عرضه دنا پلاس لغو شد

مدیرعامل ایران خودرو در نامه‌ای درخواست کرده است عرضه ۵۰۰۰ دستگاه خودروی دنا پلاس دستی در بورس لغو شود. علی‌رغم درخواست ایران‌خودرو، با لغو عرضه دنا پلاس در بورس کالا موافقت نشد.

عرضه دنا پلاس لغو شد

امیرمهدی صبایی، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: علی‌رغم درخواست ایران‌خودرو، با لغو عرضه دنا پلاس در بورس کالا موافقت نشد.

امیرمهدی صبایی گفت: سازمان بورس با اتکا به اختیارات قانونی و حمایت از حقوق سهامداران و بازار سرمایه و با اتکا به اختیارات مصرح قانونی خود، تا این لحظه تصمیمی برای لغو عرضه دنا پلاس شرکت ایران‌خودرو در بورس کالا نگرفته و فرآیندهای عرضه و ثبت سفارش در حال انجام است.

امیرمهدی صبایی، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در رابطه با عدم پذیرش درخواست شرکت ایران‌خودرو برای لغو عرضه دنا پلاس در بورس کالا گفت: سازمان بورس با اتکا به اختیارات قانونی و حمایت از حقوق سهامداران و بازار سرمایه و با اتکا به اختیارات مصرح قانونی خود، تا این لحظه تصمیمی برای لغو عرضه دنا پلاس شرکت ایران‌خودرو در بورس کالا نگرفته و فرآیندهای عرضه و ثبت سفارش در حال انجام است.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند در چارچوب اطلاعیه عرضه اقدام به ثبت سفارش نمایند.

عرضه دنا پلاس لغو شد

عرضه دنا پلاس لغو شد. علت لغو عرضه دنا پلاس اعلام شد. جزئیات لغو عرضه دنا پلاس را در ادامه بخوانید.

سخنگوی وزارت صمت ضمن اشاره به تعامل خوب وزارت صمت با شورای رقابت، تاکید کرد: به نظر می رسد سازوکار جدید قیمت گذاری خودرو بزودی اعلام شود.

طبق اعلام امید قالیباف به ایسنا، وزارت صنعت، معدن تجارت تا زمان دستیابی به چارچوب مشترک قیمت‌گذاری با شورای رقابت نمی‌تواند مجوز جدیدی برای عرضه در بورس کالا را صادر کند؛ از همین روی هم عرضه آتی دناپلاس که قرار بود یکشنبه هفته آینده عرضه شود، لغو شد؛  اما عرضه خودروهایی که تاکنون در بورس کالا، انجام شده است، می‌تواند ادامه‌دار باشد.

لغو عرضه دنا پلاس

مدیرعامل ایران خودرو در نامه‌ای درخواست کرده است عرضه ۵۰۰۰ دستگاه خودروی دنا پلاس دستی در بورس لغو شود.

مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو در نامه ای به بورس کالا اعلام کرد عرضه ۵۰۰۰ دستگاه خودروی دنا پلاس دستی در بورس را لغو کنید.

نامه مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو  به بورس کالا

متن این نامه به شرح زیر است؛جناب آقای سلطانی نژاد مدیر عامل محترم بورس کالای ایران

موضوع: درخواست لغو اطلاعیه عرضه دنا پلاس دستی:باسلام/احتراماً با عنایت به نظر وزارت محترم صمت خواهشمند است مقرر فرمایید اطلاعیه عرضه ۵۰۰۰ دستگاه خودروی دنا پلاس دستی که قبلاً برای عرضه در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۵ در سامانه آن شرکت منتشر گردیده است لغو و اطلاع رسانی مناسب صورت پذیرد.

خبرهای تازه برای قیمت‌گذاری خودرو در راه است...

سخنگوی وزارت صمت ضمن اشاره به تعامل خوب وزارت صمت با شورای رقابت، تاکید کرد: به نظر می رسد سازوکار جدید قیمت گذاری خودرو بزودی اعلام شود.

مشاور وزیر صمت از ذینفعان فروش خودرو در بورس خواست از شتاب‌زدگی پرهیز کنند.

گفتنی است که با توجه به منقضی شدن مدت زمان شصت و سومین مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰، در خصوص تنظیم بازار خودرو، مجدد این شورا با استناد به بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، دستورالعمل تشکیل "کارگروه تخصصی خودرو" را با هدف بازنگری دستورالعمل تنظیم قیمت خودرو و پایش و ارزیابی عملکرد بازار خودرو، تصویب کرد.

بدین ترتیب، مجدد شواری رقابت مسئولیت قیمت‌گذاری خودروها را بر عهده خواهد گرفت.

شرایط خرید دنا پلاس در بورس کالا

بورس کالا در اطلاعیه‌ای شرایط خرید خودرو دنا پلاس دستی را که قرار بود ۲۵ دی ماه در این بازار عرضه شود، اعلام کرد.

در جدیدترین نامه مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالای ایران آمده است مهلت ثبت سفارش این خودرو ساعت ۱۷ روز شنبه ۲۴ دی بوده و میزان پیش دریافت خرید ۱۰۰ درصد است.

اشخاصی که در عرضه‌های قبلی در بورس کالا خودرو سواری خریداری کرده‌اند و همچنین از ابتدای سال ۱۳۹۸ از شرکت‌های خودروسازی موفق به خرید خودرو شده‌اند امکان ثبت سفارش نخواهند داشت.

هر کد بورسی صرفاً امکان یک ثبت سفارش را دارد و ثبت سفارش برای اشخاص حقوقی مجاز نیست.

ایران خودرو قرار است دنا پلاس دستی را ۱۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بورس عرضه کند و آن را ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ به مشتریان تحویل دهد.

چگونه باید در بورس کالا خودرو خریداری کنیم؟

متقاضیان چه کارهایی باید انجام دهند که بتوانند به راحتی در بورس کالا خودرو خریداری کنند.

متقاضیان برای خرید این خودروها در بورس کالا ابتدا باید نسبت به اخذ کد معاملات بورس کالا اقدام کنند. نحوه اخذ کد بورس کالا نیز به این شکل است که متقاضیان به یکی از کارگزاری‌های مجاز مراجعه و به صورت آنلاین یا حضوری کد بورس کالا را دریافت می‌کنند. البته پیش‌تر باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و احراز هویت شده باشند.

متقاضیان پس از اخذ کد بورس کالا، باید نسبت به گشایش حساب وکالتی اقدام کنند. حساب وکالتی حسابی است که به بورس کالا این امکان را می‌دهد که پس از آنکه خریدار در فرآیند رقابت شرکت کرده و کالا را خریداری کرد بتواند از آن حساب برداشت کند و به این ترتیب مراحل تسویه انجام شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که برای خرید خودرو، باید ۳۰ درصد قیمت پایه خودرو در حساب وکالتی خریدار موجود باشد. به این ترتیب زمانی که ثبت سفارش صورت می‌گیرد این مبلغ تا زمان انجام فرآیند حراج در حساب وکالتی مسدود می‌شود.

در حال حاضر هر کد ملی صرفاً مجاز به ثبت سفارش روی یکی از کدهای عرضه شده است و صرفاً هم امکان خرید یک دستگاه خودرو را دارند. همچنین صدور سند و شماره‌گذاری نیز تنها به اسم خریدار خواهد بود.

پس از نهایی شدن ثبت سفارش خریداران در روزی که عرضه و فرآیند حراج صورت می‌گیرد، خریداران بر مبنای قیمت پایه در فرایند حراج شرکت و در صورتی که تقاضا از عرضه بیشتر باشد در رقابت شرکت خواهند کرد و همچنین مالیات بر ارزش افزوده‌ای که پرداخت خواهد شد بر مبنای قیمت نهایی است که خریدار در سامانه ثبت و خرید خود را نهایی کرده است.

پس از انجام فرآیند حراج و نهایی شدن خریدار، یکسری هزینه‌های عوارض، شماره‌گذاری و هوشمندسازی کارت خودرو که در اطلاعیه عرضه به آن اشاره شده لحاظ می‌شود

منبع: تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 65922

ارسال نظر