سقوط تاریخی و اتفاق هشدارآمیز بی‌سابقه در بورس | سهامداران حتما بخوانند

نکته نگران‌گننده در معاملات امروز بورس، خروج پول هوشمند ۷۹۵ میلیارد تومانی در معاملات امروز بود که در هفته‌های قبل سابقه نداشته است.

سقوط تاریخی و اتفاق هشدارآمیز بی‌سابقه در بورس | سهامداران حتما بخوانند

بازار سرمایه امروز با ریزش ۱۹ هزار واحدی مواجه شده و حمایت مهم یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی از دست رفت.

شاخص کل در انتهای معاملات با ریزش ۱۹ هزار واحدی مواجه شده و به جایگاه یک میلیون و ۳۸۳ هزار واحد رسید، امروز نسبت به هفته‌های قبل با تعداد زیاد نمادهای منفی مواجه بودیم به نحوی که ۴۲۲ نماد منفی و تنها ۱۲۸ نماد مثبت بودند که در هفته‌های اخیر یک رکورد منفی به حساب می‌آید.

ارزش معاملات خرد اما افزایشی بوده و به ۳,۹۰۹ میلیارد تومان رسید ولی نکته نگران گننده خروج پول هوشمند ۷۹۵ میلیارد تومانی در معاملات امروز بود که در هفته‌های قبل سابقه نداشته است.

افت ۱۹ هزار و ۹۳ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس با اُفت ۱۹ هزار و ۹۳ واحدی در تراز یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۷۳۷ واحدی ایستاد و پله یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را از دست داد.

شنبه (۱۹ آذر) در ابتدای بازار شاخص کل بورس با افت ۶۲۲ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۲ هزار و ۲۰۸ واحدی قرار گرفت. با اتمام بازار شاخص کل بورس با اُفت ۱۹ هزار و ۹۳ واحدی در تراز یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۷۳۷ واحدی ایستاد و پله یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را از دست داد.

محمد غفوری، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار امروز روند منفی سنگینی را پشت سر گذاشت و ارتفاع یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را از دست داد در دو هفته اخیر بیشتر اقبال بازار به سوی نماد هم کوچک بازار بود.

او می‌گوید: لید امروز بازار مانند چند روز گذشته گروه خودرویی بود و به سبب منفی‌های این گروه بازار تحث تاثیر قرار گرفت البته که پارامتر‌های مختلفی مانند ابهامات بودجه، نرخ جهانی نفت و قطعی گاز صنایع بازار سردرگم کرده است.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۲ هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان رسید. «میدکو»، «فولاد» و «وپارسار» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خودرو»، «خساپا» و «خگستر» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با اُفت ۴ هزار و ۲۵۴ واحدی روی پله ۴۱۲ هزار و ۸۳۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد سهم به ارزش ۲ هزار و ۵۰۴ هزار تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با اُفت ۱۰۸ واحدی روی پله ۱۸ هزار و ۴۵۵ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد هزار و ۴۵۰ میلیارد سهم به ارزش ۵۳۴ میلیارد تومان رسید.

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ هزار و ۹۲۴ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فرآورده نفتی» و «شیمیایی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

سهام شرکت‌های وپترو، دروز و شلعاب بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های کساوه، وپارسا و ولملت بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

سهام شرکت‌های فغدیر، سبزوار و نوین بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت نطرین، سدبیر و ثغرب بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، فردا و فیروزا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، فیروزا و افران در بورس ایران داشتند.

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و اوصتا و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های آوند، کارا و سپیدما در فرابورس ایران داشتند.

نماد‌های کمند، افران و ورنا بیشترین ارزش معامله و نماد‌های، خساپا، خودرو و شستا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های کارا، اخزا ۹۱۴۴ و اوصتا بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، کارا و کرمان بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 58950

ارسال نظر