تذکر کمیسیون اقتصادی درباره ضامن وام‌های بانکی | بانک‌ها ضمانت بازنشستگان را قبول ندارند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه شنیده می‌شود بانک‌ها ضامن بازنشسته و بالای ۶۰ سال سن را قبول نمی‌کنند، گفت: مگر چه تعداد کارمند رسمی در کشور وجود دارد که تمامی بانک‌ها اولویت اخذ ضامن خود را دریافت کسر از حقوق کارمند رسمی دولت قرار داده‌اند؟

تذکر کمیسیون اقتصادی درباره ضامن وام‌های بانکی |  بانک‌ها ضمانت بازنشستگان را قبول ندارند

 گفت: برخی از بانک‌ها در روز‌هایی خاص اقدام به تشکیل پرونده برای متقاضیان دریافت تسهیلات می‌کنند که این روند قابل قبول نیست.

سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده مجلس در خصوص مسیر سخت دریافت تسهیلات خرد بانکی از سیستم بانکی، گفت: وزیر امور اقتصاد و دارایی می‌گوید که دریافت تسهیلات تا صد میلیون تومان هیچگونه ضامنی نیاز ندارد، اما بانک‌ها از متقاضیان دریافت وام، سه ضامن با گواهی کسر از حقوق می‌خواهند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه در زمینه تضامین بانکی به صورت سلیقه‌ای عمل می‌شود در حالی که باید با یک ضامن تسهیلات خرد پرداخت شود، عنوان کرد: در شرایطی که باید جوانان را در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به فرزند آوری تشویق کنیم و برای این منظور تسهیلاتی در نظر گرفته شده است متاسفانه شاهد سنگ اندازی بانک‌ها در این مسیر هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برخی از بانک در روز‌هایی خاص اقدام به تشکیل پرونده برای متقاضیان دریافت تسهیلات می‌کنند که این روند نیز قابل قبول نیست و بانک‌ها باید در تمام روز‌های کاری خود خدمات لازم را ارائه کنند، ادامه داد: بین ده تا بیست درصد از تسهیلات دریافتی متقاضیان در حساب بانکی آن‌ها مصدود می‌شود در حالی که این موضوع قانونی نیست.

او با بیان اینکه شنیده می‌شود بانک‌ها ضامن بازنشسته و بالای ۶۰ سال سن را قبول نمی‌کنند و این موضوع مسیر سخت دریافت تسهیلات خرد را دشوارتر نیز می‌کند، گفت: مگر چه تعداد کارمند رسمی در کشور وجود دارد که تمامی بانک‌ها اولویت اخذ ضامن خود را دریافت کسر از حقوق کارمند رسمی دولت قرار داده اند؟

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 60474

ارسال نظر