب شد مصارف بیش‌ از اندازه در شبکه شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه از همان ابتدای آغاز سرمای بی‌سابقه با ستاد سوخت و بحران در ارتباط بودیم، تصریح کرد: از روز پنجشنبه هفته گذشته نیز کشور ترکمنستان به واسطه برخی مشکلات صادرات به ایران را قطع کرد.

اوجی خاطرنشان کرد: هرچند خراسان رضوی در پایان شبکه انتقال انرژی قرار دارد اما با درایت مسئولان استان و شرکت گاز در کنار همکاری مردمی، پویش هر خانه یک اتاق گرم شکل گرفت و با پای کار آمدن مردم مصرف گاز با کاهش همراه شد. در حال حاضر شبکه گاز ‌در سراسر کشور پایدار است.

وزیر نفت گفت: در حال حاضر در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت در سراسر کشور تدابیر لازم و از جمله تامین سوخت جایگزین در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: با تدابیر لازم در کنار بازدید میدانی از تربت‌ جام مشکلات را حل خواهیم کرد که دولتمردان گذشته از آن غافل شده بودند.

اوجی عنوان کرد: برای بلندمدت خط ۱۰ اینچ به طول ۶۵ کیلومتر در این شهرستان کشیده می‌شود تا در آینده تربت‌ جام مشکل امسال را نداشته باشد.

وی بیان کرد: امروز ضریب گازرسانی خانگی به ۹۵ درصد و ضریب گازرسانی روستایی به ۸۶ درصد رسیده است.

وزیر نفت امروز به منظور بررسی وضعیت شبکه گاز پس از سفر به خراسان رضوی مشهد در شهرهای تربت‌ جام و فریمان حضور یافت.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 66623

ارسال نظر