خبر مهم از زمان واریز سود سهام عدالت | تکلیف جاماندگان سهام عدالت مشخص شد

​قرار بود تا پایان آذر ماه سود سهام عدالت پرداخت شود، اما رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که این سود تا اواسط دی ماه پرداخت می‌شود.

خبر مهم از زمان واریز سود سهام عدالت | تکلیف جاماندگان سهام عدالت مشخص شد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اعلام کرد: بیش از یک میلیون نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از بهره‌مندی از سهام عدالت محروم مانده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از محرومیت بیش از یک میلیون نفر از مددجویان از سهام عدالت خبر داد.

سین خدرویسی بیان کرد: براساس لیست کمیته امداد، یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۵۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از جاماندگان سهام عدالت هستند، اظهار کرد: پروسه اختصاص سهام عدالت به جاماندگان از یک سال گذشته شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت از نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد تعداد مددجویان جامانده را برای اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها خواسته بود، بیان کرد: کمیته امداد در گذشته لیست آماری جاماندگان سهام عدالت را به دولت ارائه کرده است و اکنون دولت بعد از رفت و برگشت‌ها، آئین نامه اجرایی آن را مصوب کرده است.

روز یکشنبه (۱۳ آذرماه) اعلام شد که طبق تصویب‌نامه هیات وزیران با معرفی افرادی که به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند، میزان سهامی که به این افراد اختصاص خواهد یافت و نام شرکت‌هایی که سهام خود را به جاماندگان تخصیص می‌دهند، مشخص شد.

طبق این تصویب نامه، وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) مکلف شد در مرحله اول از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک اول ایثارگران اقدام کند.

مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولان معادل حداکثر یکصد میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

قرار بود تا پایان آذر ماه سود سهام عدالت پرداخت شود، اما رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که این سود تا اواسط دی ماه پرداخت می‌شود.

در یک ماه اخیر وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی چندین بار زمان پرداخت سود سهام عدالت را اعلام کردند و قرار بود که شب یلدا سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز شود. اما روز گذشته رئیس سازمان خصوصی خبر از تاخیر پرداخت سود سهام عدالت خبر داد.

حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی روز گذشته گفت که مرحله نخست سود سهام عدالت تا اواسط دی ماه و نوبت دیگر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

قربان‌زاده به جزئیات پرداخت سود سهام عدالت اشاره کرد و ادامه داد: امسال مجموع سود سهام عدالت به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ در حالی که این رقم سال گذشته حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان بود. این ارقام نشان دهنده افزایش ۲ برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته است./ تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 59142

ارسال نظر