چرا برخی صنایع و نیروگاه ها از گازوییل استفاده می کنند؟

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: در بعضی مواقع به دلیل اعمال محدودیت مصرف گاز، مجبور به استفاده از سایر سوخت‌های فسیلی مثل گازوییل که آلایندگی بیشتر به دنبال دارد در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ هستیم.

چرا برخی صنایع و نیروگاه ها از گازوییل استفاده می کنند؟

ایسنا نوشت: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: در بعضی مواقع به دلیل اعمال محدودیت مصرف گاز، مجبور به استفاده از سایر سوخت‌های فسیلی مثل گازوییل که آلایندگی بیشتر به دنبال دارد در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ هستیم.

مجید درگی با اشاره به اینکه آلایندگی صنایع بزرگ البرز به صورت لحظه‌ای رصد می شود، اظهار کرد: در صورتی که روند فعالیت این صنایع از استاندارد خارج شود، قطعا اخطار لازم ابلاغ و درصورت عدم توجه، موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز به میزان شاخص آلایندگی هوا اشاره کرد و افزود: میزان شاخص آلایندگی هوا باید به پایین‌تر از سطح ۱۵۰ برسد تا فعالیت‌های اجتماعی با مشکل مواجه نشوند و برای رسیدن به این وضعیت، بر اساس  دستور العمل‌ها و ضوابط، اعمال محدودیت‌ها از مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شده و امروز هم برخی کارمندان ادارات به صورت دورکاری فعالیت دارند.

درگی اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده، سهم اصلی آلاینده‌های ذرات معلق مربوط به پارامتر  pm۲.۵  است که این ذرات توسط سوخت خودروها و صنایع و پروژه‌های عمرانی ایجاد می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در بعضی مواقع به دلیل اعمال محدودیت مصرف گاز، مجبور به استفاده از سایر سوخت‌های فسیلی مثل گازوییل که آلایندگی بیشتر به دنبال دارد در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ هستیم.

درگی در ادامه افزود: صنایع بزرگ باید سعی کنند از ترکیب گاز و سایر سوخت‌های فسیلی استفاده  کنند تا این آلایندگی در حد لب مرز مجاز نگه داشته شود و بیشتر نشود.

درگی در پایان به آلایندگی خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی اشاره کرد و گفت: بر اساس پایشی که در سطح شهرستان صورت می گیرد پلیس راهور برای این خودروها جریمه و محدودیت تردد اعمال می کند که برای اجرای کامل این طرح نیاز است زیرساخت‌های لازم مانند تعداد دوربین‌های کنترل ترافیک افزایش یابد.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 63984

ارسال نظر