یک تصمیم جدید برای پیشگیری از قطع گاز خانگی در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی گفت: تعطیلی بازارها در استان برای جلوگیری از قطع گاز بخش خانگی مورد بررسی قرار گیرد.

یک تصمیم جدید برای پیشگیری از قطع گاز خانگی در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی گفت: تعطیلی بازارها در استان برای جلوگیری از قطع گاز بخش خانگی مورد بررسی قرار گیرد.

محمدرضا حسین نژاد در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با موضوع بحران انرژی که عصر امروز جمعه ۲۳ دی ماه در سالن جلسات طبقه ۵ استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای جلوگیری از قطع گاز بخش خانگی می‌توان فعالیت کسبه در زمان بعد از ظهر را محدود کرد به نحوی که اصناف غیر حساس به طور کامل تعطیل شده و اصنافی که مایحتاج ضروری مردم را توزیع می کنند در ساعت مشخص فعالیت داشته باشند.

وی همچنین بیان کرد: در حال حاضر آمادگی برای مواجهه با بحران وجود دارد و سناریوهای مختلف نیز پیش بینی شده است؛ برگزاری این جلسه نیز برای مرور این موضوعات و تصمیمات است تا به صورت مدیریت شده از بحران فعلی عبور کنیم.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا سوخت جایگزین به صنایع تخصیص یابد تا نهایتاً ضررهای جبران ناپذیر به آن‌ها وارد نشود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: باید عدالت در توزیع گاز و سوخت جایگزین در کشور وجود داشته باشد و سهمیه استان افزایش یابد که این موضوع را با کمک نمایندگان استان در مجلس پیگیری می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما نیز تلاش می کنیم تا در صورت قطع شدن گاز بخش خانگی، کرامت مردم حفظ شود و صرفا در صورت عدم امکان توزیع سوخت یا لوازم گرمایشی جایگزین، به سمت ساماندهی مردم در نقاط پیش بینی شده حرکت کنیم.

حسین نژاد اظهار کرد: توزیع نفت سفید در مناطقی که احتمال قطعی گاز وجود دارد باید آغاز شود و منتظر قطع شدن گاز نباشیم.

وی تأکید کرد: تصمیمات ستاد مدیریت بحران باید توسط تمام مدیران اجرا شود و هیچ وزارتخانه‌ای نباید نسبت به اجرای آن‌ها از مرکز مقاومت کند.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 66192

ارسال نظر