منتظر باشید؛ «نان کارتی» در راه است | به جای یارانه نان، کارت نان بگیرید! | اعلام قیمت جدید نان

دولت درصدد ارائه کارت خرید نان به مردم است، اما این کارت چیست و چه کارایی دارد.

منتظر باشید؛ «نان کارتی» در راه است | به جای یارانه نان، کارت نان بگیرید! | اعلام قیمت جدید نان

رئیس سازمان برنامه و بودجه روز گذشته از طرح دولت برای خرید نان با کارت خبر داد. دولت برای خرید نان طرح جدیدی ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: سخنگوی دولت: مردم نگران نباشند یارانه این دو کالای اساسی حذف نمی شود

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه روز گذشته گفت: در راستای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، بن کارت ویژه ای به جای یارانه نان به مردم ارائه خواهد شد و نان به قیمت یارانه ای به وسیله این کارت به دست مردم خواهد رسید.

با اجرای طرح خرید نان با کارت، مبلغ پرداختی افراد در نانوایی به قیمت قبل خواهد بود اما یارانه نان از طریق دولت به نانوا پرداخت خواهد شد. لازم به ذکر است که آماده سازی زیرساخت ها برای اجرا شدن این طرح، به همت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: برنامه دولت رئیسی برای حذف یارانه گندم و دارو | اعطای یارانه جدید منوط به تصمیم مجلس است

زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: دولت باید برای حذف ارز ترجیحی برنامه ای مدون و مکتوبی را به مجلس تقدیم کند. در همین راستا اعتبار ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی برای یارانه و بن‌کارت در نظر گرفته شده است که در ابتدا به صورت  نقدی و در مراحل بعدی از طریق بن کارت و کارت های الکترونیکی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

در جدول زیر آخرین قیمت انواع نان را مشاهده کنید.
قیمت نان

طرح دولت برای خرید نان با کارت

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای خرید نان با کارت مخصوص به نفع مصرف کنندگان طرحی در دست بررسی است، اما فعلا این بحث در بودجه ۱۴۰۱مطرح نیست.

مسعود میرکاظمی در باره حذف ارز ترجیحی گفت: اگر قرار بود اجرا شود دارو و نان حلقه اخر بودند. طرح اگر در آینده اجرا شود بستگی به مصوبات مجلس دارد.

وی گفت: با حذف ارز ترجیحی، مردم نان را به قیمت فعلی می‌خرند و مابه‌التفاوت آن را دولت به نانوا پرداخت می‌شود. یارانه دارو هم از طریق بیمه‌ها به مردم داده می‌شود. این طرحی در دست بررسی است، اما فعلا این بحث در بودجه ۱۴۰۱مطرح نیست.

وی افزود: فعلا حذف ارز نهاده‌ها مطرح است و دارو و نان در فاز دوم تعیین‌تکلیف می‌شود

دیگر رسانه ها

کدخبر: 6214

  • حاتمی

    کارت نان واسه چیمون یارانمون زیاد کنید.

  • پ ن

    خودتون مسخره کردید کارت چیه

ارسال نظر