سهام عدالت کی به جاماندگان می رسد؟

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده است و بنابراین فرآیند آن امسال باید انجام شود.

سهام عدالت کی به جاماندگان می رسد؟

حسین قربان‌زاده گفت: با اشاره به تصویب‌نامه هیات وزیران درمورد جاماندگان سهام عدالت این تصویب‌نامه به تازگی ابلاغ شده و کار‌های اجرایی آن درحال انجام است.

اومی گوید: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در قانون بودجه  امسال پیش‌بینی شده است و بنابراین فرآیند آن امسال باید انجام شود. البته پرتفوی این سهام به اصلاحیه نیاز دارد که متن اصلاحیه به دولت ارسال شده و بررسی آن در نوبت است. این اصلاحیه درمورد تغییر برخی شرکت‌ها در پرتفو است که باید در هیات دولت بررسی و تصویب شود.

بر اساس این گزارش، افراد مشمول توسط نهاد‌های ذی ربط شناسایی و معرفی خواهند شد و مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولین معادل حداکثر ۱۰۰ میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

طبق تصویب‌نامه هیات وزیران، قرار است پرتفوی جاماندگان از بخشی از سهام بانک تجارت، بانک صادرات، بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس تشکیل شود که البته ممکن است طبق گفته قربان‌زاده این پرتفو تغییر کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 60295

ارسال نظر